tarwekiem capsules en zwanger worden; ervaringen gevraagd

Discussion in 'Zwanger worden' started by Happyjoy, Dec 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Hi allemaal,

ik weet het, er zijn al tig onderwerpen geweest over tarwekiem capsules, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is jullie ervaring hiermee? En wat is nu de juiste manier om ze te gebruiken, hele cyclus of vanaf eisprong?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik heb ze een aantal maanden gebruikt, gewoon hele cyclus door (2 per dag). Mijn baarmoederslijmvlies was telkens heel mooi dik, maar dit kan ook komen omdat ik hormonen spuit (Menopur). De laatste ronde heb ik 32 dagen hormonen gespoten en ging ik vanaf 3/4 dpo bloeden. Op 10dpo nog een echo gehad en slijmvlies was nog dik. Toch 12dpo weer meer gaan bloeden en eigenlijk bleef het een beetje af en aan gaan. Ik denk zelf dat de boel misschien iets té goed doorbloed was? Dit is de eerste ronde dat ik zonder ga proberen dus we zullen zien. A.s. maandag heb ik een eerste follikelmeting en ben benieuwd hoe mijn baarmoederslijmvlies is.

3. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Thanks voor je reactie! Had het verder geen invloed op je cyclus? Lees er wisselende verhalen over dat een regelmatige cyclus ineens onregelmatig wordt, dus daar ben ik een beetje huiverig voor. Heb zelf een cyclus van 31 dagen maar een korte lf fase dus hoopte dat het wellicht daarvoor wel goed is.

4. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Veel vrouwen hier zijn er zwanger door geraakt, maat mij heeft het helaas nog niet tot een zwangerschap geleid.

Ik gebruik tarwekiemolie de hele cyclus. Mijn baarmoederslijmvlies is dik genoeg, maar dat was het misschien ook al voordat ik tarwekiemolie gebruikte (toen had ik geen regelmatige echo's). Hoe dan ook, ik blijf het trouw gebruiken.

5. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Oh, en het beïnvloedde mijn cyclus amper. Mijn LF werd in eerste instantie ietsje langer (1 á 2 dagen), maar daarna leek het weer hetzelfde als voordat ik tarwekiemolie gebruikte. Maar zoals ik bovenstaand schreef: ik gebruik het nog steeds.

6. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    thanks voor je reactie zaza! Het zwanger worden ansich lijkt bij mij niet het probleem, meer het zwanger blijven. ik hoop dat tarwekiem misschien hierin een kleine ondersteuning kan bieden. Jullie zijn ook al een hele poos bezig zie ik.... hopelijk zal iui jullie iets moois brengen!

7. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

Nov 26, 2013
    1,003
    233
    63
    Female
    Bij mij had dit geen effect..

8. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Ben het vorige maand gaan gebruiken, direct na menstruatie. Alleen, ben ik vrij snel na de vermoedelijke eisprong steeds vergeten in te nemen.

Deze maand weer direct na menstruatie begonnen. Probeer het nu wel trouw te blijven slikken.

Wat ik beide maanden heb gemerkt, is dat de ovulatie symptomen een week eerder beginnen. Dus of nou werkelijk de eisprong eerder komt of dat alleen de symptomen eerder en duidelijker beginnen, weet ik niet zeker omdat ik niet temp of test. Verder heeft het weinig met de cyclus gedaan, hooguit 1 a 2 dagen later.
    Wat ik ook heb gemerkt is dat ik na de eisprong geen nep kwaaltjes had. Alle maanden daarvoor had ik steeds van die zogenaamde zwangerschapskwaaltjes, terwijl het niet raak was. Maar, vorige maand dus helemaal niet! Ergens wel fijn, omdat mijn lichaam me dan minder voor de gek houd en de periode voor nod beter doorkom.

Dus ja, geen zwangerschap nog, maar blijf het deze maand gewoon slikken. Voel me er wel goed bij.

Ik heb trouwens tarwekiem olie van Solgar.

9. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik zou sowieso geen pillen nemen maar gewoon een lepeltje olie kan geen kwaad.

10. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Jep hier! 4 miskramen gehad voordat ik zwanger raakte (en vooral bleef!!) van m'n zoon! De ronde dat ik tarwekiemolie slikte raakte ik weer zwanger en dat resultaat is inmiddels 14 maanden :) Ik gebruik het sinds deze cyclus weer en vanmiddag heel licht positief getest. Ik heb ze van A. Vogel. De koudgeperste capsules. Vanaf cd1 slik ik 1 per dag en vanaf een positieve ovulatietest 2 per dag. We zullen zien of het ook deze keer weer positief resultaat geeft!! :D

11. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Hier ook van A. Vogel. Ik werd heftiger ongesteld, omdat ik denk dat mijn bms dikker werd door de capsules. Verder zelfde cyclus, misschien 1-2 dagen korter. In ronde 3 zwanger, ronde 2 met tarwekiemolie capsules.

