Tarwekiemteunisbloemvisolie-watte?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Iloiza, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hi meiden,

Ik heb een korte LF (8 dagen) en dat zit me niet lekker. (Eerder had ik altijd een LF van 13 dagen). Ik ben gisteren ongi geworden, terwijl ik echt het gevoel had zwanger te zijn. Natuurlijk vraag ik me nu af of ik mezelf niet helemaal gek maak - maar ik heb het me níet verbeeld dat ik allerlei kwaaltjes had, die ik ook tijdens mijn vorige zwangerschappen had vóór mijn NOD.
    Ik wil heel graag mijn cyclus stabiliseren en mijn LF verlengen en ben op onderzoek uit gegaan. Nu lees ik van alles over tarwekiemolie (ben ik mijn vorige cyclus gaan gebruiken, maar nog niets van gemerkt), teunisbloemolie en visolie omega 3; maar ik kom om in de informatie. Wie kan mij duidelijk een antwoord geven?

Wat dóen deze middelen precies (mbt zwanger worden)?
    Wat kan ik het beste slikken om mijn LF te verlengen?
    En wanneer slik je nou welk middel? En wanneer niet?

Klopt het bijvoorbeeld als ik:
    - begin met teunisbloemolie, om mijn cyclus te verkorten?
    - na een positieve ovutest stop met teunisbloemolie, omdat het een miskraam kan veroorzaken en je het dus beter niet slikt na je eisprong?
    - daarna tarwekiemolie ga slikken, voor de innesteling? (tarwekiem kan ook de gehele cyclus toch?)
    - en visolie voor het verlengen van mijn LF? (en slik je visolie je gehele cyclus? of alleen na je eisprong?)

Ik hoop dat iemand me dit duidelijk uit kan leggen.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb nog nooit gehoord dat Teunisbloemolie een mk zou veroorzaken... :( Waar heb je dat vandaan?

Ik had ook een korte LF maar was toch snel zwanger (zelfs in een maand die we oversloegen - 3e ronde met in eerste twee maanden een LF van 5 en 9 dagen). Heb Teunisbloemolie gebruikt om mijn cyclus normaal te krijgen, maar weet niet of het daarmee te maken had. ;)

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Allemaal hier op zwangerschapspagina gelezen.
    Dat het een miskraam kán (niet zal ;)) veroorzaken, en dat het daarom beter is het niet meer te slikken na je eisprong.

En ik weet wel dat je zwanger kunt raken met een korte LF, maar ik zit hier echt mee en wil dus graag weten wat ik eraan kan doen (met deze middelen).

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik heb het buiten ZP nergens gelezen, ik zou daar maar niet teveel waarde aan hechten. Als zoiets het geval was, zou het gewoon op de verpakking moeten staan.

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ja, dat is ook wel weer zo.
    Ach, ik word gewoon een beetje dizzy van al die tegenstrijdige verhalen... Ik ga straks gewoon even naar de drogisterij en vraag het even. Misschien kunnen zij me meer vertellen. Ik zie door de bomen (en horrorverhalen) het bos niet meer...

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    #6 Iloiza, 1 nov 2011
    Laatst bewerkt: 1 nov 2011
    Ik ben naar de drogisterij geweest en ben een potje visolie omega 3 rijker. :)
    Mijn vraag (LF verlengen) ging een beetje boven het opleidingsniveau van de drogist, maar ben wel een aantal dingen wijzer geworden:

- Teunisbloemolie mag inderdaad NIET bij zwangerschap (en ook niet bij borstvoeding) - dit staat ook op het label, dus is het inderdaad verstandiger om hier na de eisprong mee te stoppen.
    - Visolie en tarwekiemolie kunnen sowieso geen kwaad, dus baat het niet, dan schaadt het niet.

Omdat ik mijn jongste 's morgens en soms 's avonds nog borstvoeding geef, heb ik de teunisbloemolie nog even laten staan.
    Deze cyclus ga ik tarwekiemolie en visolie omega 3 gebruiken, in de hoop dat het helpt...

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Apart, dat staat er bij die van Etos niet op. Althans, niet dat ik me kan herinneren, en ik ben meestal nogal panisch met dat soort dingen. Ik heb er ook gewoon bv mee gegeven :(

Oh-oh...

