Even een vraagje voor mijn werk, want ik geloof het even niet... Een client van mij heeft volgens zeggen in november een posi test gehad, ( niemand heeft die test ooit gezien) haar schoonmoeder geloofde het neit en heeft haar 21 december naar de huisarts gestuurd. Toen zou ze ruim over de 8 a 9 weken zitten. Maar de bloedtest wees uit niet zwanger. Begin januari heeft ze wat bloed verloren en vandaag schijnt ze echt iets verloren te zijn. Is het mogelijk dat je pas na een maand nadat je negatief getest bent het vruchtje verliest? Kan iemand mij helpen. Ik wil haar graag helpen, maar ik weet dat ze een chronische leugenaar is...
Volgens mij blijft ook bij een missed abortion je lichaam zolang je het vruchtje nog bij je draagt wel reageren alsof je nog zwanger bent... en dus hcg aanmaken. Het kan dus best dat het vruchtje al eerder gestorven is, maar volgens mij blijf je dan wel hcg aanmaken zolang je het nog niet verloren bent. Maar weet het niet zeker :-?
Het kan inderdaad zo zijn dat je een vruchtje pas heel laat verliest. Alleen als de artsen dus weten dat het niet goed zit, dan blijf je wel onder controle. Als het te lang duurt voordat je lichaam het vruchtje zelf afstoot, moet je een curretage ondergaan. Dus ten eerste lijkt het mij stug dat ze er zo lang mee rondgelopen zou hebben, zonder dat er ingegrepen is door artsen. Ze laten je niet een maand doorlopen terwijl het niet goed zit. Vaak wordt er hooguit 1-2 weken afgewacht voordat er ingegrepen wordt. Ten tweede is het zo dat je lichaam inderdaad het zwangerschapshormoon blijft aanmaken als een vruchtje nog in je lichaam zit, of er zit in elk geval nog zo'n hoge hoeveelheid HCG in je lichaam, dat het te meten is mbv een bloedtest. Je kunt niet een missed abortion hebben en een volkomen negatieve zwangerschapstest, naar mijn weten. Als je zwanger bent en het gaat mis, dus als er een miskraam op komst is, dan heb je nog gewoon het zwangerschapshormoon in je bloed. Het kan zelfs heel erg lang duren voordat die waarde weer op 0 staat, zelfs nadat je het vruchtje allang verloren bent. Ik ben geen dokter, maar het is wel een twijfelachtig verhaal. Ik heb er zo mijn twijfels bij, als ik eerlijk ben... Groetjes, Jippie
Dank jullie wel voor de antwoorden. Gelukkig ben ik niet zo thuis in miskramen. Maar het leek mij al een erg stug verhaal. Ze blijft nu ook hulp van een gyn weigeren. Ik weet dat ze vel bij elkaar liegt om vriendjes aan zich te binden, maar ik wilde niet ook dit als leugen weg vegen als het misschien wel waar had kunnen zijn. Dit is te heftig om alleen te moeten door maken als het waar zou zijn. Maar voor mij klopte het verhaal al niet en nu na jullie antwoorden zeker niet. Dank jullie wel
Ik hoorde laatst van een vriendin dat ze zwanger was en bij de echo bleek dat het hartje niet klopte maar na 2 weken had ze nog geen miskraam gehad en haar buik bleef ook gewoon groeien dus toen heben ze het laten weghalen.... Volgens mij is het wel mogelijk maar inderdaad dan zou je wel zwanger moeten blijven testen volgens mij maar ook ik ben alles behalve een expert!
Nou, hier "spreekt" een miskramen expert! Het lijkt me wel een beetje een stug verhaal, want als je een missed abortion hebt zit er nog wel HCG in je lichaam! Dus lijkt het me sterk dat je dan niet meer negatief test. In oktober had ik een vmk. Ik had inmiddels een paar positieve testen en na een paar dagen wou ik nog v oor de grap een digitale doen! Want ik dacht: leuk om een foto van te maken voor in het plakboek. Nou ja negatief... Ik in de stress, want daarvoor al 2 miskramen gehad. Dus ik heb nog een gewone test gehaald en negatief... Ik kon het niet geloven nog een test gehaald, weer negatief... Een paar uur later ben ik alles verloren... Dus bij mij nam het hcg af schijnbaar, maar ik kreeg wel snel daarna bloedingen.... De gyn zei dat het wel vreemd was dat ik al negatief teste voordat het misging, maar ze zei het kan natuurlijk wel, vooral omdat ik nog niet zolang was deze keer... Dus ik zou zeker bij dit verhaal van je cliente mijn vraagtekens zetten!
vraagtekens had ik al, maar na het lezen van het verhaal van Lola1982 weet ik het nu bijna ( voor 95%) zeker dat dit niet klopt. Ik zal haar naa een gyn sturen en wel zien wat die er van zegt... Overgens Lola1982 vorige maand had ik 2 dagen voor en de dag van mijn nod een positieve urine test, toevallig moesten wij de dag van nod naar het ziekenhuis voor sperma afleveren. Dus gelijk bloed afgenomen en de dag erna vroegen ze zich in Gent af hoe het mogelijk was dat ik 3 posi urine testen had zelfs de dag van de bloedtest een digi positief... Helaas is het dus ook niet mogen blijven zitten.. Ik vind het moeilijk voor mijzelf dat als een mk of een vroege mk te betitelen, ik besefte het nog niet eens... Maar de dag erna was ik idd gewoon ongi.. Ik herken dus het gevoel wat je had bij de positesten en dan toch... In ieder geval duim ik voor je dat er dit keer een + test mag komen en dat het blijft.. Bedankt allemaal voor het antwoorden...
Ik zal haar zeker doorverwijzen naar de gyn, doe het anders onder het mom van: controle of alles eruit is! Oh dat is idd ook naar dat je ook positieve testen had en dat het toen alsnog fout is gegaan... Ik heb het wel als vmk gerekent omdat het een week na m'n 1e positieve test fout is gegaan! Dank je, ik hoop voor jou dat het ook snel raak mag zijn! Hopelijk lukt het allemaal in de mmm!
5 nov had ik postieve test toen was ik 6 weken zwanger 4dec had ik een echo (toen was ik 10 weken) ondertussen gewoon last van de zwangerschap gehad en op die echo was te zien dat het was gestopt te groeien bij 7 weken en 5 dagen de symptomen bleven 24dec curretage gehad omdat het MA was 31dec nog steeds positieve test door hcg 5 jan negatieve test pas toen was het uit mijn lijf.
Pfff heftige verhalen allemaal meiden...leef nog wel een beetje met jullie mee, ook al is het voor een aantal al even geleden. Heel veel sterkte en mogen degene die nog niet zwanger zijn het maar snel worden. Dikke knuffel