Loslaten of doorzetten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nerveusje, 10 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    hoi allemaal,

Momenteel weet ik echt even niet meer waar ik me op moet focussen of juist niet, daarom heb ik een beetje advies of wat moedige woorden nodig denk ik..
    Anderhalf jaar geleden zijn wij bezig geweest met een ivf/pgd traject omdat ik risicodrager was van de ziekte van huntington en ik wilde dit perse niet doorgeven aan ons kindje. Op dat moment was nog onbekend of ik zelf de ziekte had. Na 2 terugplaatsingen waarvan 1 mislukt en waarvan de andere een miskraam werd met een curretage en zware overspanningsverschijnselen tot gevolg heb ik besloten mij afgelopen oktober te laten testen op de ziekte van huntington. Dit was een erg zwaar proces maar gelukkig bleek ik geen drager te zijn van het gen!!!! Zo werd een nare periode toch nog heel mooi afgesloten. Ook hoeven wij nu geen ivf/pgd meer te doen, we kunnen het letterlijk loslaten. Maar ik merk dat ik me weer heel erg aan het focussen ben op mn cyclus, wanneer heb ik m’n eisprong etc etc. We hebben deze zomer heel veel leuke dingen en vakanties gepland, hier kijken wij allebei erg naar uit vooral na afgelopen jaar en het liefst willen we nu even niks aan ons hoofd hebben. Ik ben nu 28 en wordt in juni 29 jaar. Toch is er steeds dat stemmetje wat zegt: schiet nou op dalijk ben je over de 30 en wie weet lukt het dan niet meer zo snel...
    Is het nu echt zo’n ramp om het nog een jaartje uit te stellen? Vraag ik mezelf dan af.. en gezien de afgelopen jaren nu nog even genieten met z’n 2 zou toch heerlijk zijn? Merk dat ik gek wordt van mezelf en wil het nu dan ook echt even loslaten, of juist doorzetten.
    Wij hebben nog geen kinderen dus weet ook niet hoeveel impact zoiets heeft om eerlijk te zijn.
    Wat zouden jullie mij adviseren?:)

Xx

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Voor mij gold dat ik bij de 3e, op mijn 35e, sneller zwanger was dan bij mijn 1e, op mijn 28e.

En ik geloof niet dat dat ene jaar nou zo ontzettend veel verschil zal maken mbt je vruchtbaarheid. Dus als jullie nog lekker een jaar met z’n 2en willen blijven dan zou ik dat vooral doen.

3. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Je zou het ook los kunnen laten en geen anticonceptie gebruiken.
    Gewoon zien waar het schip strand en genieten van de leuke dingen die jullie met zn tweeën gepland hebben.
    Dat ene jaar maakt weinig uit en wie weet wat er in die tussentijd gebeurt.

En fijn dat je voor nu het hele traject niet meer in hoeft!!

4. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik zou in ieder geval de zomer even lekker genieten van het met zn 2en zijn! Wie weet komt er na de zomer een moment waarop jullie zonder twijfel ervoor willen gaan. Of dat nou 3maand duurt, een jaar of zelfs langer, daar zou ik me niet druk om maken!
    Je zou de ac kunnen laten staan; het hoeft niet perse, maar als het komt, is het welkom. Als het even duurt, geniet je van de tijd die je hebt samen!

5. Triangel

Triangel Niet meer actief

Dit!

Wat ontzettend fijn dat het zo is afgelopen zeg.

