Dag dames, Ik las hier al veel over tarwekiemolie...maar het juiste gebruik (en de reden waarom men het gebruikt) is mij nog niet zo duidelijk... Heb al wat aan het zoeken geweest in het forum, maar er zijn zoveel verschillende meningen rond, dat ik maar ineens een nieuw topic open! Ik heb mezelf (ga ondertussen naar ronde 4) ook zo'n capsules aangeschaft, maar wie kan me vertellen hoe ik ze correct gebruik? Er staat op het flesje: 3 capsules per dag voor de maaltijd... Maar nemen jullie dit de gehele maand door of enkel na de eisprong? Want het is toch om de innesteling te bevorderen, dacht ik hé? In andere topics las ik dat het enkel na de eisprong genomen moet worden, omdat het de rijping van een eicel zou kunnen afremmen en dat willen we natuurlijk niet. Iemand meer info hierover? Misschien eigen ervaringen? Ben je er 'sneller' zwanger door geraakt of helemaal niet denk je? Bedankt!
Ik slik het nu bijna een maand, had gelezen dat je het je hele cyclus door mag slikken ( teunisbloemolie niet. Ik slik het zelf 1 a 2 x per dag omdat ik het smiddags zoiezo vergeet en in de avond soms ook. Tarwekiemolie is niet alleen goed voor een goede innesteling maar is voor veel meer dingen goed, had toen een Hele lijst op internet gevonden. Ik weet niet of ik er sneller zwanger ben door geworden 3 april is mijn nod dus moet nog even afwachten tot dan!
Ik ben deze ronde begonnen met tarwekiemolie, slik er bij het ontbijt 2 en lunch 1. Ik vergeet het namelijk altijd bij het avond eten.. Slik het dus nu mijn hele cyclus en heb nu nog steeds geen eisprong gehad, ik test vanaf CD 11 met ovulatietesten en zit nu op CD 18 en tot gisteren nog geen positieve test gehad.. vandaag test ik om 16:00 uur weer, ik hoop dat die dan positief maar ik vrees het. Mijn vorige cyclus was 31 dagen dus zou ondertussen toch wel moeten komen nu... Ik ga me dus ook afvragen of het aan de tarwekiemolie ligt...
Volgens mij word t ook geslikt voor de vruchtbaarheid dus dan zou je t gewoon elke dag moeten slikken. Maar t is natuurlijk homeopatisch dus ligt eraan waar je in gelooft, maar je kan dr niks kwaads mee doen
Ik las hier ook op het forum dat wanneer mensen er 3 per dag namen, dat hun hele cyclus in de war of anders was. Vandaar dat ik er zoiezo 1 neem en als ik er aan denken de 2de!
Heb het idd vaker gelezen, maar ook zoveel mensen die er juist een nettere cyclus van kregen dus ik dacht nou dan probeer ik het wel maar omdat ik nu nog steeds geen eisprong gehad heb denk ik dat ik natuurlijk weer onder de andere categorie val haha. Ga dan toch maar afbouwen en er 1 per dag nemen voordat mijn eisprong is geweest en daarna 2 -3 per dag.. Al vind ik het deze rond niet zo heel erg dat het uitblijft anders zou mijn NOD vallen op het weekend dat ik in Londen ben en als ik dan ongesteld zou worden dan is dat super onhandig.. Maar voor de eventueel komende ronde(s) zou het wel vervelend zijn als die elke keer zo lang zijn door die tarwekiemolie..
Ik had tarwekiemolie van de Tuinen. Daarvan hoef je er maar 1 per dag te nemen. Vond ik zelf wat makkelijker. Ik begon ermee rond mijn eisprong en ben de eerste ronde zwanger geraakt (ronde 2 na stoppen pil) weet uiteraard niet of de olie hier wat mee te maken had maar baat het niet... Hoop dat het snel voor je werkt!
Hier slik ik het de hele maand. Mijn cyclus is een stuk regelmatiger geworden en een stukje korter. Helaas nog steeds niet zwanger dus daarvoor heeft het niet geholpen tot nu toe.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of mijn langere cyclus iets met tarwekiemolie te maken heeft, vind het zelf moeilijk te geloven. Maar tarwekiemolie is niet homeopathisch volgens mij. Volgens mij is het een supplement, zoals vitamine of visolie pillen.
Hoi, Ik heb het deze ronde voor het eerst gebruikt. 2 dagen na mijn positieve ovulatietest. En 2 weken later had ik een positieve test in handen! Of het toeval is of niet... ik vind het top spul Groetjes, LizzyLynn
Ik heb het ook gebruikt vorige maand rondom mijn eisprong heb het idee dat hij niet eens os gesprongen daarna. wel lastig zo. Ik denk voor de mensen die een beetje een regelmatige cyclus hebben na de eisprong beter kunnen gebruiken. (per persoon natuurlijk verschillend..)
Voor de zekerheid dan toch maar na de eisprong beginnen nemen denk ik Ben benieuwd naar het effect, het is het proberen waard. Bedankt voor de reacties!
Ik heb het allebei gedaan. Een paar rondes na mn ei en een paar rondes de hele cyclus. Momenteel zit in in ronde 24 of 25 ofzo.. Dus ja hier heeft het niet geholpen haha Succes!
Jullie ook allemaal veel geluk Wij krijgen hopelijk eind juni onze eerste icsi poging. Nu eerst de tweede semen analyse welke verwacht dezelfde uitslag zal geven. En dan gelijk door. Bij ons gaat het op een natuurlijke manier waarschijnlijk niet worden. Maar de hoop is er,
Ik had een oplopende cyclus (duurde elke maand paar dagen langer) en laat ei (dag 31).. Eerste ronde dat ik tko hele maand heb geslikt meteen ei een week eerder en net voor de mmm zwanger! Kan toeval zijn natuurlijk maar als we ooit voor tweede gaan dan begin ik meteen met slikken had die van a.vogel.. Succes!
Ik zou vandaag kunnen testen, maar nog geen rood gezien en een negatieve test?.. Misschien dat het iets opgeschoven is door de tarwekiemolie.. wel vervelend maar als ik toch zwanger blijk te zijn helemaal niet erg!
Wat een positieve verhalen over tko. Ik heb het na mijn miskraam gelijk ingenomen samen met teunisbloemolie. Ik had gelijk een cyclus van 26 dagen. Toen ermee gestopt en een cyclus van 43 dagen. Ik wil er graag weer mee beginnen maar durf het niet goed. Mijn laatste cyclus was weer 33 dagen, en nu sinds eergisteren weer mijn menstruatie. Denk dat ik het vanaf mijn eisprong ga nemen....Succes dames!! @clarajilla, spannend!! Ben benieuwd of je nog getest hebt??