Wat geven jullie je kleintje te drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Devero, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Onze kleine meid drinkt behalve melk dus helemaal niks.

Heb een aantal dingen geprobeerd: Olvarit fruitdrankje, diksap, Roosvicee, water e.d. Ze neemt een slok, sabbelt wat en daarna is het klaar. Ze vindt het totaal niet interessant...

Nou is het wat mij betreft ook geen doel op zich...maar voor haar ontlasting is het wel beter om even wat meer te gaan drinken! Wat melk betreft zit ze al aan haar maximum dus ik probeer het toch te zoeken in ander vocht. Wordt alleen lastig als ze niks wil ;)

Afgekoelde thee kon ik nog proberen. Iemand anders nog tips?

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dochterlief drinkt graag afgekoelde thee (rooibos, kamille of vruchtenthee), diksap of water.

Als je thee nog niet geprobeerd heb, zou ik dat eens proberen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is heel normaal dat kindjes van 6 maanden niets anders willen dan melk, melk en melk :) Als je kunstvoeding geeft dan kun je de flessen aanmaken met 10 ml extra water (geen extra schepjes). En vooral blijven oefenen en ik zou dat gewoon doen met water en thee. Bij mijn neefje hielp thee met melk heel goed. Zuslief begon met melk met thee (omgekeerde verhouding) en heeft dat omgedraaid zodat hij nu met 10 jaar nog altijd een thee liefhebber is! (net als zij)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 6 maanden begonnen met af en toe een slokje water in een gewone beker na de bijvoeding.
    Vanaf 8 maanden dronk ze wat grotere hoeveelheden en zijn we ook slappe thee (rooibos, kauwgomballenthee) gaan geven.
    Na haar verjaardag af en toe diksap, soms appelsap of sinaasappelsap (meestal aangelengd met water).
    Ik vond het belangrijk dat ze eerst goed water en thee leerde drinken, voor ik wat anders aanbood.
    Nu krijgt ze meestal 1x (dik)sap en verder water en thee.

5. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha...heel normaal dus dat ze niks 'lust'! :)
    Ik had de zoetere drankjes al even aan de kant gezet en dat laat ik voorlopig dus maar even zo. Ga gewoon de thee eens proberen! Thanks!

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier begon hij ook echt pas goed te drinken rond zijn eerste verjaardag. Daarvoor was het echt bij vlagen. Ik zorgde er wel altijd voor dat er een tuitbeker/ flesje water bij hem stond waar hij aan het spelen was. Al knabbelde hij er alleen maar op, dan kreeg hij toch net weer wat extra's binnen.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ze is inderdaad nog erg jong. Ik heb altijd enkel water en slappe thee aangeboden en dat duurde ook wel ff voor ze dat echt ging drinken hoor. Denk een maand of 8 a 9 voor ze echt ging drinken.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik deed rond die leeftijd ook extra water in de fles omdat ze niets anders dronk. Pas rond een maand of 8 dronk ze water of sterk aangelengde diksap..

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon krijgt de hele dag door water, moet ik hem wel regelmatig voor z'n neus houden, dan drinkt hij een paar slokken.
    Als we 's middags na het slapen even gaan zitten voor een rijstwafeltje of ander snackje krijgt hij een beetje diksap. De diksap leng ik aan met veel water, want met de hoeveelheid die op de verpakking wordt aangegeven vind ik veel te zoet.

Deel Deze Pagina