Lieve Dames, Helaas zijn wij er gisteren na bijna 11 weken zwangerschap achtergekomen dat ons kleintje niet meer in leven is. Ik heb Cytotec tabletten meegekregen om vaginaal in te brengen en de miskraam op te wekken. Ondanks dat ik gisteravond al wat bruinverlies kreeg, heb ik die tabletten vanochtend vroeg (6 uur) toch maar ingebracht. Na n aantal uren begon ik wacht lichte menstratieachtige kramp te krijgen en niet lang daarna begon t bloedverlies, inclusief n paar stolsels. De krampen werden heviger en ik dacht dus ook dat t echt goed op gang was gekomen. Echter ervaar ik op dit moment nauwelijks nog kramp en hoef ik ook niet naar de WC te rennen om te bloed eruit te laten zeg maar. (sorry als dit raar klinkt, weet niet hoe ik t anders moet zeggen). Nu heb ik jaren geleden ook n miskraam gehad, zonder tabletten dus spontaan. Ik was toen weliswaar 12 weken zwanger, maar de vruchtjes (n tweeling dus) waren nauwelijks ontwikkeld en dus heel pril in de zwangerschap gestopt, vermoedelijk 5 of 6 weken. Toen had ik echter veeeeeeeeel meer bloedverlies, ik moest echt om de 2 minuten naar de WC rennen omdat ik voelde dat t weer ging komen. Voor mijn gevoel echt n bloedbad...nu dus niet. Weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Ik hoor graag jullie ervaringen, ook mbt Cytotec. Dankjulliewel alvast!
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd ten eerste. Ik heb vorige week woensdag cytotec gebruikt. Vruchtje had geen hartje en is waarschijnlijk gestopt bij 8 week en 2 dagen. Ik vond de cytotec vreselijk. Woensdag om 8 uur in de avond in gebracht, tegen kwart voor 1 buikkrampen en iets bloedverlies. Ik heb een pijnstiller genomen. Donderdag ochtend om half 7 in de ochtend moest ik rennen naar de wc. Heel vele bloed en stolsels, kon niet eens kijken wat wat was het waren zulke grote golven. Ben bijna 1 keer flauwgevallen. Dit duurde tot 1 uur inde middag voordat het minder werd. Zaterdag ochtend kreeg ik weer meer bloedverlies en gigantische krampen. In het ziekenhuis bleek dat het vruchtzakje was blijven steken in de baarmoedermond, dit hebben ze verwijderd. Ik ervaar nu nog steeds krampen en rugpijn en vind dat ik nog steeds aardig veel bloedverlies heb. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis, dus ben benieuwd.
Allereerst sterkte!! Als ik jou was, zou ik even de vk bellen. Heb het idee als ik het zo lees dat het niet echt losgekomen is. Misschien kunnen ze met een echo zien hoe het er voor staat? Moeilijk allemaal he! Ik heb het drie en een half jaar terug gehad, ook Cytotec en dat werkte totaal niet bij mij. Heb toen ook actie ondernomen hoor, hier wil je niet te lang mee lopen namelijk. Sterkte ermee!!
Ach meiske, wat verschrikkelijk voor je, ik word er helemaal naar van ... bij mij zaten er ook 5 uur tussen voordat t begon en ik wat krampen kreeg. Ook paracetamol genomen. Sinds zo'n kleine 2 uur geen krampen meer, wel nog wat bloedverlies, maar alleen als ik naar de WC ga en er voor ga zitten zeg maar...als ik dan n beetje druk zet komt er een redelijke golf uit, maar lang niet zo erg als bij mn eerste miskraam (die dus spontaan was, zonder die tabletten). Als ik jouw verhaal lees, moet ik me dus voorbereiden op n hoop narigheid nog...pfffffff Houd je taai meid, ook al ken ik je niet, schept toch n band om dit te delen. Liefs!
@Cocko thx voor je reactie meid. Ja, door de reactie van mbeekje ben ik er ook niet gerust op nu...ik voel ook dat de lucht nog lang niet geklaard is en dat t stilte voor de storm is zeg maar...de gyn zei dat ik nog n keer 4 tabletten moet inbrengen 24 uur later als ik t gevoel heb dat t niet goed doorzet...twijfel dus nu of ik dat wel moet doen...moet sowieso vlg week dinsdag terug naar zh voor echo om te kijken of t schoon is, anders alsnog curretage... bah wat n ellende zeg, voel me zo brak en verdrietig en ellendig
Hee meid, Aller eerst wil ik je super veel sterkte wensen! Zoals je zelf omschrijf had je bij je eerste mk een heel bloedbad. Ik heb 3 mk gehad en zijn zelfopgang gekomen/ met hulp van cytotec en ik heb elke keer een heel bloedbad gehad. Nu verschilt het wel per persoon maar ik denk dat het nog niet losgekomen is. Krijg je nog een echo ter controle of je ''schoon'' bent?
