ctg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kreeft, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    ben ik weer ff,

heb vandaag een echo en ctg gehad, echo zag er prima uit goed gegroeid enz, toen aan de ctg, maar baby hartslagje daalde wel een paar keer naar de 110 bpm en daarna weer omhoog naar normaal 140/160 bpm, maar toen het naar 110 ging was me buik ook een beetje hard zou het daaraan liggen??.

de vk zei je kindje is in topconditie, en toch maak ik me zorgen pffff :(

gr kreeft

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    is heel normaal hoor dat de hartslag naar beneden en dan weer omhoog gaat. Ik heb vaak aan de ctg gelegen en dan was het ook zo. Je kindje draait ook wel eens en dan pakt ie het ook niet zo goed meer op enz. Mijn kindje was ook steeds in topconditie.

Gene rede om je zorgen te maken

3. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    het klopt indd ik kom om de dag in het ziekenhuis voor ctg en bij mij kindje gebeurt dat ook van 130 naar 100 soms zelfs 90 heb het meerdere malen gevraagt aan de vlk in het zienhuis en zij zij dat het heel normaal is dat ik me daar geen zorge over hoe te maken

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kan zijn dat je kindje idd reageerde op je harde buik. Maar het kan ook zijn dat het even rust nam. Zo rond 110-120 is eigenlijk "slaap" ritme. 140-150 is actief ...... en rond de 180 dan is baby aan het rennen :D
    Het gaat er om dat er voldoende fluctuatie is in de hartslag.

5. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Juist dat fluctueren van die hartslag is hartstikke goed :) vaak zie je het basisritme (dus bijv 110, daar keert ie elke keer naar terug) en als het goed is zie je uitschieters naar boven, een soort heuveltjes :) Dat is helemaal goed! Juist omhoog is super. Een hele vlakke lijn, of juist kuiltjes (dus dips) is minder goed :)

6. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    Ff weer, mag het ook zeg maar 20 sec op 110 bpm zijn, want net ff geluisterd bleef echt 20 tot 30 sec op de 110 hangen, en toen gaf ze weer een schop en vloog hartslagje weer omhoog gelukkig.

Pfff ben echt heel erg bang, en weet echt niet hoe ik uit deze angst moet komen.

Gr. Kreeft

Deel Deze Pagina