thermometer

Discussion in 'De babyuitzet' started by ilseroc, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Even een vraagje...voor de baby moet ik nog een thermometer halen maar bij navraag vertelde de verloskundige mij dat je geen oorthermometer mag hebben omdat die niet nauwkeurig zou zijn.
    Het moet een rectale zijn, nou ook goed, dan halen we die maar ze ei erbij dat je speciale thermometers hebt met een flexibele punt maar die kan ik dus niet vinden... :(

Welke thermometer hebben jullie en waar heb je die vandaan? (en wat kostte die?)

groetjes Ilse

2. veronique1985

veronique1985 Actief lid

Sep 29, 2008
    183
    0
    16
    ik had ook een oor thermometer dus moest ook nog andere halen.
    vindt het wel een beetje appart want wij hebben een oor thermometer gekocht die ook goed is voor baby's en in het ziekhuis gebruiken ze ook oorthermometers maar goed.
    ik heb van die flexibelen thermometers gekocht bij de action nog geen 2 euro.
    denk dat ik ze alleen gebruik voor als de kraamzorg er is en daarna gewoon de oorthermometer ga gebruiken dus vond het niet nodig om duurder te kopen.
    groetjes veronique

3. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    ik heb een gewone thermometer (zonder flexibele punt) gekocht bij prenatal en die gebruik ik.
    Nooit van de vk of de kraamhulp gehoord dat ik 1 met een flexibele punt zou moeten hebben.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Maakt niks uit hoor wel of niet flexibel. Moet wel een zijn voor rectaal gebruik idd.

5. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

Feb 26, 2008
    6,927
    0
    36
    Female
    vlakbij groningen
    hebben ze bij de media markt ofzo wel.. daar hebben wij hem ook vandaan. die flexibele punt is voor de gevoeligheid (lijkt me inderdaad ook fijner voor een baby)

6. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    ik heb die van de hema, heeft in een paar seconden de temperatuur.

7. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe!

Ik ga morgen eens kijken bij de Action en hema, kruidvat hebben we hier ook dus even rondsnuffelen waar ze wat hebben ;)

Mediamarkt zit niet in de buurt, dan moet ik meteen weer een stuk rijden, dus eerst maar op het fietsje richting stad :D

groetjes Ilse

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb er een bij de Blokker gekocht, kostte €7,-

9. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Moet je trouwens persé een apparte voor jou en de baby?

10. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,819
    4,057
    113
    Ja je moet een andere voor de baby dan je voor jezelf gebruikt.

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Dat vroeg ik me eigenlijk ook af Wup maar het is wel zo fris denk ik dan ;)
    Dus ik schaf er maar eentje aan :D

12. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    bij de kruidvat hebben ze ook een met flexibele punt die heel erg snel de temperatuur heeft.

13. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    dat vroeg ik me ook al af! je maakt em toch schoon met alcohol?? :( (je ziet, geen enkele ervaring, gebruik zelf bijna nooit een thermometer, en al helemaal niet rectaal...;))

14. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Heb ik ook, gaat inderdaad heel snel. Perfect ding en niet duur als ik mij goed herinner.

15. Doekie

Doekie Lid

Jun 29, 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruidvat, hele simpele zonder flexibele punt, paar euro.

16. Momae

Momae Actief lid

Sep 26, 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    kraamhulp wilde dat hier wel, maar ik heb er maar 1 gehaald. Wordt toch met alcohol schoongemaakt? Het kwam er op neer dat ze voor mij die van haarzelf gebruikte, maar dat vond ik (door die alcohol) toch niet zo'n probleem.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Had ik niet. Wordt elke keer met alcohol schoon gemaakt en de kraamhulp deed bij mij via de oksel tempen.

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vond het wel handig om er 2 te hebben: Eentje standaard op de babykamer. En gelijk eentje achter de hand voor noodgevallen.

Die flexibele punt is niet belangrijk volgens mij, wat wel praktisch is, is een thermometer die snel klaar is.

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb er een bij Kruitvat vandaan.. maar weet niet meer wat ie koste.. meende een euro of 5

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    In het ziekenhuis waar ik bevallen ben gebruikten ze de oorthermometers alleen voor mij en werden voor de baby's alleen maar rectale thermometers gebruikt.

Wij hebben thermometers van de Etos zonder flexibele punt.

Share This Page