Hoi! Ik vroeg me af hoe jullie het doen met alcohol?! Ik probeer zwanger te worden en heb of ben zelf heel actief in een clubje vriendinnen wat een stuk jonger is en nog helemaal niet bezig is met zwanger worden. Als we gaan stappen drink ik al een stuk minder als voorheen! Maar bijvoorbeeld rond nieuwjaar is mijn eisprong en gaan naar een leuk feestje. Stel nu dat ik mijn eisprong gehad heb zou het drinken van wat meer alcohol die avond invloed hebben op evt bevruchting of innesteling?! Groetjes Marleen
Het is beter voor je als je niet tot weinig drinkt als je zwanger wilt worden. Maar echt kwaad kan het niet tijdens eisprong of innesteling. Bij mijn dochter hD ik een hele rare lange cyclus door ontpillen en heb ik met kerst en oud en nieuw heel goed genoten en vervolgens had ik een week daarna een positieve test. Mijn dochtertje is helemaal gezond! Ik heb nu mijn nod na de kerst en ga ook gewoon 1 wijntje drinken tijdens de kerstdagen. Ik vind dat je best mag blijven genieten tijdens het zwanger worden alleen moet je het niet te gek maken...
Ik ben van de eerste zwanger geraakt door de pil heen na een ladderzatte avond carnaval. Hier had het dus geen invloed
Het beste is met mate natuurlijk maar bij mn vorige zwangerschap (tussen ei en NOD) zijn vl en ik een weekendje naar valkenburg geweest en toen hebben we het er goed van genomen. 1.5 week later had ik een posi test. En we hebben een heel gezonde dochter op de wereld gezet.
Dank jullie voor zover! Je hoort en leest het overal ja dat je het beste zo min mogelijk alcohol kan drinken en dat doe ik al behoorlijk! Wil alleen niet alles op voorhand al zo drastisch laten of veranderen in mijn leven, misschien duurt het wel jaren voor je zwanger bent. Alleen als het er echt toe doet dan zal ik het met liefde laten,je weet immers waar je het vor doet!!!
Ik was de dag voor mijn positieve test nog ladderzat (feestje en ik had het echt niet verwacht!) en heb een heel gezond kindje op de wereld mogen zetten! Nu zijn we weer bezig om zwanger te worden en ik laat zo lang ik geen posi test heb helemaal niks! Ik eet en drink gewoon nog wat ik wil.
Mijn dochter was ook het resultaat van een zeer geslaagde (lees goed aangeschoten) stapavond met mijn man (toen nog vriend). Ik laat ook niks voor ik daadwerkelijk zwanger ben, maar ga ook niet zo vaak meer stappen
Dank jullie wel!!! Toch wel eens fijn om een bevestiging te krijgen. Is met vrouwen toch anders bespreken als met een man
Hier iemand die iets te veel had gedronken (had ook een flinke kater de volgende dag ) en het was NA mijn eisprong... Ik voel me nu wel erg schuldig maar ik weet ik kan er toch niks meer aan veranderen. Hopen op een goede afloop. Mijn nod is pas over een week... Ik weet wel dat ik dit noooooit meer ga doen haha On-topic. Ik denk dat het wel degelijk een slechte invloed op je bevruchting e.d. kan hebben want je lichaam breekt altijd als eerste alcohol af, daarna kijkt het pas naar andere dingen. Het is dus niet aan te raden om je dronken te drinken maar je kan best een paar wijntjes hebben denk ik. Tot aan je positieve test natuurlijk, daarna geen alcohol meer!
Er bestaat een kans dat ik met kerst de eisprong heb, en misschien wel een (vroege) innesteling rond oud en nieuw. Maar ik ga niks laten. Ik ga meniet ladderzat drinken, maar ik ga het ook niet bij 1tje laten. Stoppen doe ik pas bij de positieve test!
Hier ook bij de eerste na een feestje zwanger geworden (dat weet ik zeker, omdat dat de enige keer is geweest dat we het zonder condoom hebben gedaan). En de tweede waarschijnlijk ook. Er worden zelfs grapjes gemaakt door de family van: ow we moeten maar weer een feestje geven, want dan komt er een derde Het kan invloed hebben, maar als ik bovenstaande verhalen zo lees, denk ik dat het niet zo heel veel uitmaakt.. En inderdaad zodra ik een positieve test heb, drink ik niets meer..
Ik drink in de eerste helft vd cyclus, ongeveer tot (of tot en met) de eisprong. Wel drink ik maar beperkt, af en toe 1 glas, een enkele keer 2 glazen. Meer niet. En in de 2e helft vd cyclus drink ik niets. Ik denk dat het voor je eisprong en bevruchting ed niet veel uitmaakt, maar vanaf het moment dat er iets kan zijn neem ik uit voorzorg toch maar het risico niet. Maar ik verwacht nu mijn eisprong mogelijk ergens rond oud en nieuw (als mijn eisprong net zo vroeg komt als de vorige 2 rondes tenminste) en ik drink echt wel met oud en nieuw een glaasje champagne hoor!
Artsen raden vaak aan om gewoon je leven te leiden als altijd, tot je die positieve test hebt. Daar zit wat in: voor er een navelstreng is met alle bijkomstigheden heb je geen gedeelde bloedbaan en is elk risico dus zeer beperkt. Houd wel rekening met de invloed van echt veel drinken op je algemene lichamelijke gezondheid; die wil je ook het liefst goed houden. Maar van twee wijntjes is er niets aan de hand.
over het algemeen is het beter om niets te drinken. maar het is voor de man erger als voor de vrouw. een man krijgt er duidelijk vermindert kwaliteit zaad van. ik zou dus meer erop letten dat je man niet drinkt.
Interessant onderwerp! Ik drink zo ie zo al niet veel maar je er komen natuurlijk wel een aantal dagen aan waarbij er wel gedronken wordt. Met kerst kan ik er wel rekening mee houden hopelijk heb ik dan een eisprong..... Dat weet je nooit bij mij haha. En ja dan met oud en nieuw wordt het lastiger bij vrienden. Zij weten ook nog niet van mijn mk en dat we bezig zijn kunnen ze misschien raden. Ik ben wel heel blij dat mijn man nooit drinkt dat scheelt heel veel. Maar ja dan kan ik ook niet de smoes gebruiken dat ik moet rijden.... Hmm nou ja we zien wel
Leuk dat iedereen zo reageerd! Doorgaan zou ik zeggen! Ik ben in augustus gestopt met de pil en zinn sinds een paar maanden echt aan het proberen. Ga nog regelmatig met mijn vriendinnen nog een avondje weg,ben zelf dertig en de meeste vriendinnen rond de 25 en singel dus die willen nog wel de hort op. Mijn vriend gaat ook nog geregeld weg en vind het zelf ook nog erg leuk zo op zijn tijd! Meestal lukt het me wel een smoes te bedenken dat ik niet meer door zak, dat ik de dag erna bijvoorbeeld vroeg op koet,geen zin in een kater heb etc maar dat krijg ik met oud en nieuw niet verkocht plus we gaan naar een erg leuk feestje en heb eigenlijk wel zin in een borrel dan. Pas eigenlijk al maanden heel erg op! Weet iemand of je kan instellen dat ie een melding krijgt als er weer iets op het forum geschreven wordt? Zoek nu elke keer naar mijn eigen bericht en open het dan om te zien of er nog nieuws is! Groetjes en alvast fijne dagen!