Wat is dit?

Discussion in 'Zwanger worden' started by bloem19, Nov 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem19

bloem19 Actief lid

Nov 3, 2007
    215
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    #1 bloem19, Nov 11, 2011
    Last edited: Nov 11, 2011
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds begin september met de pil gestopt en we zitten nu in de tweede ronde. In de eerste ronde werd ik na 35 dagen ongesteld. Als dat nu ook weer het geval is, dan word ik volgende week ergens halverwege (hopelijk niet!) ongesteld.
    Nu verlies ik sinds afgelopen zondag roze afscheiding, wat de afgelopen dagen met wat bruinverlies gepaard ging. Vanochtend was de roze afscheiding wat roder (het was niet veel) en dacht ik dat ik ongesteld was geworden. Maar bij mijn volgende toiletbezoek was het weer roze/bruin. Het is ook vrij weinig. Moet ik dit nu als een menstruatie rekenen? Ik heb helemaal geen buikpijn klachten, wat ik normaal wel heb.
    Heeft er iemand een idee??

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen :)
    Liefs,

Bloem

2. bloem19

bloem19 Actief lid

Nov 3, 2007
    215
    0
    0
    Afgelopen maandag was mijn 'innesteldag'

3. bloem19

bloem19 Actief lid

Nov 3, 2007
    215
    0
    0
    niemand?

4. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,341
    5
    38
    Ik ben nog maar heeel kort bezig, maar het kan goed zijn dat het de innesteling was! Of dat je dit keer een kortere cyclus hebt.. dat kan ook, doordat je pas net gestopt bent met de pil.. anders over een paar daagjes alvast voorzichtig testen..?? :)

Ik duim voor je meid!!

5. bloem19

bloem19 Actief lid

Nov 3, 2007
    215
    0
    0
    Hoi Kiewie,
    Bedankt voor je reactie! Wat spannend dat je net bezig bent.. :)
    Toen ik met de pil stopte vond ik het ook super spannend. Het idee dat je samen echt de stap maakt om voor een kindje te gaan..
    Ik denk dat ik volgende week maandag op zn vroegst ga testen. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat dit mijn menstruatie moet zijn. Vooral omdat het maar een klein beetje rood/rozig leek te zijn en de andere dagen alleen maar roze/bruinverlies. Maar ach, je weet het nooit. Zijn er anderen met dezelfde ervaring?

6. girly81

girly81 Actief lid

Oct 20, 2011
    390
    0
    16
    Het kan heel goed innesteling zijn ja, dan heb je goed gemikt deze keer meid....op naar een positieve uitslag!!!
    Zelf heb ik het weleens gehad...maar bij mij was het iets anders, niets ernstigs verder.
    Maar probeer er niet te veel bij na te denken....en ook niet te vroeg testen want dan test je negatief en dat is niet wat je wil...

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    je zegt het eigelijk zelf al..maandag innestelingsdag.. zondag roze/bruin goedje.. duim voor je!!

8. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,341
    5
    38
    misschien een stomme vraag.. maar hoe weet je wanneer je innesteling zou zijn?

9. bloem19

bloem19 Actief lid

Nov 3, 2007
    215
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    @kiwie; dat kan je uitrekenen met de calculator op deze site.
    Ik verlies nu al een week bruin/roze (nu voornamelijk bruinverlies), maar het wordt steeds minder. Ik heb 2x wat bloed donkkerrood bloed verloren (een heel klein beetje maar) met bruinnverlies. Maar steeds geen buikpijn of wat dan ook. Normaal gezien heb ik erg veel last van mijn buik en heb ik alle andere menstruatie klachten, maar nu nergens last van. Kan het dan nog steeds een innesteling zijn denken jullie? Ik ga sowieso nog niet testen. Ik wacht eerst af tot volgende week woensdag, dan zou ik mogen testen.
    Liefs

10. bloem19

bloem19 Actief lid

Nov 3, 2007
    215
    0
    0
    Bjanc en girly81, ik zie dat jullie ook al bijna kunnen testen. Spannend! Hebben jullie het gevoel dat het eventueel raak kan zijn bij jullie? Liefs

11. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Hoi bloem19,

Het kan van alles zijn, dus probeer je niet gek te maken!

Het kan inderdaad een innesteling zijn.

Het kan ook zijn dat je cyclus nog niet helemaal op orde is. De pil regelde je cyclus voorheen en nu moet je lichaam dat zelf doen. Het kan zijn dat dit een voorbode is van je menstruatie en dat je cyclus nu iets korter is dan vorige keer. Dag 1 is volgens mij iig de dag dat je helderrood bloed verliest. (Als ik bruin/rozig verloor, wist ik dat het niet raak was maar dat mijn ongesteldheid er aan kwam.)

Het kan dus twee kanten op! Ik hoop met je mee op een zwangerschap!

Groetjes

TSCM

12. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

Oct 24, 2011
    321
    0
    16
    Ik houd als eerste dag van de menstruatie de dag aan waarop ik voor het eerst iets bruin, roze of rood verlies. Dus ook al is het oud bloed of roze slijm... Dan dus ook. Zeker als het rond mijn nod zit. Maar ik weet niet of dit juist is, maar zo doe ik dat. Want normaal zou je toch niet iets van bloed hoeven te verliezen?
    Ik heb bij vorige zwangerschappen (2 x) nooit bloedverlies gehad, of iets wat er op leek.
    Maar ik lees vaak dat dat ook anders kan, door innesteling of gevoelige bmm waardoor er iets bloedverlies kan zijn.

Vaag allemaal hè... Wel of geen bloed en al die kleuren, soorten en maten.... Hahaha!

13. bloem19

bloem19 Actief lid

Nov 3, 2007
    215
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het is inderdaad zo lastig, omdat het bij iedereen anders is.
    Ik probeer mij er ook niet druk om te maken, maar elke keer als ik naar het toilet ga denk ik weer: 'hé?'. De ene keer is het niks, dan verlies ik weer wat roze afscheiding en dan weer bruin (sorry voor de details, haha). En dus tot twee keer toe en klein beetje bloed verloren.
    Maar komende woensdag zou mijn menstruatie weer zijn, dus ik wacht het gewoon af...
    Meer kan ik denk ik ook niet doen :)
    Hoe gaat het met jullie?

Share This Page