Och Zomerrr, jij al 3 keer deze ellende en droevenis moeten doorstaan wat spijt me dat voor je... Ja, ik krijg over n week nog controle of t schoon is, en hoop van harte dat t allemaal los gaat komen, want zie wel op tegen n curretage. Maar goed, we zullen zien. Ook voor jou veel sterkte meid, hoe lang geleden nu?
Hei meis, Ik heb er zelf dan geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!! dikke knuffel
Wat een vreselijke elende zeg, sterkte met dit verdriet. Ik heb gister voor de 2e x 4 Cytotec ingebracht, maar begin nu pas iets te vloeien. Alleen heb ik al het vruchtje verloren (23/12 door curettage, daarna 4/1 alnog een natuurlijke miskraam. Het bleek dat curettage niet goed was gedaan) Nu blijkt dat er nog rest stolsels in de bm is, dit moet er uit, maar wil nog niet echt vlotten. Mij is verteld dat sommige vrouwen wel 3 giften nodig hebben om het allemaal kwijt te zijn. Ik hoop dat het voor jou niet nodig is, en dat het alsnog vlot gaat, zonder al te veel pijn. Sterkte.
Achnee, dat meen je toch niet?! Pffffffff wat erg zeg, dat je ondanks de curretage toch ook nog n spontane miskraam hebt gehad. Dubbele ellende Sterkte en ik hoop dat je er ook snel vanaf bent nu en iets kunt gaan afsluiten...dankjewel in ieder geval, ik hoop ook dat t gaat doorzetten, momenteel lig ik zonder krampen op de bank en alleen als ik naar de WC ga en wat druk zet komt er wat los.
Het is en blijft inderdaad zeer kl*te! Na de laatste mk heb ik alweer 4 cyclussen gehad. Heb de mk alle 3 gelijk na elkaar gekregen. Misschien dat je kan bellen voor nog een dosis cytotec? Ik zag ook zo op tegen een curratage en heb dat gelukkig niet gehad. Kan me voorstellen dat je niet nog een week wilt wachten?
Heb nog n dosis liggen hier, die moet ik inbrengen mocht de eerste niet goed aanslaan. Wacht t maar effe af tot morgenvroeg denk ik... Ik wens jou een heel vruchtbaar 2012!
Ik heb ook nog een 2de dosis liggen. Die hoefde ik dus niet te nemen als alles goed op gang kwam. Dit kwam het dus. Cytotec heeft volgensmij bij iedereen een andere manier van werken. Ik hoop voor je Pinkelotje dat de 2de dosis aanslaat en straks alles direct schoon is. Ik vond het zelf wel erg lastig om de cytotec in te brengen, je neemt toch ergens afscheid van, raar gezegd misschien.
Nee, dat is helemaal niet raar gezegd, dat ervaar ik net zo!! Heb hier ook nog de echofoto liggen van gisteren, de gyn vroeg of ik toch wilde hebben. Op dat moment was ik nog zo van de kaart dat ik niet wist of ik dat wilde en ze zei je kunt m altijd nog wegdoen. Nu ben ik blij dat ik m heb. We hebben toch n leventje bij ons gedragen waar we afstand van moeten doen...
Dat geloof ik graag dat je blij bent met de echo foto! Ik heb gisteren ook een topic gemaakt met mijn hele verhaal. Ik mocht dus bij de verloskundige niet eens de foto's zien of mee hebben. Was er kapot van. Gelukkig heb ik de foto's uit het ziekenhuis ben er zo blij mee! Wij gaan een kistje maken waar we dit in doen en ik heb anderhalf a4 op papier gezet. Ik vond het erg opluchten. En wat je zegt t is inderdaad een leventje wat je een aantal weken bij je hebt gedragen en waarvan je hebt gehouden en zal blijven houden.
Hmm pfjoe, nog een keertje opnieuw inbrengen?? Dat is wel heftig, vooral als het dan weer niet doorzet. Je moet daar wel aan toe zijn moet ik zeggen.. Je zou het natuurlijk kunnen proberen maar stel je er dan op in wat er evt kan gebeuren. Anders overleg je nog even met je vk/gyn?? Bedankt overigens voor je volgende berichtje! Het is inmiddels ons 3e kindje. Na de mk nog twee kindjes gekregen en die rennen springlevend rond.
bah wat stom van die VK dan! Gelukkig dat je dan toch nog de ziekehuisfoto's hebt. We moeten dit toch verwerken, en zo'n kleintje hoort gewoon bij je en t doet pijn om te beseffen dat t niet zo mocht zijn.
We moeten dit ook verwerken en doet gewoon ook pijn . Voor jou lijkt me dit nu nog helemaal moeilijk, omdat het ook nog niet doorzet. Begrijp best dat je er niet gerust op bent als t niet doorzet. Zelf heb ik geen echte curretage gehad. Met een tang konden ze zo bij het vruchtzakje, wat bleef steken, het had al losgelaten. Maargoed het is toch erg vervelend en echt ik hoop zo voor je dat de 2 keer cytotec helpt!