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik was 34 toen ik na 1 ronde zwanger bleek te zijn ;)

7. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Ja ik moet me ook niet zo druk maken waarschijnlijk, dat is nog iets wat uit mn systeem moet aangezien ik dat jarenlang wel gedaan heb! ;)
    We zijn nu ook net klaar met een verbouwing wat ook een paar pittige maanden waren en ben bang dat ik het emotioneel misschien nog niet aankan, ben nog steeds aan het bijkomen van alles voor m’n gevoel. De ac laat ik in ieder geval staan.. kan in de tussentijd wellicht m’n cyclus weer een beetje op gang komen. Na de curretage in mei vorig jaar heb ik afgelopen maand voor het weer na 4 weken mijn menstruatie gehad. Voorheen was het iedere keer maar 1 x in de 2 of 3 maanden. Dus dat is nu ook wel heel fijn om te zien dat dat in ieder geval weer werkt:):)
    Bedankt voor jullie lieve reacties

8. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Ik zou lekker op zn beloop laten, want stel ne stelt het uit. Je krijgt geen garantie dat je volgend jaar op korte termijn zwanger wordt.

Ik zou als ik jou was en gewoon niet mee bezig zijn. Maar alles “zn gangetje” laten gaan.. onder het mom, we zien het wel!

9. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ik was met 36 in de 4e ronde zwanger van ons eerste kindje ;P. Dus voel me acuut oud als ik dat lees haha. Heb je een idee waar je gevoel van ‘het zou eigenlijk voor de 30 moeten’ vandaan komt? Het is nl een heel normale leeftijd, kansen worden nog lang niet drastisch minder. Ga lekker genieten en zie maar waar t schip strandt... als je het los kunt laten ;)

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb ook ivm fam ziekte pgd / ivf gehad. 3 tp waarvan geen 1x zwanger . Hebben het op zijn beloop gelaten. 3 maanden na de laatste ivf was ik zwanger. Ben op mijn 37e zwanger geraakt

11. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wat een heftige tijd heb jij meegemaakt zeg! Ik kan maar één ding zeggen; geniet!!!!

Ik was vanaf mijn 30e nogal bezig met gevoel dat ik "ouder" werd maar kinderwens was nog niet sterk genoeg. Dus enerzijds voelde ik druk maar anderzijds was ik er niet klaar voor. Toch besloten mijn eigen pad en gevoel te volgen.

Uiteindelijk op mijn 33e besloten dat ik er klaar voor was. Dachten echt; dat gaat vast even duren. Niks is minder waar. Eerste poging meteen raak!

Ik ben nu heel blij dat ik gewacht heb tot ik er klaar voor was (voor zover je er klaar voor kunt zijn dan hè...). Ik heb alles gedaan wat ik echt wilde doen; reizen, stappen, trouwen, huis kopen, eigen bedrijf opzetten. Dus ik mis nu ook niks en wil nu maar één ding; mama worden ;)

Dus nogmaals; geniet volop! Dat heb je meer dan verdiend en dan komt dat moment voor jullie dadelijk vanzelf waarom je zegt; we zien wel! En dan kan het zomaar plots raak zijn ;)

Ik wens je een heerlijke zomer toe!

12. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Wat fijn dat je geen drager bent!
    Wat een opluchting moet dit voor je zijn.
    Je bent echt nog jong ;)
    Dus even gewoon uitstellen kan echt geen kwaad.
    Probeer desnoods lekker zonder anticonceptie de zomer door te gaan, en te genieten van jullie momenten samen :)
    Want die zul je als je eenmaal straks een kleine hebt niet meer veel hebben ;)
    Je kan dan altijd na de zomer nog zeggen we gaan er weer met ovu testen voor enz.
    Misschien ook wel even lekker na de drukke stress volle tijd die jullie gehad hebben.

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier tussen mn 27 en 30 ste 5 x zwanger geraakt in de 1e of 2e ronde. Daar maakte die jaren niks voor uit.
    Wel zou ik nooit meer zwanger op vakantie willen gaan. Kotsen, miskramen, stress, medicijnen etc. Ik was thuis t beste af. Nu gaan we volgende week op vakantie en daarna kijken of een tweede ons gegund is... eerst even genieten en alle stress vsn verbouwen van ons af zetten.

14. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Ik zóu zeggen .. je bent nog jong je hebt nog tijd en kansen zat.. ff lekker los laten en genieten van alles om je heen.. en wie is t er dan zomaar zonder dat je zo gefocusd bent..

Deel Deze Pagina