Graag meedenken / hulp gewenst

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Help85, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Lieve meiden,

Ik ben nog niet zo bekend op dit forum. Maar wellicht zouden jullie met mij mee kunnen denken.

Even wat over mezelf:

Ik ben begin januari gestopt met de pil, na de onttrekkingsbloeding volgde er een cyclus van 48 dagen. Op 13 maart kon ik 'eindelijk' beginnen met mijn nieuwe cyclus. Uiteraard geen idee hoe lang deze cyclus ging lopen.

Ik ben sinds vorige week mijn temperatuur gaan bijhouden en dacht afgelopen zondag mijn ei te hebben. Dit omdat ik toen (enigszins) rekbaar slijm had, helaas op de zondag geen ovulatietest gedaan (erg dom). Maandag zakte in eens mijn temperatuur verder en had ik nog een redelijk positieve ovulatietest. Dinsdag steeg mijn temperatuur ik blij en was de ovulatietest zo goed als wit. Dus ik dacht mooi ik heb mijn ei-tje ontdekt. Maar helaas werd ik vanmorgen wakker met een temperatuurdaling... dus dit kan niet mijn ei zijn geweest. Vanaf dag 10 van mijn cyclus hebben we redelijk om de dag geklust, dus kan ik geen ei gemist hebben. Doordat we nu dachten bij het ei te zijn gisteren niet meer geklust.

Wat raden jullie mij aan? Door te gaan met klussen en ovulatietesten?? Als ik fictief nu nog 3 dagen lang hogere temperaturen invul op FF zegt die dat vandaag mijn ei is, terwijl ik gister al geen positieve ovulatietest meer heb.... Heel verwarrend in ieder geval, zal wel weer betekenen dat ik op cyclus van 48 dagen uitkom....

Hierbij nog een link naar mijn kaartje tot nu toe, zie je ook de klus dagen op: 59b74d Ovulation charts on FertilityFriend.com

Gisteravond flinke buikpijn gehad en vandaag erg opgeblazen gevoel... snap het allemaal niet meer

Hopelijk hebben jullie wijze adviezen voor me, bedankt alvast!

2. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Lastig; want je kent je cyclus natuurlijk ook nog niet echt.
    Aannemende dat je weer een cyclus van rond de 48 dagen hebt dan zit je aardig nu toch?

Ik ben niet zo thuis in dat temperaturen. (is er een reden dat je daar al zo snel mee begonnen bent?)
    Uitgaande van je verhaal verwacht ik dat je eisprong inderdaad maandag is geweest. Gezien je temperatuur toen ten opzichte van zaterdag gezien iets gezakt is, en gezien maandag je ovulatietest redelijk positief was (waarschijnlijk was je piek dan zondag) en deze dinsdag wit was. Volgens mij is de daling van je temperatuur namelijk 0,2 tot 0,5 graad wanneer je eisprong eraan komt. De daling die je dus vanmorgen had valt nog niet in die categorie als ik het goed zie.

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.301
    395
    83
    Dat is lastig te zeggen gezien je niet vanaf dag 1 aan het tempne bent, ik zou het idd even afwachten, je kan een dip hebben net voordat die springt hoor.
    Maar ik zou idd of doortesten, of het gewoon gezellig houden;)
    en vanaf de volgende cyclus ebginnen met tempen op cd 1 en vanaf cd 10 ovutesten gaan gebruiken

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik denk niet dat je eisprong geweest is. Je temperatuur is nog vrij laag. Het schommelt bij jou tussen 36,4 en 36,6. Bij mij schommelt ie ook op deze temperatuur. Na mijn eisprong gaat mijn temperatuur naar minstens 36,8 en loopt meestal op tot 37. Je kan hier pas echt een inzicht in krijgen als je het een paar maanden gedurende je hele cyclus doet. Je eisprong is pas geweest als je minstens drie dagen een verhoging hebt van minstens 0,2 (en dan zou ik uitgaan van je temperatuur als 'basis' 36,6).
    Nog even doorgaan met ovultatietesten zou ik zeggen en ook met klussen;) succes

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja idd het gaat niet door met stijgen helaas. We zijn maar inderdaad door gegaan met gezellig maken op de slaapkamer.

De reden waarom ik nu begonnen ben met tempen is omdat ik lange cyclussen heb en daardoor beter inzicht probeer te krijgen. Wordt duur grapje om heel de cyclus met ovulatietesten aan de slag te gaan.

Als mijn ei dus nog moet komen betekent het wel dat ik langere cyclus ga krijgen dan 48 dgn helaas.

Bedankt voor het meedenken

Deel Deze Pagina