Mijn cyclus lijkt niet meer te kloppen... Na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Livia4, 16 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia4

Livia4 Actief lid

20 aug 2015
    135
    0
    0
    Hii dames!

Ik weet het even niet meer hoor, hopelijk kunnen jullie me advies geven :)

- mijn cyclus was altijd keurig netjes 28/29 dagen
    - 7 oktober eerste miskraam bij 5 weken
    - 3 november alweer positieve zwangerschapstest
    - 4 december kloppend hartje gezien, maar kleine leek wat aan de kleine kant...
    - 12 december het verdrietige bericht dat het hartje was gestopt...
    - miskraam afgewacht, kwam op 22 december, duurde paar weken
    - op 15 januari weer ongesteld geworden
    - daarna weer ovulatietesten gebruikt: eisprong 2 februari
    - op 14 februari weer ongesteld geworden (cyclus was dus 30 dagen met ongesteldheid 12 dagen na eisprong)
    - daarna weer ovulatietesten gebruikt (clearblue met dubbele hormoonindicator die altijd goed werkt en mij 4 hoge vruchtbaarheidsdagen geeft (knipperende smiley) en 2 piekvruchtbaarheidsdagen (steady smiley)
    - deze keer 6 dagen op rij (28 feb - 4 maart) knipperende smiley, maar geen steady smiley met piekvruchtbaarheid. Na 4 maart niet meer kunnen testen doordat de sticks op waren en ik naar het buitenland vertrok.
    - Voor de zekerheid 5 en 6 maart geklust.. je weet maar nooit
    - stel dat eisprong 5 maart is geweest, word ik dan rond 19 maart ongesteld?
    - zaterdag 12 maart een veegje bloed gehad, ik dacht eerst dat ik ongesteld werd, maar dacht ineens: misschien innesteling?
    - tot vandaag nog steeds niet ongesteld, wel gevoelige borsten zoals de vorige zwangerschappen en een rommelende buik
    - testen zijn negatief (omo-wit!)

Wat denken jullie? Kan ik nog zwanger zijn? Als ik 5 maart eisprong heb gehad kan het, maar dan had ik ineens een cyclus van 34 dagen ofzo... kan op zich wel.. Maar zo vreemd dat Clearblue me dan zoveel vruchtbare dagen geeft ineens.

Na alle ellende wil ik er niet te veel mee bezig zijn maar dat is lastig zoals jullie wellicht begrijpen....

Wat denken jullie?

Dank!!! Liefs

2. Livia4

Livia4 Actief lid

20 aug 2015
    135
    0
    0
    Sorry... is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt...? :)

Dank jullie!!!!

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hoi! Allereerst wat naar van je miskraam!
    Je cyclus kan behoorlijk in de war raken na een miskraam, helaas. De een heeft gelijk weer een nette cyclus en bij de ander duurt het een tijd.
    Ik had bijvoorbeeld de eerste cyclus helemaal geen eisprong en werd na 26 dagen ongesteld.(wat drie weken duurde!) Daarna pas op dag 28 een eisprong dus een cyclus van 41 dagen.

Wat ik zelf erg pttig vond is temperaturen, zo kon ik goed zien of er een eisprong was geweest en wist ik precies wanneer ik mijn nod kon verwachten. Bij mij sloegen de ovulatietesten geregeld positief uit terwijl er geen eisprong kwam ( en nee ik heb geen pcos, daar ben ik op onderzocht)

Hopelijk snel duidelijkheid en weer een postieve test in handen!

4. Livia4

Livia4 Actief lid

20 aug 2015
    135
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Ja balen als het zo uit de pas loopt.... maar temperaturen is wel een goed idee! Altijd in de ochtend meten toch?

5. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Kan het niet zijn Livia dat je een eisprongloze cyclus hebt ? Zoiets hoor je soms ook wel eens...

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja altijd in de ochtend op hetzelfde tijdstip voor het opstaan. En het liefst rectaal :)
    Als je engels redelijk is , is dit een handige app: https://www.fertilityfriend.com
    De link van je temperatuur kan je in je handtekening plaatsen , zodat we hier mee kunnen kijken als je er vragen over hebt.

Nederlandse makkelijke app is mama apps, alleen kan je deze niet in je handtekening plaatsen

7. juschakim

juschakim Lid

18 mrt 2016
    7
    0
    0
    NULL
    Almere
    Na mijn miskraam was mn cyclus ook opeens 50 dagen. Was ik niet blij mee. Daarna wel weer gewoon 28 dagen. Wij klussen om de dag, dan zit je altijd goed! Dat scheelt hoop gedoe met ovulatietesten, daar werd ik op gegeven moment ook verdrietig van hoor.

8. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vreemd dat Clearblue zoveel dagen aangeeft, maar geen vaste smiley. Soms gebeurt het wel eens dat je LH stijgt, maar je ei toch niet springt en enkele dagen later je toch terug een LH piek hebt en die keer dan wél een eisprong.

Is je temperatuur omhoog gegaan? Daaraan kan je wel zien of je een eisprong hebt gehad.

Je wordt er zo onzeker van he als je cyclus precies op hol slaat? Sinds mijn miskraam is mijn cyclus het ook een beetje kwijt. Deze maand sta ik onder opvolging van de gynaecoloog wegens steeds langer worden van cyclus en omdat mijn baarmoederwand niet dikker werd naarmate m'n cyclus vorderde. Het leek een hele cyclus alsof ik net mijn menstruatie had gehad... :( Nu heb ik plots, voor de allereerste keer sinds de miskraam, een cyclus van 29 dagen... Enorm raar, want nooit eerder gehad. Is het omdat ik me deze keer minder zorgen maakte, omdat ik opgevolgd werd ofzo? Ik weet het niet... Voor de baarmoederwand kreeg ik Aacifemine voor mijn eisprong en nu sinds mijn eisprong moet ik Utrogestan opsteken.

Deel Deze Pagina