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Een keer eerder geprobeerd met de capsules van kruidvat. Mijn menstruaties werden er heviger van, maar geen zwangerschap!
    Nu bij ivf weer een poging aan het wagen met de capsules van A vogel. Slik er 1 tot aan de eisprong en vanaf de eisprong 2! Mijn ei groeide wel langzamer dan ik gewend ben (weet ik dmv echo's in het ziekenhuis). Mijn bms was iets dikker dan normaal, maar ook niet overdreven! Vorige ronde ook geen hevigere menstruatie, maar was toen pas na de eisprong begonnen. Ben dus benieuwd of het deze ronde meer geluk brengt!
    Maar het blijft een kwestie van uitproberen hoe jouw lijf daarop reageert! Het kan negatief uitpakken door bv een te lange cyclus, maar wie weet heeft het wel een positief effect! Het proberen waard denk ik! Succes!

13. Mama2017

Mama2017 Actief lid

Nov 30, 2016
    409
    109
    43
    Female
    Nog niet echt ervaring want ben sinds 1 cyclus begonnen. Ben ook erg benieuwd. Zit nu in de vierde ronde van ons 2e kindje. In de eerste ronde een miskraam, direct na het stoppen met de pil.

14. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,661
    2,575
    113
    Ik ben het me vorige cyclus gaan gebruiken vanaf de eisprong. Mijn cyclus werdt hierdoor 2 dagen langer. Verder merkte ik niet echt iets anders, werdt ook niet heftiger ongesteld ofzo. Nu ronde 2 dat ik het slik nar de eisprong en vorige week had ik een inwendige echo en daar was op te zien dat me bms een mooie dikte had. Of het aan de capsules ligt weet ik niet. Ik slik die van A.Vogel en dan 2 per dag.

Ik zou het gewoon proberen echt veel kwaad kan het volgens mij niet.

15. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Thanks voor al jullie reacties. Super fijn!
    Ik ben zo aan het twijfelen... Zit nu op CD10 en heb vanaf gisteren ineens al wat vruchtbaar slijm. Ovulatietest nog negatief, maar wel al een vele donkerdere lijn als ik gewend ben op CD9. Normaliter heb ik pas op dag 19 een positieve ovulatietest.
    Ben nog niet begonnen met de tarwekiem, heb ze wel in huis staan van A.Vogel. Zal ik beginnen vanaf eisprong? Of nu al beginnen met 1tje per dag?

16. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

Aug 8, 2014
    1,567
    420
    83
    Zuid-Holland
    #16 Luna30, Dec 6, 2016
    Last edited: Dec 6, 2016
    Ik gebruikte het voor mijn eerste zwangerschap de hele cyclus behalve tijdens menstruatie. Ik had een wat langere cyclus voor ik het ging gebruiken en mijn cyclus werd korter, ik was er erg tevreden over!

Volgens mij ben ik het in de 4e ronde gaan gebruiken en ronde 6 was Ik zwanger. Ik had een mooi dik bms bleek uit een echo die ik voor iets anders had toen ik net zwanger was! Natuurlijk weet je nooit of dat alleen daardoor kwam. Maar het beïnvloedde mijn cyclus op een positieve manier.

17. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

Aug 8, 2014
    1,567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou nu al beginnen, des te eerder begin je met opbouwen bms. En als je het idee hebt dat het je cyclus negatief beïnvloedt kan je bij een evt. volgende cyclus later beginnen?

18. Lindsey91

Lindsey91 Lid

Jul 11, 2016
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Begonnen net voor mijn eisprong 2 maal daags.
    Menstruatie kwam een paar dagen eerder en was heftiger.
    In de volgende ronde probeer ik nu 1 capsule te nemen na eisprong.

19. nora25

nora25 Actief lid

Oct 18, 2013
    347
    94
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Ik ben vijf keer in de ronde dat ik tarwekiemolie ging gebruiken zwanger geworden. De eerste keer in ronde vier en direct zwanger. Dit werd een goede zwangerschap. De tweede keer in de derde ronde gaan gebruiken en meteen zwanger. Ook dit werd een goede zwangerschap. De derde keer meteen begonnen met tarwekiemolie; ook meteen in de eerste ronde zwanger. Helaas werd dit een miskraam met 9w5d. Daarna weer meteen begonnen met tarwekiemolie en weer meteen zwanger. Helaas werd dit een late miskraam met 15w3d. Toen mijn cyclus weer op gang kwam ook meteen weer tarwekiemolie gaan gebruiken en meteen weer zwanger. Nu ben ik 6w5d (en heel onzeker). Ik gebruik het de hele cyclus en mijn cyclus verandert er ook niet door.

20. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Ook al zo'n geschiedenis met miskramen... zo naar :( Ik snap je onzekerheid, het blijft spannend, zeker na een paar miskramen... Hopelijk zit het goed! :)
    Ik ben gisteren begonnen met 1 capsule per dag. Ga het deze ronde even aankijken hoe me dat bevalt. Heb t idee dat mn ei deze ronde uit zichzelf al eerder komt dus laten we daar op hopen!

Share This Page