In de laatste maanden van mijn zwangerschap heb ik last gehad van dikke en zere vingers, vooral 's nachts. 's Morgens waren mijn vingers zo stijf dat ik ze eerst even omhoog moest houden en wat oefeningen moest doen voordat ik ze weer goed kon bewegen. Na mijn keizersnede op 12 februari was dit vrij snel verdwenen. De laatste dagen zijn mijn vingers bij het ontwaken echter weer stijf en pijnlijk. Ze zijn niet zo dik als tijdens mijn zwangerschap, maar ik kan mijn trouwring nog steeds niet om. Horen jullie vaker dat het een paar weken na de bevalling weer terugkeert, en wat kan ik er tegen doen? Alvast bedankt voor jullie antwoord! Groetjes, Wendy
Hoi Wendy, negen maanden zwanger = negen maanden ontzwangeren. Dus de klachten die je had tijdens de zwangerschap kunnen nog tot negen maanden na de bevalling aanwezig zijn. Blijf je echter klachten houden of bezorgen ze je veel last, dan kun je altijd langs de huisarts gaan. Eventueel kun je, voor nu, zorgen dat je goed blijft drinken (vochtafdrijvende thee) en goed blijft bewegen. Groetjes, Imke