Hallo meiden! Graag wil ik uit jullie collectieve ervaring putten, gynaecologen zijn soms zo onduidelijk!! Ik wil graag zwanger worden en heb een paar weken geleden een miskraam gehad, met daarna een curretage. Omdat ik bleef bloeden volgde daarop ook nog een hysteroscopie. Er bleek een poliepje in mijn baarmoeder te zitten dat meteen is weggehaald. Verder zag mijn baarmoeder er heel goed uit en waren de eileiders mooi open. De behandeling zelf viel me mee, een weekje wat bloedverlies maar verder totaal geen klachten of pijn. Vraag: mag ik nu meteen weer proberen om zwanger te worden? Ik heb twee gyns gezien, de een vond het goed en de ander zei me een cyclus af te wachten. Wat is de argumentatie hierachter Online word ik ook niet wijzer. Wie o wie heeft ervaring hiermee en weet of het mag? Ik wil dolgraag weer verder en vind het zonde om een cyclus te 'verspillen' voor een onzin reden zoals dat je de bevallingsdatum beter kan bepalen als je wacht.... Alvast dank!
Hey Anja44, Ik heb zelf in Mei pas weer een goede uitslag gehad en mocht toen gelijk beginnen. De gyn was daar heel duidelijk in..... Is het poliepje niet op kweek gezet? Als ik jou was zou ik toch even naar de gyn bellen hoe nu verder. Je wil toch ook niet dat je straks zwanger bent en je geopereerd moet worden omdat er slechte cellen in je baarmoeder zitten....... Of niet opereren en bevalling afwachten met het risico dat je niet meer geholpen kan worden.... Ik moest echt een jaar onder controle blijven en mocht toen pas beginnen..... Ik zou echt even contact opnemen! Beetje gek dat daar niet over gesproken is.....
Hi Jette, Dank voor je snelle reactie! Nee daar hebben ze niets over gezegd bij mij! Het poliepje wordt wel naar de patholoog gestuurd maar daar hoor ik in principe niets meer van... Vreemd dat daar niets over gezegd is, want slechte cellen zijn een heel goede reden om te wachten... Maar bij jou was het dus goed gelukkig? Was dat dan ook een poliep, ik dacht dat die altijd goedaardig waren.....?
Mijn uitstrijkje was niet goed pap 3. Inwendig onderzoek hebben ze weefsel weg gehaald en een poliepje. Deze bleek ook erg onrustig. Hierna stukje baarmoedermond weg gehaald en iets dicht gebrand.... Hierna nog een slecht uitstrijkje en weer 3 maanden later een goede pap1. Een poliepje of weefsel word altijd naar de patholoog gestuurd voor kweek. Anders sturen ze het ook niet op. Ik zou echt even bellen morgen...... Sterkte ermee!! Ik heb door dat hele gezeik een jaar in de wachtkamer moeten zitten en vanaf mei mogen we er voor gaan. Helaas doordat ik een stukje baarmoedermond mis maak ik minder slijm aan wat het bevruchten iets zou kunnen bemoeilijken....... Ik moet misschien dus heel veel geduld hebben......
Jee, wat naar zeg! Lijkt me echt heel heftig als het mis blijkt te zijn bij een uitstrijkje!! Bij mij ontdekte ze die poliep bij toeval door die curettage, waarschijnlijk hebben ze die poliep toen geirriteerd waardoor hij bleef bloeden, maar ik ga morgen wel even bellen. Mijn ziekenhuis is sowieso erg slordig; verkeerde verdoving, lijsten met gegevens kwijt terwijl ik al op de ok lag, echt heel geruststellend, not! Zou me dus niets verbazen wanneer ze het misschien zijn vergeten om door te geven. Ik hoop voor jou dat je nu snel succes hebt, dat heb je echt verdient na al deze ellende! Hang in there, en ik zal duimen dat je snel een positieve test in handen mag hebben! Heel veel succes!