Op meerdere vergelijksites komt overal een andere leverancier op nm 1 te staan. Welke gebruiken jullie? Vorig jaar heb ik gaslicht gebruikt...maar bij andere komen er betere prijzen tevoorschijn? Dan ben ik altijd bang voor dat addertje onder het gras
Wij hebben Essent, altijd gehad. Heb er zelf 6 jaar gewerkt en kreeg toen personeels korting. Mijn man zat vroeger bij greenchoice, en was daar ook tevreden over. De Nederlandse energie maatschappij en oxxio zijn erg slecht, wij kregen enorm veel klachten over hun.
let in elk geval goed op de vastrechtprijzen (oa ned energie maatschap.), zijn deze per maand? inclusief / exclusief BTW? voor de prijs van gas ligt het er ook aan waar je woon, hoe verder van slochteren, hoe duurder. let er ook op dat je eigen meter kan behouden (oxxio), sommige leveranciers geven je een nieuwe meter, waardoor je netbeheerder je standen niet meer mag opnemen, tenzij dit afgesproken is met leverancier. ook dubbel en enkeltarief wil schelen in prijs, maar dan moet je je houden aan de tijden (vaak van 23.00 tot 07.00 uur en in t weekend) Echter kan je alleen dubbeltarief nemen wanneer je twee actieve en lopende telwerken heeft en je een TF schakelaar heb (deze is belangrijk, want die schakelt van enkel naar dubbel) Heb je geen TF schakelaar, dan moet je dat aanvragen bij de netbeheerder en daar zijn kosten aan verbonden. kijk uit met het vastzetten van je contract. weet er zeker van dat je bij dalingen ook meegaat en let goed op het nieuws kwa olieprijs, als deze nu omhoog gaat, zien wij dat over ongeveer een halfjaar/jaar in de prijs (hangt van je leverancier af, vraag na om de hoeveel maanden ze inkopen) hoop dat je daar wat aan heb, kan zijn dat ik wat vergeten ben, maar dan plaatst ik dat ook nog wel Ohja, zit bij nuon (werkte daar ook)
Vergelijkingssites zijn meestal niet onpartijdig. Vaak krijgen ze geld om een bepaalde leverancier op nummer 1 uit te laten komen. Beste kan je forums afstruinen naar ervaringen e.d. zoals het kassa en radar forum. Daar haal je meer info weg dan via vergelijkingssites.
ipv vergelijkingssites, zou ik de sites van de leveranciers checken en zelf vergelijken. wat betaal je per kWh en m3. neem daar je eigen verbruik bij, zodat je ongeveer weet wat je dan kwijt bent. (standen van je jaarafr)