Tarwekiemolie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Braam0, Nov 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Na dit artikel te hebben gelezen lijkt het mij het proberen waard en zit ik er aan te denken morgen een potje te gaan kopen. Heeft iemand ervaringen met tarwekiemolie capsules? Ik plaats de link ook even, wie weet helpt het. Ben in ieder geval erg benieuwd naar de ervaringen hier!

Waarom Tarwekiemolie Je Vruchtbaarheid Verhoogt + Tips

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Dit artikel heb ik ook gelezen en meteen naar de kruidvat gefietst ;)
    Heb de capsules van kruidvat voor 2.49 haha dus voor het geld hoef je het niet te laten. Helaas durf ik nog niet te zeggen of het werkt. Ben niet helemaal aan t begin begonnen want je hoort soms dat je ei dan ineens langer op zich laat wachten. Veel meiden beginnen daarom na de eisprong. Ik ben iets eerder begonnen omdat ik dacht dat mn ei misschien al was geweest maar dit bleek niet zo te zijn ;)
    Ik hoop op een wonder ;)

3. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Nou morgen ga ik ze ook maar in huis halen dan! Ik had zoiets ook gelezen maar ik heb mijn ei meestal al pas later, dag 20 vorige maand (dit was de eerste maand met ovulatietesten). Eigenlijk wou ik deze ronde niet met ovulatietesten werken dus ik denk dat ik maar gewoon meteen begin. Hopelijk goed nieuws voor ons deze ronde dan! Lees er zoveel positieve berichten over!

4. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen..
    Als ik dat zo lees lijkt het mij wel de moeite waard! Maar als ik goed begrijp is t misschien verstandiger om vlak na de eisprong te beginnen hiermee? Omdat t kan zijn dat als je eerder begint, je eisprong juist later komt....?
    Als je na je eisprong begint helpt t iig misschien wel met de innesteling..

5. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    1,156
    99
    48
    Ik vind het heel lastig te zeggen of dit daadwerkelijk heeft geholpen, maar dit is mijn ervaring:

September 2010 gestopt met de pil ivm een kinderwens. 1,5 jaar lang gebeurde er niets en had ik onregelmatige cyclussen variërend van 30-55 dagen.
    Februari 2012 begonnen met ovulatietesten om te zien of ik wel een eisprong had en wanneer, eisprong toen gevonden. Maart 2012 'ineens' zwanger, helaas miskraam met 8,5 week.

Daarna begonnen met teunisbloemolie om cyclussen te kunnen verkorten en na mijn eisprong tot aan menstruatie tarwekiemolie. Ook ben ik gaan tempen. Cyclussen werden nog niet korter, maar wel weer eind augustus een positieve zwangerschapstest.
    Helaas met 12 weken het hartje gestopt en curretage gehad.
    Daarna gestopt met teunisbloemolie, maar wel doorgegaan met de tarwekiemolie. Mijn cyclussen werden iets korter (denk eigenlijk door de curretage en miskramen dat mn lichaam zich ging resetten).
    Maart 2013 opnieuw zwanger! Toen overgestapt op zwangerschapsvitamines en ons meisje werd in december geboren :)!

Maart 2015 besloten om voor een 2e kindje te gaan. Mijn cyclus was intussen na de geboorte helemaal hersteld met een gemiddelde cyclus van 30 dagen en heb daarom bewust geen pil of iets dergelijks genomen, bang om weer langere cyclussen te krijgen daardoor.
    Eind augustus positieve test in handen, met daarvoor geen gebruik van (vitamine) tabletten (alleen foliumzuur). Testen werden geen knaller en het eindigde met ruim 5 weken in een vroege miskraam.
    3 oktober, licht tuurstreepje en 5 oktober duidelijk 2e streepje. Ook deze ronde geen tabletten etc geslikt. Ook hier liepen de testen niet veel op en eindigde met net 5 weken weer in een vroege miskraam.

Op dat moment ben ik mezelf gaan afvragen of misschien mijn lichaam ondersteuning nodig heeft voor het innestellen etc.
    Gelijk begonnen met zwangerschapsvitamines die je ook voor de zwangerschap mag slikken. Hier zit o.a. vitamine E in wat tarwekiemolie dus ook is en waar mn een tekort aan kan hebben, ditzelfde geldt voor vitamine D (zit ook in de zwangerschapsvitamine pillen)...nou toeval of niet maar ik ben nu dus weer zwanger!
    Ik vind het doodeng, want aankomende week ga ik de beruchte 5 weken aantikken.
    Het zou natuurlijk fantastisch zijn als mede dankzij de vitamines het nu wel stand kan houden, maar de tijd zal het leren.

Ik zeg in ieder geval..baad het niet dan schaad het niet, dus proberen kan altijd :)

6. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Destiny ten eerste ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat heb jij al een hoop moeten doorstaan in dit proces zeg. Er is natuurlijk niks wat dit kan verzachten maar ik duim heel hard voor je dat dit kindje gezond geboren mag worden, na je verhaal gelezen te hebben verdien je dit dubbel zoveel!!

