10? Hopelijk dan toch niet meteen een drieling! Voor mij zijn deze vliegen genoeg: - zwangerschap (eerste vlieg natuurlijk!) - regelmatigere cylcus - minder last van ontpillen - betere doorbloeding => minder vermoeidheid, ... - mooiere huid (behalve als het een maanlandschap wordt) Ik heb 5 vliegen,
Als het deze maand niet raak is dan ga ik ze ook halen ipv teunisbloemoliecapsules ook omdat ik daar tegenstrijdige verhalen over hoor en dat zit me toch niet lekker. Dus dan ga ik ook aan de tarwekiemolie.
Daar komen ze; - zwangerschap (zeer zeker ook mijn eerste vlieg) - regelmatige cyclus - uberhaupt een cyclus - geen koude handen - geen koude voeten - geen stress - geen ongikrampen - geen last van ontpillen - mooiere huid (glanzend en al) - laatste kon ik even niet bedenken, maar toen vond ik dit; aardig wat vliegen in 1 klap dacht ik zo 8) Tarwekiemolie is een goudgele, koudgeperste, naar graan ruikende olie, gemaakt van de kiemen van de tarwekorrels. Het is het voedingsmiddel dat het rijkste is aan vit. E op aarde. Naast de antioxidant vit. E bevat het ook betacaroteen (voorstadium van vit. A), een hoog gehalte aan onverzadigde vetzuren en hoogwaardige lecithine. Bevat verder octacosanol, selenium. Uit een Duitse studie blijkt dat zon 50% van de vrouwen en 70% van de mannen een tekort heeft aan vitamine E. Gebruik : · Stress, overspannenheid, mentale en fysieke vermoeidheid, chronisch vermoeidheidssyndroom · Zenuwzwakte, overgevoeligheid · Vruchtbaarheidsproblemen, impotentie, prostaatvergroting; verbetert de functie van de geslachtsklieren · Zwangerschap, borstvoeding, klachten in de overgang zoals opvliegers en zenuwachtigheid · Geheugenzwakte, duizeligheid, evenwichtsstoornissen · Bevordering van de inwendige ademhaling van de cellen · Preventief tegen kanker · Reguleren van over- en ondergewicht; verbetert de opname van selenium · Hart-, vaat- en doorbloedingsstoornissen, flebitis · Betrokken bij de vorming van een stof die zenuwimpulsen overbrengt naar de spieren en dus van nut bij ziekten als M.S., myasthenia gravis, epilepsie, encefalitis · Bij hemolytische anemie (bloedarmoede niet veroorzaakt door een gebrek aan ijzer · Heeft een gunstige invloed op de hele stofwisseling, o.a. de eiwitstofwisseling · Sportbeoefening; tarwekiemolie vermindert de behoefte van cellen aan zuurstof en de vermoeidheid in de spieren en verbetert het uithoudingsvermogen, verlicht spierspasmen · Verlicht de pijn van artritis · Bij nierontsteking · Vertraging van het verouderingsproces · Bij bruine pigmentvlekken in de huid. Dit zijn geoxideerde vetten in de huid door een tekort aan vitamine E en carotenen · Teveel aan slechte cholesterol · Ondersteunt de celregeneratie · Uitwendig wordt hij gebruikt tegen een droge huid, bij doorligwonden, gaat verhardingen tegen, bevordert de doorbloeding, werkt vitaliserend · Verlichting van de symptomen bij neuromusculaire aandoeningen: M.S., A.L.S., · Bij aantasting van de hersenen door dementie, ziekte van Alzheimer, ziekte van Parkinson · Bevordering van de wondgenezing na een operatie of bij brandwonden tegen de jeuk · Werkt licht laxerend · Als antioxidant speelt vitamine E een rol bij het voorkomen van oxydatie van poly-onverzadigde vetzuren en het afbreken van schadelijke stoffen (vrije radicalen, o.a. door pollutie), die de celstructuren beschadigen · Helpt voor een deel de nadelige gevolgen van het gebruik van de "pil" en van gechloreerd drinkwater te verminderen · Bevat natuurlijke oestrogeen; megadoses kunnen testikeldegeneratie en libidoverlies tot gevolg hebben bij sommige mannen. Om deze reden kan het aangewezen zijn eerder octacosanoltabletten te nemen, een andere inhoudsstof van tarwekiemolie. Vrouwen die last hebben van pijnlijke knobbeltjes in de borst veroorzaakt door een overmaat aan oestrogenen, kunnen beter tarwekiemolie, yam-wortel en sinaasappelschillen vermijden. · Beschermt de sturende werking van de hypofyse, dat er oxidatie van hormonen voorkomt.
