Hoi meiden! Ik wil even iets van me afschrijven, en kijken of jullie misschien tips hebben! Ik zet het express niet bij peuter en kleuter, omdat het over de zaak in z'n geheel gaat, en mijn vriendin, niet per se om haar zoontje. Een goeie vriendin van me moet zaterdag naar een huwelijk, redelijk ver van hier. Ze heeft tijden geleden eens gevraagd of haar zoontje (net geen 2) hier mocht logeren. Ik heb toen gezegd dat dat goed was. Ik heb haar, en haar kindje, eigenlijk sindsdien niet meer gezien. Dit was in mei geloof ik. Nu smste ze me zondag, of het nog goed was zaterdag. Ik heb maar gewoon 'ja' gestuurd, omdat ik al toegezegd had toen. Ze komen hem 's morgens vroeg brengen, omdat het stel waar ze mee rijden al vroeg wil vertrekken. (lees: ze brengen hem 9u 's ochtends ) Ze zei ook nog dat ie nu in een moeilijke fase zit en dat ze hoopt dat ie wil slapen. Nu zie ik er dus als een berg tegenop. Ik weet dat ik al toegezegd heb en dat ik het dus gewoon moet doen, maar pff... Ik vind het eigenlijk gewoon een beetje sneu voor de kleine, moet ie bij iemand vanaf 's morgens tot de volgende dag zitten die die misschien 4 keer per jaar ziet. Ben dus ook best bang dat hij heel erg z'n mama en papa gaat missen en niet zal willen slapen. En ik ken 'm eigenlijk ook niet goed genoeg om te weten hoe ik daarop moet reageren. Iemand tips/gedachten?
Als ik jou was zou ik die vriendin bellen en dit gewoon met haar bespreken? Als je er echt geen goed gevoel bij hebt moet je het gewoon niet doen.
Ben het niet eens met Drieka, ik vind dat je het niet kunt maken nu nog af te zeggen. Het komt vast wel goed joh. Mijn zoontje heeft ook wel eens bij een vriendin van me gelogeerd die we niet wekelijks zien en dat ging echt supergoed!
Wat ik nog vreemder vind is dat jou vriendin er een goed gevoel bij heeft om hem zo achter te laten.. Zoals je al zegt; het mannetje kent jou niet en jij hem niet. Ik zou wel eea eerst even vragen mbt het mannetje (korte handleiding). Maar ik snap je gevoel helemaal! Ik had waarschijnlijk gezegd ' o ik kan niet meer,hoorde er niets meer over dus dacht dat het niet meer nodig was'. Misschien gemeen maar ik mei wat vragen,niets meer laten horen en dan nu ineens wel vragen voor oppas vind ik raar.. (Ik zeg hiermee niet dat je nu nog moet afzeggen,ik had zo gereageerd op de sms, beloofd is beloofd..)
Ik vind ook dat je het niet kan maken. Je had, zoals je zegt, al ja gezegd. Haar familie en andere vrienden kunnen blijkbaar niet, anders zou ze je niet hebben gevraagd lijkt me. Gewoon lekker bezighouden met leuke spelletjes, knutselen, of naar buiten.
Zo, maar dat vind ik een rotstreek: om nu te zeggen dat je niet kunt! (niet aan TS, maar iemand anders opperde dat). Ze heeft een bruiloft! Oké, het was van haar kant wel handiger geweest om in de tussentijd een keertje met jou en haar zoontje af te spreken, zodat je hem beter kunt leren kennen. Ik zou het ook allemaal niet zo goed weten, maar het komt heus wel goed hoor!
tja afzeggen kun je niet maken vind ik, hoe raar zij het ook heeft 'gespeeld" ze heeft wel een bruiloft. ik zou haar vragen om duidelijk op papier te zetten hoe zijn dagritme er een beetje uitziet, wat hij eet regels etc. Bedenk wat leuke dingen om te doen. Kinderboerderij, cakejes bakken, een leuke film kijken met wat lekkers om het voor hem en jou zo leuk mogelijk te maken. misschien kun je vragen of ze savonds rond zijn bedtijd even willen bellen om hem weltrusten te wensen en/of een liedje met hem te zingen ofzo. als jij het jongetje met open armen ontvangt, en je hebt een beetje een handleiding over de regels ed. komt het vast goed en heeft vast een leuke tijd bij jullie.
Je zal wel het een ander uitgelegd krijgen over de kleine. Je kan haar ook bellen zodat ze je kan gerust stellen. Maar zou dit zelf zeker weten niet afzeggen. Komt vast goed joh.
