4% goed gevormd sperma en onregelmatige cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lolaa, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolaa

lolaa Lid

18 feb 2009
    8
    0
    0
    Hoi,

Graag zou ik advies of ervaringen horen van jullie over het onderstaande , kom net van de huisarts en heb natuurlijk zoveel vragen. Ik heb in ieder geval een afspraak moeten maken bij de gynacoloog/ fertiliteit.

Op 1 augustus 2008 ben ik gestopt met de pil. Nu 8 1/2 maand verder en zit nu in mijn zevende cyclus waarvan de korste 31 en de langste 51 dagen heeft geduurd. Ik temperatuur, maar ben pas deze maand begonnen met exact de zelfde tijd tempen etc. Voorheen zat er wel een verhoging in, maar deze had ook weer dalen. Heb al bloed laten prikken ivm chlamidya verleden en dan zijn er idd antistoffen te vinden hiervan. De huisarts wilde ook dat mijn vriend zijn sperma liet checken en vanochtend te horen gekregen dat het voldoende is en ook goed beweegt, maar dat er maar 4% de juiste vorm hebben!
    Natuurlijk moet t nogmaals onderzocht worden en daarom mag hij de komende 2 weken geen alcohol drinken of zijn mobiele telefoon in zijn broekzak doen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet zien van die 4% of heeft iemand hier ervaring mee? De huisarts liet doorschemeren dat dit sowieso een behandeling gaat worden en dat zal met 4% een uitdaging worden.
    Verder wordt ik natuurlijk gek van die cyclussen en ben niet overtuigd van een eisprong.
    Vind dit allemaal behoorlijk heftig.
    Wel grappig misschien, maar ben natuurlijk al even gaan inlezen en het sleutelwoord van de MMM blijkt wachten te zijn..ben echt zo ongeduldig als de pest! en ik heb graag dat alles gaat zoals ik t wil!..heb het idee dat ik hier veel van ga leren...;))

Ik hoor graag van jullie en bij deze iedereen succes!!!

2. lolaa

lolaa Lid

18 feb 2009
    8
    0
    0
    Ik begrijp dat dit een beetje een ego berichtje :oops: is, maar ik wilde niet zomeer een bestaand topic komen binnen vallen. Na deze heftige dag waarin ik mijn dromen een beetje heb moeten bijstellen, ben ik benieuwd of iemand me kan vertellen wat me nu te wachten staat. Of wat ik uberhaupt moet verwachten of denken van een uitslag als 4% "bruikbaar" sperma.

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hai Lolaa,

Best schrikken als je zo'n uitslag krijgt toch! Ik heb in januari dezelfde 'schrik' gekregen alleen bij ons was het alles slecht (en niet alleen de vorm)
    Sowieso zegt 1 test niets. Als je vriend bijv. de afgelopen 3 maanden hoge koorts heeft gehad kan het zijn dat het daardoor zo slecht was dit keer. Je weet maar nooit, er kunnen verschillende redenen voor zijn. Een gyn. gaat dus altijd nog een 2e en (als die nog steeds niet goed is) 3e test doen. Wanhoop dus niet direct want volgens mijn gyn: zegt 1 test nog helemaal niets!

Heb je al een afspraak bij de gyn?

Veel succes! (en je kunt altijd meeschrijven in het topic: begin medische molen in 2009)

4. lolaa

lolaa Lid

18 feb 2009
    8
    0
    0
    Hoi Sinja,

Bedankt voor de tip over het topic! Ik zal dat eens gaan volgen en meeschrijven idd.
    Jij ook veel succes!

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Die 4% is zo slecht nog niet volgens mij hoor! Volgens mij moet het nomale "minimum" ongeveer 7% zijn en het is maar een gemiddelde he. Op al die miljoenen hebben ze een aantal zaadjes bekeken (neem bijvoorbeeld 100) en daarvan waren er dan 4 met de juiste vorm maar dat is maar een moment opname en gemiddelde. Een volgend onderzoek kan een andere uitslag hebben. Bij ons waren de uitslagen altijd tussen de 0 en de 3%. Bij de 0 procent zei de gyn ons dat ze er 100 bekeken hadden en geen goede gevonden hadden maar dat er op al die miljoenen wel een goede bij kan zitten (en je hebt er maar 1 nodig). Het kan natuurlijk wel erg lang duren eer je zwanger geraakt maar met een beetje hulp kan het ook snel zijn! Bij ons lukte het met IUI dus het is niet onoverkomelijk!

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bij mijn manlief was ook ca 3 % normaal gevormd. Onze eigen gyn zegt dat ze nauwelijks naar dat getal kijkt (tenzij 0 %), alleen naar de beweeglijkheid en aantal.
    Maar meningen zijn een beetje verdeeld geloof ik.
    Veel succes!!

Deel Deze Pagina