Heb trouwens wel al gemerkt dat het licht laxerend werkt! Sorry! Maar wist niet dat het zo effectief was zeg! Zou bijna naar huis rijden om het hele potje achterover te gooien
@ LindaS: na jouw hele positieve verhaal heb ik de laatste 6 monnikspepercapsules die ik nog had, weggemieterd . Ik neem daarvoor in de plaats straks voor het avondeten mijn eerste tarwekiemoliecapsule. Moet wel zeggen, ze stinken wel een beetje... , tenminste, als je met je neus boven het potje hangt, hahaha. Dat van die pigmentvlekken komt mij ook wel erg goed van pas. Ik heb eentje midden in mijn gezicht die zomers erg opvalt. Hopelijk doen die tarwekiemoliecapsules goed hun best voor ons!
Whoehoe, ik maak iedereen positief! Ben na dit verhaal ook REUZE positief hoor! Over die geur gesproken; mijn kat word helemaal wild als ik het potje opendraai! Had per ongeluk het potje uit mijn handjes laten vallen en er 1 kapot gestampt, zat ie het op te likken, haha! Maar wel even de ervaringen delen he?!
heeft het nut om tarwekiemolie te slikken in combinatie met etos zwanger worden of is dat te of dubbel?
je moet er wel gelijk mee stoppen als je zwanger bent hoor.. ik heb gehoord dat het schadelijk kan zijn voor het vruchtje... oooeps foutje ik zie hier ineens teunisbloemolie staan in het forum ook... dat was schadelijk.. ik weeet niet dat ook zo is met tarwekiemolie...
Nop, voor zover ik gelezen heb zou het net goed zijn tijdens de zwangerschap en borstvoeding, maar je kunt het best nog eens even nazoeken of navragen! Ja hoor, je maakt iedereen hier positief Linda, hopelijk loopt nu niet half nederland met pukkels op z'n snoet binnenkort want dan hebben wij het gedaan Hier net minder pukkels dan na het stoppen met de pil, lijkt de ontpil-symptomen bij mij juist te drukken!
Jullie zullen het niet geloven, maar ik heb ook minder pukkels! Ze verdwijnen als sneeuw voor de zon, ben zo BLIJ! Deze pillen zijn echt TOP!
Volgens mij zit tarwekiemolie niet in de pillen van Etos en volgens de dame van de drogist kon ik het ook slikken met teunisbloemolie (daar ben ik overigens mee gestopt). Ik neem aan dat je het ook met de pillen van Etos kan slikken, maar wellicht kun je het daar even navragen? Succes! Ik ben in elk geval heel tevreden met deze pillen!
Ik neem ook aan dat het kan, in Tarwekiemolie zit alleen (veel) vitamine E, maar dat is niet schadelijk zelfs als je daar meer dan normaal van zou binnenkrijgen. Ik ben ook heel tevreden tot hiertoe! (Pukkeltjes verdwijnen en ik heb meer energie!)
teveel vitamine E is juist NIET goed! google maar eens. ik zag laatst een lijstje... ik zou het wel even goed navragen bij apotheek oid of het geen kwaad kan... werd mij afgeraden met mijn mannetje namelijk.. ik had al supradyn extra strong voor hem en dan ook nog ene extra vitamine toegevoegd aan selenium zink dat werd ten strengste afgeraden... liefs mij
Thanks Dagmar! Altijd goed om ervaringen te horen hier! Ik slik nu alleen nog de tarwekiemoliecapsules en daar hou ik het lekker bij!
Ah oei, dank je wel voor de info! Dat van die vitamine E was me in de winkel verteld, maar ik zou het tijdens de zwangerschap sowieso nog navragen. Ik slik ook alleen maar Tarwekiemolie, maar zwangere dames zouden het sowieso moeten navragen! Hé Linda: je NOD is verplaatst?