Help!! op dag 6 ovutest licht positief!?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door niva2011, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva2011

niva2011 Actief lid

28 nov 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Help, ik snap er niks meer van.

Ik ben vrijdag 25-5 ongesteld geworden door een 5 daagse orgametril kuur. doordat ik sinds het stoppen met de prikpil juli 2011 nog niet ongesteld was geworden.

Aangezien we graag een kindje willen en ik geen idee had wanneer me eisprong zou zijn ben ik vanaf vandaag begonnen met ovutesten en er verschenen gelijk 2 streepjes ( die ene heel licht maar toch)

Zou ik dan morgen of overmorgen al een eisprong kunnen hebben?

voor de prikpil had een cyclus van 35 dagen dus had verwacht wat ik dat nu ook weer zou krijgen?

Zijn er nog andere redenen waardoor die test licht positief kan zijn?

Help! nu snap er echt niks meer van.

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nouw... een ovulatie test is pas positief als de streep donkerder of net zo donker is als de controle streep... Waarom hij er wel staat, weet ik niet. Wel weet ik, dat ik, toen wij nog geen kindje verwachtte, ook ovu testen gebruikte,.. en dat de teststreep altijd licht gekleurd was... Ik zou door testen tot dat hij donkerder of net zo donker als de controle streep is, pas dan mag je uit gaan van je ei... (bij mij werd ie overigens nooit donkerder :S ik vond mijn ei adhv mijn vruchtbaar slijm,....)

Succes meis, hoop dat het snel raak is..

Oh, zo het trouwens niet kunnen dat je door die orgametril een licht streepje plast? weet niet of daar iets van hormonene ed in zitten?

3. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik weet niet hoe licht jouw streepje is, maar ik plas altijd een tweede streepje, voor en na de eisprong. Wel veel lichter, maar toch duidelijk zichtbaar. Vlak voor de ovulatie wordt hij echt heel donker en blijft dat een dag of 2.

Ik zou gewoon door blijven testen tot hij echt donkerder is. Hopelijk is dat heel snel!

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Je hebt altijd de hormonen in je urine voor/na de LH piek.
    Maar je test is niet positief.
    Het test streepje moet net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep, dan pas is ie positief.

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Dus elke dag doortesten om ongeveer zelfde tijdstip. En niet met ochtend urine he?

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Je produceert de hele maand LH hormoon... daarom kun je ook de hele cyclus lang strepjes zien... al fluctueert dit wel.

Vlak voor je ei heb je het meeste LH in je urine en zal de test even donker of donkerder zijn dan de controlestreep.

7. niva2011

niva2011 Actief lid

28 nov 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,

dank jullie wel voor de antwoorden.

Moet vanmiddag het telefonisch spreekuur van me ha bellen om te vragen of dit kan door de orgametril.

Het 2e streepje is iets lichter dan de controle streep dus blijf komende dagen doortesten om te kijken of t donkerder wordt.

Had de test niet gelijk gedaan na dat ik wakker was een uurtje of 2 en 3x plassen later.

Snap nu idd dat de test negatief is maar dat het wel kan betekenen dat me ei er aan komt ergens komende week.

Was helemaal in shock toen ik het zag aangezien ik er na 10 maanden wachten op een ongesteldheid zeker niet van uitging dat me lichaam gelijk na de orgametril op gang zou komen.

Ben benieuwd, blijf gewoon testen en afwachten.

nogmaals heel erg bedankt allemaal.:D:)

Deel Deze Pagina