Bij ons wandelen ze 3 dagen 5 /10 of 15 km Vrijdag rond diner/avond Zaterdag middag Zondag ochtend/middag nu zaterdag wordt het 34 graden en wandelen ze midden op de dag De organisatie zegt door te gaan wat vinden jullie, verantwoord?
ligt eraan waar je loopt. Hier lopen ze heel veel in bos. Dus zou ik gaan. Maar is op brandende asfalt denk ik niet dat ik zie gaan lopen.
Met goed drinken, insmeren en veel schaduw plus alert zijn, lijkt me dat wel ok. Maar als organisatie zou ik het eerder verplaatsen naar de ochtend, zodat iedereen voor het heetst van de dag al ruim binnen is…
Ik vind het ook helemaal niks dat mijn zoontje 5 km moet lopen in die hitte Ben nu blij dat mijn dochter niet mee wou doen, die zou dan 10 km moeten.. En ook nog op de warmste tijden... Ik twijfel nog een beetje eigenlijk, want zelf moest ik er echt niet aan denken!
Als je het niet ziet zitten, niet doen. Zelf wandel ik regelmatig in zuid Europa in de zomer. Dan gaan we juist 's ochtends vroeg omdat het dan 'nog maar' 35 graden is. Prima wandel temperatuur, mits je genoeg water bij je hebt. Wie weet staat de organisatie ook nog wel met sproeiers langs de kant om jullie nat te spuiten? Dat zie je ook vaak bij georganiseerde wandeltochten en warm weer.
Heb Hebben net een mail dat er extra watertaps zijn bij de pauze plek en dat we moeten beschermen mbt zonnebrand petje etc
Waar in Nederland wordt het 34 graden? Ik woon in het oosten en hier wordt het 'maar' 26 graden. Of woon je niet in Nederland? Geen tips voor de avondvierdaagse trouwens. Wij hadden vorig jaar een tuinfeest met de kleuters op camping de krieghuusbelten toen het 31 graden was en dat vond ik al niet grappig, laat staan een avond4daagse met 34 graden.
Fles vullen met ijsblokjes en koud water. En rustig aan. T is een wandeling. Geen wedstrijd. Als je van jezelf weet dat je er niet tegen kunt niet gaan. Zou de zondag wel jn de gaten houden ivm onweervoorspelling (voor vertrek check buienradar) Edit: lees dat tijd is verplaatst
Ja buienradar gaf bij ons ook 32 graden aan. Ik keek op weeronline en die gaf eerst 26 aan, maar nu ook wel warmer geloof ik.