Wel of niet voor een tweede

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Evientje, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik weet niet of ik het hier goed plaats... Maar goed.
    Ik heb na een zware tijd (tijdens vorige relatie en na het uit elkaar gaan) mijn huidige vriend leren kennen. Ik heb een zoon uit mijn vorige relatie, vriend is gescheiden maar onbewust kinderloos. Wij hebben beide aan elkaar aangegeven dat we als het ons gegund is we graag samen een kindje willen.
    Ik heb al een aantal jaren een mirena maar daar de laatste paar maanden heel veel last van. Nu hadden we eigenlijk samen besloten dat we tegen de zomer het spiraal zouden laten verwijderen. Ik zit nog in de schuldbemiddeling en zou er dan zo goed als uit zijn. Omdat ik zoveel last van heb van mijn mirena, willen we hem er nu al uit laten halen, het probleem is alleen dat ik niet tegen condooms kan en ik op de pil slecht reageer. We zijn er dus wel bewust van dat het ineens raak zou kunnen zijn. Wat zouden jullie doen, aanmodderen met de klachten en de mirena, of het risico nemen. Mijn vriend heeft aangegeven dat ik me niet druk mag maken om de kosten hij zit niet mee in de schuldbemiddeling.

2. Annejoon

Annejoon Nieuw lid

12 dec 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de Mirena eruit laten halen als dit klachten geeft.
    Je kan ook (als een kindje eventueel welkom is) de persona gebruiken. Je kan dan goed zien wanneer je vruchtbaar bent. Deze methode is minder betrouwbaar dan pil of mirena. Op de dagen dag je vruchtbaar bent kan je dan latex vrije condooms gebruiken (vaak is het een latex allergie die ervoor zorgt dat je klachten door condooms krijgt). Of op deze dagen niet all the way gaan. Mocht je toch zwanger raken dan klinkt het alsof dit kindje bij jullie wel welkom is. Het is wellicht een goede tussen oplossing.

3. Evientje

Ik ga zometeen de huisarts bellen voor de verwijzing naar de gynaecologe, moet naar de gynaecologe om het spiraal te laten verwijderen gaf ze vorige keer aan.
    Hoop dat ik dan in de komende 2 weken een afspraak kan maken, we hebben thuis alles helemaal door gesproken, over het hoe wie wat en waar... Vind het toch wel een beetje spannend...

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi,
    herken het wel een beetje hoor. Nu is mijn situatie iets anders maar toch hihi. Wij willen ook heel graag een 2e kindje. Omdat ik extreem overgewicht heb wil ik graag eerst afvallen. Ik had gehoopt de kilos die ik kwijt wil afgelopen zomer kwijt te zijn. Helaas is het allemaal wat moeilijker dan ik dacht en zijn we nog steeds niet begonnen ivm die rot kilos. Nu hebben mijn man en ik afgesproken dat als ons zoontje 2 is we er gewoon voor gaan, kilos of niet. En dit heeft zn rust gebracht dat ik nu opeens wel afval !

Dus als jullie je er goed bij voelen en vooral als jij veel klachten hebt gewoon ervoor gaan. Mocht je toch eerder zwanger zijn dan komt het vast helemaal goed. Er is altijd wel een oplossing te bedenken. Een perfect moment bestaat niet er is altijd wel wat hihi. Succes!!!

5. Evientje

Nou de knoop is door gehakt, had vonden we zelf teveel klachten van de mirena. Op 10 januari gaat hij er definitief uit. En dan gaan we afwachten.
    Fijn dat je nu toch ineens afvalt. Hoop dat het bij jullie ook snel gaat lukken...

6. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Er zijn ook nog meer anticonceptie middelen dan alleen een condoom en de pil. Als je liever nog even wil wachten dan je ook de nuvaring bijvoorbeeld gebruiken. Maak het bespreekbaar met je gyn als je echt nog even wilt wachten!

7. Evientje

@MMarinka
    Nuvaring is bij mij voor het spiraal al afgeraden ivm hormonen. Gaan de vruchtbare periode ontzien zeg maar. En mocht het wel raak zijn dan is het hartstikke welkom. Vergt alleen wat veranderingen, maar dat blijft altijd!

Ik snap op het moment helemaal niks meer van mijn lichaam, het lijkt alsof ik ongesteld moet worden maar het niet echt doorzet alleen wat slijmverlies wat rozig is? En alleen met naar de wc gaan? Hoop dat na 10 januari in ieder geval de klachten over zijn. Wil me lichaam gewoon weer terug. Voelt gewoon niet meer van mij met al die klachten.

8. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Nou je kan altijd nog je cyclus in de gaten houden met ovu testen (van de action zijn niet duur) En het rond je ei sprong dan niet doen... en rond die tijd voor het zingen de kerk uit misschien..? ;) Gelukkig is het iig wel welkom mocht het raak zijn. Succes meid, hopelijk ben je iig snel van je klachten af.

9. Evientje

@meiske80
    Zijn we idd van plan... En mocht het toch raak zijn dan is het heel erg welkom, vorige keer duurde het 1,5 jaar zonder er rekening mee te houden. Maar denk dat dat ook lag aan de hoeveelheid 'klussen'.

Deel Deze Pagina