Als je kijkt op de verpakking van de pap staan daar dan de ingredienten? Gluten zijn nl. De eiwitten in graansoorten. Dan weet je tegen welke soorten hij wel kan aangezien hij niet reageert op de pap. Hier al meerdere allergieën bekend en bij tarwe kreeg hij hevige diarree. Bij uitsluiting niks aan de had en zodra hij weer kreeg weer diarree.
Je moet kijken welke graansoorten erin zitten. Dan verdraagt je kindje dus wel die graansoorten. Verder zit er ook melk in, kan het daar ook aan liggen?
@supersam, ik weet het niet... want die graansoorten reageert ie dus weldegelijk op als het niet in de pap zit, maar ergens anders in wel...
Dat is heel raar. Dacht dat de pap misschien zonder tarwe was, van spelt of boekweit of maïs of iets anders. Als er ook tarwe in de pap zit is t heel raar dat hij daar niet op reageert. Kan t dan niet iets anders zijn dat in de koekjes zit maar niet in de pap zoals bijvoorbeeeld ei of soja?
Echt de ingredientenlijstjes naast elkaar leggen en kijken wat er wel in dat brood en de koekjes zit, maar niet in de pap. Dat ziy de sleutel moeten zijn dan...
@rozemarijke ja, het is afwegen wat wel wat niet... maar vandaag weer een dag zonder koekjes, zonder fruithapje met granen, hafer, volkoren, spelt of wat anders...
Maar wat zit er nu wel in die koekjes en het brood, wat er niet in de pap zit? Alles wat in beiden zit, is het iig niet, dus de ingredienten die niet in de pap zitten, maar wel in het brood en de koekjes, daar zou de reactie dan van moeten komen. Ik zou het voorlopig sowieso even weg laten dan hoor, alle zooi waar hij op reageert. Daar heb je geen arts voor nodig, om dat 'voor te schrijven'. Als een kind namelijk ergens op reageert, kan het daar alleen overheen groeien als je het een tijd weglaat en de darmen dus even rust geeft.
@rozemarijke de ka gaat maandag bloedprikken, en hij zei al dat we de komende 2 maanden enkele dingen weg gaan laten...
Reken erop dat er -ondanks deze heftige reactie- helemaal niets uit de bloedtest hoeft te komen. Hier een dochter met een behoorlijk heftige koemelkallergie, maar was in haar bloed niet te zien Beneden de 4 jaar zijn de bloedtesten vaak vals negatief: dan is er geen allergie aantoonbaar, terwijl die er wel is. Wel gewoon bloed laten prikken hoor! Als je de 'mazzel' hebt dat het wel aantoonbaar is in het bloed, heb je dat iig maar heel zeker duidelijk...
Ja ik weet het, bij mij in de familie zit overigens glutenallergie, ik weet niet in hoeverre het erfelijk is of dergelijke... Maar het zekere voor het onzekere... Tis zo frustrerend, elke nacht sinds augustus... tot 2 weken geleden ik er op gewezen werd... en nu ineens slaapt ie van 19 tot 730
Ik heb Lukas vandaag lekker alles laten eten, zal voor mij wel een zware nacht worden, maar dat zit het in ieder geval in zijn gestel...
Vandaag het bloedprikken? Hoe is vannacht gegaan dan? Glutenallergie is erfelijk, dus als hij positief daarop test, gaan ze jullie ook testen. Het kan namelijk lang verborgen blijven, maar dan ga je er vroeger of later wel last van hebben, (van wat ik ervan weet). Hopelijk komt er duidelijkheid, is altijd wel zo fijn... Bij onze oudste was alles heel erg lang onduidelijk en dat was slopend. Nu bij onze jongste hadden we al heel snel duidelijkheid, en ondanks dat dingen dan nog steeds heel vermoeiend zijn, weet je iig wel waarvoor je alles doet dan en is het eind van de problemen veel eerder in zicht
Hoi! Ja, de dochter van mijn nichtje heeft Glutenallergie, en mijn vriend reageert heftig op bepaalde soorten brood en andere deegsoorten.. Echter is er nooit naar gekeken bij hem... En hebben we daar ook nooit over nagedacht... Het bloedprikken was vandaag.... Eerst heeft de KA een echo gemaakt van buikje enzo... En daarna bloedprikken... Hij heeft de aderen van mij helaas, dus niet te vinden... Nu hebben ze het via zijn hoofdje gedaan, en dat is stilliggen, en dat is brulllen, maar ze hebben 2 buisjes afgetapt... Daarna bij vrienden wat gedronken en hij heeft lekker gespeeld, heeft er geen last van gelukkig! En nu ligt ie in een coma! Maandag weet ik meer... Afwachten dus... BTW vannacht was een ramp.... Om 2 uur en om 5 uur brullen...
Nou, als er uit het bloed niks komt, zou ik met de KA dan toch zeker vragen of je wel een darmbiopt mag, want ik zou op basis hiervan denken dat een glutenallergie toch wel erg voor de hand ligt... Zei de KA daar trouwens nog wat over?
Naar aanleiding van dit topic ben ik na gaan denken over ons superslecht slapende 21 maande oude zoontje. Vrijwel iedere nacht is het minstens 5 keer wakker, drinken bij mama weer slapen en dan na 1 of twee uur weer . Soms is hij langer wakker en lijkt dan ook kramperig in zijn buik. Hij heeft het syndroom van down en daarom ook verhoogde kans op coeliakie. Dit bleek ook al uit een test . Hij wordt daarom jaarlijks getest op gluten intolerantie. Maar tot dan mogen we gewoon gluten geven. Gisteren toch maar eens een glutenvrije dag ingelast en tot mijn grote schrik heeft hij toch wel, of ik moet me erg vergissen, een stuk beter geslapen. Ipv 5 of meer keer is hij nog maar 3 keer wakker geweest. Kijken of het vanacht nog beter gaat. Eigenlijk hoop ik ook weer van niet want het is wel erg lastig en onsmakelijk eten.
Heb je wel eens over bioresonantie nagedacht? Het is een hele goede manier om allergiën en overgevoeligheden op te sporen. Geheel pijnloos, ook niet onbelangrijk. Ik dacht dan m'n dochter een glutenintolerantie had. Dit kwam niet uit de bloedtest en voordat ze een biopt namen wilde ik bioresonantie proberen. Daar bleek het niet om de gluten te gaan maar om melk en suiker. Ik heb een totaal ander kind sindsdien en dat na 2,5 jaar tobben.