Hoi ik was benieuwd naar verhalen van anderen waarbij de vriend/man geen geweldige zwemmers heeft maar waarbij jullie toch gekozen hebben om het zelf te proberen. Mijn man heeft ongeveer 11 miljoen per ml (waarbij ons verteld werd dat de waarde tussen 20 en 50 miljoen hoort te liggen) en de beweeglijkheid was ook lager dan normaal. Misschien een beetje naief maar ik hoop/denk dat we wel zelf zwanger kunnen worden. (Het is namelijk al een keer gelukt, helaas werd dit een miskraam) in totaal zijn we iets van 14 maanden bezig. Ben benieuwd naar anderen die in een soortgelijke situatie zaten en waarbij het uit eindelijk toch 'normaal' gelukt is.
Bij mijn vriend was het 18 miljoen en ook niet zo beweeglijk, dus uiteindelijk een vcm van 6. De huisarts had zelfs gezegd dat de uitslag goed was. Wij zijn nu ruim een jaar aan het proberen, dus ik lees graag even mee!
Jep..! Hiero! Man had slechter zaad en minder beweeglijk We zaten op 31% procent kans om via de natuurlijke manier zwanger te worden en onder de 30 kwamen we pas in aanmerking voor behandelingen.. We waren 2 jaar bezig en de maand na de uitslag was ik spontaan zwanger.. De vervolg afspraak heb ook dus gelukkig af kunnen bellen ☺️ En gezien t zolang duurde zijn we optijd gaan proberen voor een tweede en ja hoor in de tweede ronde zwanger.. Man zei ook gelijk : huh? Hoe kan dat nou ?! Haha
Ja hoor, hier is het ook gelukt. We kregen die maand via de huisarts het nieuws dat de zwemmers slecht bewegelijk waren. Doorverwijzing gekregen, twee weken voor de doorverwijzing hadden we een positieve test we zijn 1,5 jaar bezig geweest. Verlies vooral niet de hoop. Heel veel succes en hopelijk hebben jullie ook gauw een positieve test in handen.
Dankjulliewel voor de positieve berichten! Emoties gaan soms echt van links naar rechts hier. Het ene moment denk ik we laten het gewoon op zijn beloop en zien wel wanneer het op de natuurlijke manier lukt, het andere moment denk ik liever vandaag dan morgen nog de mmm in. Probeer inderdaad hoop te houden! Thanks
Bedankt Iertje, we gebruiken nooit normaal middel, maar dit irriteerde bij mij dus zijn we toen mee gestopt. Daarnaast slikken we ook beiden de fertiliteits pillen van 'wellman' hier zit ook zink in. We zijn redelijk goed op de hoogte van alle do's en don'ts - denk zelf dat we misschien nog wat meer kunnen ontspannen (maar dat is natuurlijk altijd lastig met druk werk etc.) Verder nog meer meiden die er echt voor gekozen hebben om gewoon zelf te blijven proberen (ondanks slecht er zaad) en hoe lang duurde het toen?