Hoi, ik ben nu bijna 6 weken zwanger en heb geloof ik last van een zere maag. Ik ben niet misselijk, heb geen last van maagzuur maar een drukkende pijn onder mijn borstbeen. Ik wist eerst niet of het mijn maag was of mijn ribben, maar het enige dat helpt zijn Rennies, dus ik ga er maar vanuit dat het mijn maag is. Nou las ik dat je bij een drukkende, zeurende pijn een arts moet raadplegen, maar wil dus niet meteen naar de vk of de ha rennen, maar vind het wel vervelend en vroeg me af of iemand van jullie dit herkend en me kan vertellen dat het heel normaal is en erbij hoort?
Hoi, Pijn of een drukkend gevoel boven in de buik tijdens de zwangerschap kan duiden op een te hoge bloeddruk en in ergere gevallen pre-eclampsie. Ik heb zelf zwangerschapshypertensie en mij werd steeds gezegd dat wanneer ik pijn in de bovenbuik krijg, ik meteen aan de bel moet trekken. Maar dat gold wel pas in het tweede trimester. In het eerste trimester heeft een hoge bloeddruk nog geen gevolgen voor de zwangerschap. Ik denk dan ook dat het gewoon hoort bij de klachten van prille zwangerschap. Maar, bij twijfel altijd even bellen. Ik zou het nog wel even aankijken. Wordt het snel erger, dan zeker even bellen. Blijft het stabiel of neemt het af, dan is er niets aan de hand Sterkte! Groetjes Patricia
Hoi Fizzy Ik heb het ook een paar dagen gehad (5 of zo) ik werd er helemaal zenuwachtig van omdat ik niet wist wat het was maar het deed echt pijn en ik liep er soms krom van. Dit was rond week 5/6. Ik heb het met de VK erover gehad en die gaf aan dat als ik het niet meer terug zou krijgen het waarschijnlijk het wennen van je lichaam is aan alle hormonen. Ik heb het nu ook niet meer (maar nu heb ik wel af en toe maagzuur maar dat voelt anders, niet dat drukkende gevoel) En tot nu toe gaat alles goed dus ik denk dat het er even bij hoorde. Als je je er niet prettig bij voelt even de VK bellen. Dat is het beste!
Ik heb er ook last van. En bij mij is het toch echt maagzuur of lucht inm'n maag. Daar heb ik snel last van en dat doet ook erg zeer. Voor het maagzuur helpen rennies of (bij mij) karnemelk heel goed en voor de lucht, gaan liggen en van boven of onder "ontluchten"
Bedankt voor de reacties! Merk dat het erger is als ik frisdrank heb gehad. Vandaag braaf water gedronken en een stuk minder last. Ik ken alleen maagzuur als de zure smaak je mond in komt, dus daarom kon ik het lastig plaatsen. Doet inderdaad behoorlijk zeer. Maar jullie denken dat het erbij hoort? Dat is zeker fijn om te weten. Hou het wel even in de gaten en dan kan ik altijd nog de vk bellen als het wat langer aanhoudt.