Wij koken sinds een jaar op inductie. Ik heb daar toen 2 nieuwe wokpannen van Tefal voor aangeschaft, want de oude konden er niet op. Nu begint die zwarte laag al los te laten bij beide pannen. Ik gebruik ze dagelijks, maar dit vind ik wel heel erg snel. Ik moet in ieder geval weer iets anders hebben, maar welk merk of welke wokpan is dan aan te raden? Het mag best wat kosten, ik zoek gewoon kwaliteit. Tefal heeft mij niet overtuigd. Kom maar op met jullie aanraders! Edit: Morgen ben ik bij Le Creuset, is dat wat?
Ik ben fan van de pannen van DeBuyer. Ze zijn van plaatstaal, dus je moet ze wel inbranden, maar dan heb je ook echt een hele fijne pan! Ik heb zelf een megawok van 40cm en die was zelf nog goed betaalbaar. Gaat inmiddels al een hele tijd mee.
Ja, ik gebruik Creuset met heel veel plezier. Het is misschien even wennen, gietijzer, maar lees je evt. even in! Creuset gaat jaren (decennia) mee, dus qua duurzaamheid zit het ook wel pluis!
Dat zwart is dodelijk! Toen het bij mij pasgeleden los liet, zat ik gillend aan de telefoon met de Bijenkorf. Ik kreeg van hun direct een nieuwe, mijn oude was 5 mnd oud. Tefal is echt rotzooi tegenwoordig. Ik heb er ergens in het kastje 1 van Fissler staan, 170 euro verder, niet voor beginners, ik kan er niets mee. Ik was een echte tefal fan, maar helaas.
Ik ben ook fan van le Creuset, maar geen ervaring met de wokpan. Jij wel? Lijkt mij zo zwaar om alles om "te gooien" met die pan? Dat is met mijn plaatstalen nog nét te doen. Voor braadpannen vind ik gietijzer wel fijn!
Wij hebben een wokpan van Le Creuset, uit de les forgees serie. Met antiaanbaklaag, maar hij gaat al zo lang onbeschadigd mee, net als al mijn andere pannen uit die serie.
Ik zal vanmiddag eens even bij le Creuset verder vragen. Gietijzer lijkt mij ook te zwaar, maar wellicht is die Les Forgees serie dan wel iets.
@Linda86 het is wennen hoor! Heb een paar keer geoefend omdat op hoog vuur op gietijzer niet te vergelijken is met een anti-aanbak pan. Maar ik ben het gewend nu en ik vind het fijn. De pan zelf laat ik staan want dat ding is hartstikke zwaar, ik ga tekeer met het kookgerei!
@paula1984 hahaha, je beelddenkerij komt heel behoorlijk in de buurt van de praktijk hoor. Omscheppen met een vreugdevolle schwung