Niet te veel zorgen maken, wie weet valt het wel reuze mee! Gewoon lekker een stukje gaan wandelen, naar de speeltuin of het bos ofzo, dan ben je zo alweer een paar uur verder.
nou dit zou voor mij een lastige zijn, deels zeg ik afzeggen want hallo lekker makkelijk zo'n oppas en voor de rest niks van horen.. Maar aan de andere kant zouden mijn normen en waarden opspelen.. ik heb het gedaan met vrienden van ons, die had ik al tig x duidelijkgemaakt dat ze moest laten weten hoelaat ze hem ongeveer zouden brengen en of ze de volgende dag dan weer mee eten of niet, en na tig x nog steeds niet gebeld, toen zou ik oppassen en ben gewoon heel vroeg boodschappen gaan doen en toe ik terug kwamstonden ze voor de deur. tja ik wist niet hoelaat jullie kwamen.. Nu gaat het prima ze bellen even hoelaat zehem komen brengen :d To the point: ik zou het nu gewoon lekker doen, veel ondernemen en gezellig maken komt vast goed
aah gewoon lekker eropuit met het kleine mannetje... speeltuin ofzo... boswandeling... wedden dat hij dan savonds heerlijk slaapt niet zo druk maken hoor...
Afzeggen zou ik echt een rotstreek vinden, maar dat was je ook niet van plan geloof ik! Ik vind het niet handig van je vriendin, dat ze er zo laat pas weer mee komt (voor hetzelfde geld was je het vergeten en had je echt geen tijd meer) en ik snap ook niet dat ze haar zoontje achterlaat bij iemand, die hij niet kent. Zou ik zelf nooit doen. Ik snap dat je er tegenop ziet, maar ik denk dat het wel mee gaat vallen. Ook al slaapt hij niet/slecht en doet hij moeilijk, het is te overzien. Het is niet zo dat hij een week blijft. En vaak zijn kinderen ergens anders heeeel anders dan thuis, toch? Kun je niet alvast iets leuks plannen om te gaan doen, zodat jullie niet de hele dag thuis zitten en hij s'avonds lekker moe is?
Nee, afzeggen was ik ook niet van plan. Hoewel we wel net de kamer van de kleine zouden gaan verven, maar dat kan volgende week ofzo wel. Ja speeltuin ofzo is wel een goed idee, dat ie lekker moe is. En ik ga haar zeker weten helemaal uitvragen.
Ik zeg toch ook duidelijk dat ze het eerst eens moet bespreken! Daarbij komt dat ze die vriendin vanaf Mei niet gesproken heeft! Als ik mijn kindje bij een vriendin wilde onderbrengen een dag en nacht dan had ik zeker wel contact gezocht en ook met de kleine eens regelmatig langs gegaan zodat de kleine ook vertrouwd raakt met haar. Dat doet ze niet en dan na maanden komt ze de kleine eens brengen, sorry maar dat is ook niet bepaald normaal. Dus ja, ik kan me voorstellen dat TS zich er gewoon niet prettig bij voelt en in dat geval zou ik het bespreken met die vriendin en als ik er gewoon niet achter zou staan dan zou ik niet oppassen. Als je zo'n kleintje een hele dag en nacht hebt moet je er wel achter staan.
Het komt vast goed! Ik pas wel vaker op een kindje van een vriendin die ik ook niet wekelijks zie. Gewoon zorgen voor duidelijkheid, je eigen ding doen met het kindje, kinderboerderij of lekker lang in bad. Als jij kan zorgen voor een prettige en veilige omgeving dan verwacht ik dat het wel goed gaat. Wbt je vriendin, inderdaad minder netjes en bijzonder dat je haar al even niet gezien hebt. Zo'n vriendin heb ik ook of nou ja ze doet wel eens zo.. Lastige dingen zijn het.
@ Drieka: mijn reactie ging niet over jou, maar over Wendy. Zij opperde dat TS gewoon moest zeggen: 'oh, ik heb al wat anders, sorry!' Dat vond ik niet kunnen, dat is heel wat anders dan overleggen wat jij voorstelt.
Nu afzeggen zou zeker niet netjes zijn. Ze moet naar een bruiloft. Ok van haar kant was het ook fijner geweest als ze in de tussentijd nog een paar keer langs was geweest en desnoods als het jou uitkwam, haar kleine een paar uur bij jou gelaten zodat jullie beiden konden wennen Maar het komt heus wel goed hoor.
Lekkere vriendin ben jij.. Het is toch al afgesproken?! Moet ze er dan iedere week op terug komen of het nog doorgaat? Ts, het was inderdaad handiger geweest wanneer je vriendin eerst nog even met haar kindje was langsgekomen, maar het komt echt wel goed..
Ik zou mij er ook niet te druk om maken. Gewoon leuke dingen doen 's avonds lekker eten maken en idd lang in bad doen. En wie weet slaapt hij wel prima door. Onze kleinste slaapt thuis nooit door maar bij opa/oma of als hij een nacht bij de gastouder slaapt, omdat wij nachtdiensten hebben, wel Ik snap je punt dat het niet netjes is van je vriendin, maar gewoon zoals hierboven gezegd wordt lekker je eigen ding doen. Dan is het voorbij voor je er erg in hebt!! Succes
Betrek je dochter er anders helemaal bij. Meestal vinden die kleintjes die grote kinderen heel erg leuk en andersom. Dan kan zij een beetje mee moederen Vind het wel apart dat ze haar kindje zo bij jou laat logeren terwijl hij jou eigenlijk niet kent ( want mei is voor ons nog redelijk kortgeleden voor zo'n kind lijkt dat jaren...of heeft gewoon geen benul) Het komt vast goed.