:$

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik lees er hier niks over:

Bijsluiter Teunisbloemolie - Vitotaal

Helaas hebben artsen vaak weinig verstand van bv. Mijn HA lachte me bijna uit dat ik nog bv gaf terwijl ik weer zwanger ben. :(

En dan weer iets heel anders hier:

http://www.peuteren.nl/speelhoek/toon_vragen.php?name=Karin%20Tiktak&id=162

Helaas staat het niet op de lijst van Thomas Hale. Ik denk dat het wel mee zal vallen, je zou toch denken dat het met uitroeptekens vermeld zou moeten dat je het niet mag gebruiken als je zwanger wilt worden ;)

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Grappig, ik heb net exact dezelfde sites gelezen als waar jij nu de link van geeft. ;)
    Bij de capsules van Kruidvat stond het dus wel op het label, maar verder kan ik het dus ook niet terugvinden op het internet dat het niet veilig zou zijn ofzo... :S Raar, al die tegenstrijdige informatie.

Ik heb ook gewoon borstvoeding gegeven aan mijn oudste toen ik zwanger was van de jongste. Hier werd er ook raar vanop gekeken dat dat gewoon lukte, maar ik heb het tot aan de bevalling volgehouden, en voedde daarna twee kinderen. ;)

Het bloeden lijkt vandaag stukken minder te zijn als gisteren en mijn temp is nog steeds hoog. Ik wacht morgen (en overmorgen) nog af - tot ik héél zeker weet dat dit gewoon echt een ongi is, en geen innestelingsbloed. Mocht mijn temp naar beneden gaan, weet ik genoeg. Dan begin ik misschien tóch wel met teunisbloemolie, ondanks de borstvoeding. (Maar misschien dat ik toch het zekere voor het onzekere neem en een merk kies waar niet op vermeld staat dat het schadelijk kan zijn met borstvoeding - al denk ik niet dat de samenstelling erg anders zal zijn dan in de capsules van Kruidvat).

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat spannend, kan je niet al een testje doen dan? :)

Ik ben ook (verrassend snel) zwanger geraakt met de eerste aan de borst. Ik hoop dat ze gewoon doordrinkt en dat ik niet droog kom te staan. Tandemen lijkt me leuk. Maar het is de keuze van mijn dochter zelf. Ze heeft niet merkbaar iets gekregen van de Teunisbloemolie :D Ik heb het maar 2 maanden gebruikt, ik had een verschrikkelijke cyclus met korte LF. 5 dagen :$ Toen daarna 10 met die pillen, en toen bleef de maand daarna mijn menstruatie gewoon weg. Boem, zwanger :)

Het heeft per saldo niks uitgemaakt, ik was van mijn dochter in de 3e ronde zwanger en nu weer, en deze keer was het bijna onbedoeld snel :) We hadden juist die maand 'overgeslagen', ahum.

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Haha, ja dat ken ik. ;) Ik was van de tweede ook heel snel zwanger. We hadden net besloten om voor een tweede te gaan, en dan zouden we vanaf oktober beginnen. Maar ik bleek in juli al zwanger te zijn geraakt, terwijl we die maand nog helemaal niet bewust bezig waren. Wel een heel welkome verrassing natuurlijk. :D

Een testje ga ik (nog) niet doen. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik gewoon ongi ben. Innestelingsbloed heb ik nooit eerder gehad, maar ik las dat dat ook best drie dagen kan duren...
    Ik kijk het morgen en overmorgen aan. Als mijn temp naar beneden gaat en het bloeden gewoon blijft, ga ik beginnen met teunisbloem. Als mijn temp hoog blijft en het bloeden is straks over, dan gooi ik er vrijdag een testje tegenaan. Zou wel leuk zijn, want die dag zijn mijn man en ik vier jaar samen - maar ik ga er niet vanuit dat ik nu tóch zwanger ben.

12. saroja

saroja Nieuw lid

13 nov 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    sinds kort gebruik ik hypo tarwekiem olie.
    kijk eens op de site van jac zitman
    [zwangerschap [on] vruchtbaarheid].

Deel Deze Pagina