Normaal heb ik een cyclus tussen de 32-35 dagen. Ik zou het niet erg vinden als dit korter word want wachten duurt al zo lang... M'n ei heb ik ook laat dus ik vraag me af of ik ze nou beter gewoon kan gaan slikken na m'n ei. Ik ga ze wel proberen want inderdaad wie niet waagt wie niet wint haha, zal mijn ervaring ook delen voor degene die geïnteresseerd zijn. Ben er wel benieuwd naar!

7. Lies1994

Lies1994 Actief lid

Dec 29, 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hé Braam! Je had ook op mijn bericht gereageerd over tarwekiemolie toch? Maar wat als je niet weet wanneer je eisprong is (in mijn geval) kun je het dan wel gebruiken?

Liefs

8. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Lies1994 bij jou had ik gereageerd met de tip teunisbloemolie. Dat helpt een lange cyclus regelmatig maken. wat je wel kan doen is tot je eisprong teunisbloemolie gebruiken en daarna tarwekiemolie. Heb gelezen dat veel vrouwen dat doen, maar dat lijkt me wel weer een hele bezigheid elke keer precies overstappen, ovulatietesten om zeker te weten etc. Ik geloof niet dat tarwekiemolie helpt bij een lange cyclus. Maar dit kan ik vinden over teunisbloemolie. Het is ook wat, al die oliën haha.
    View attachment 481293

9. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    1,156
    99
    48
    Dank je wel :)!

Ik snap dat je nog een kortere cyclus zou willen, alhoewel jij best een mooi gemiddelde cyclus heb waar velen vast jaloers op zijn ;).
    Je weet ongeveer wanneer je eisprong is? Dan kan je inderdaad vanaf die tijd de tarwekiemolie gebruiken :)!
    Ben ook wel erg benieuwd wat jouw ervaring ervan zal gaan zijn :).
    Sinds wanneer zijn jullie eigenlijk bezig voor een brusje :)?

10. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ik ben in ronde 7 begonnen met tarwekiemolie slikken. Die ronde was ik 3 dagen overtijd of mijn luteale fase is toen langer geworden door de tarwekiem. In ronde 8 ben ik zwanger geraakt dus ik denk toch dat de tarwekiemolie geholpen heeft! Ik heb dit verteld aan mijn collega zij was ook al een tijdje bezig met zwanger worden en ja hoor de ronde daarna was het raak!

11. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Kan je de tarwekiemolie niet je hele cyclus gebruiken? Of echt alleen na de eisprong. Ik wil niet elke maand zo bezig zijn met ovulatietesten.. Ik ben ook erg benieuwd of dit werkt.
    Wij zitten nu in ronde 4 (maar ik ben o zo ongeduldig), en hopelijk word ik snel zwanger van een gezond eerste kindje!

12. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Wat een positief verhaal! Nog meer de moeite waard om het toch te proberen dus. Heb jij je hele cyclus tarwekiemolie genomen, of alleen na je eisprong?? En je collega? Wat ontzettend fijn voor jou en je collega dat het daarna raak was!

13. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Iemand? Nu twijfel ik wanneer ik moet beginnen met slikken.

14. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ik heb het de hele cyclus doorgeslikt en mijn collega ook. Ik weet niet wat het verschil maakt met alleen na je eisprong.. succes iedergeval en ik hoop voor je dat het snel raak is :)

15. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    1,156
    99
    48
    in principe kan je de tarwekiemolie de gehele cyclus innemen, maar houd wel even je cyclussen in de gaten. Het schijnt namelijk voor te komen dat je cyclus er langer van kan worden (dit geldt als je van nature dus een korte regelmatige cyclus hebt). Daarom kiezen er veel bewust voor om rond of net na de eisprong te starten met de inname hiervan (en dus met je menstruatie weer stoppen tot aan je eisprong etc etc).
    Het zal denk ik per persoon verschillen hoe het lichaam hiermee omgaat :)

16. Lies1994

Lies1994 Actief lid

Dec 29, 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL

Ooooh excuus haha ik Let niet goed op! Oké bedankt voor de info lief van je!❤

17. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Bedankt dames!! ik begin morgen gewoon met slikken, durf de gok wel te nemen. Hopelijk snel positief bericht! Zou toch wel bijzonder zijn.

18. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    :x
    Haha hopelijk helpt het je wat en heb jij ook heel snel een mooie positieve test! Succes!

19. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt toch wel hoopvol eigenlijk...
    Fijn dat er dames zijn met goede ervaringen!
    Misschien dat ik t ook ga proberen... Maar dan net na m'n eisprong om wellicht te voorkomen dat m'n cyclus juist langer gaat duren...

20. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Als je wel gaat beginnen ben ik ook erg benieuwd naar jouw ervaring ermee! Misschien kunnen we elkaar met z'n alle op de hoogte houden! Lijkt me wel leuk!

Share This Page