Hi dames, Heeft iemand een lekker en relatief makkelijk idee om mee te nemen als lunch op het werk? Eisen: - makkelijk klaar te maken - niet warm - geen vis - liever geen brood Ik hoef maar voor 2 dagen iets te bedenken elke week maar vind het zo lastig.
Sla met gegrilde of gerookte kip ( kan ook gewoon vleeswarenplakjes zijn), zongedroogde tomaatjes, mozerella,wat pitje evt. paprika of olijf. Salade van sushirijst/komkommer/advocado/tomaat Mexicaanse bonensalade, is echt heel makkelijk, blikje kidneybonen, blikje zwarte bonen en een blikje mexicaanse mix (of gewoon verse paprika en blikje mais als je geen doperwtjes wilt) bij elkaar met een zongedroogd tomaatje in stukjes bij , een paar in stukjes gebroken tortillachips erdoor en wat kruiden.. klaar, ik doe altijd de helft de ene dag en de andere helft van de blikjes 2 dagen later ofzo. je kan er ook goed een beetje fijngesneden sla door doen. 2 gekookte eieren meenemen, een aantal rijstwafels of grote crackers en een plakje kaas of ham voor onder de eitjes. banaan/ei pannenkoekjes met een snufje kaneel mee voor eroverheen. wraps met kruidenkaas, ham/salami, fijn gesneden sla, komkommer reepjes etc. zelfgebakken groentecake of mini quiche, gewoon in het weekend maken en invriezen en dan de avond van tevoren eruit halen. overnight oats, wel in een goed gesloten bak. , wat fruit in stukjes mee , dat erop. en zo kan ik nog wel even doorgaan.. google ook eens voor verrassende tips naar glutenvrij lunch..
In de zomer vind ik: komkommer, tomaat, gekookte eieren en feta of mozerella met dressing lekker. Soms om het meer ‘lunchig’ te maken met een handje pasta.
Ik nam vaak Sushi mee ook, heerlijk. Het is zo fijn om ook uit te kijken naar een lekkere lunch op het werk ipv eeuwig die boterhammen Nog ander idee: salade van kikkererwten, rode ui, tonijn, olijfolie/zout/peper. Wel kauwgom daarna nemen, maar is heerlijk en super makkelijk te maken
Ik eet vaak wraps op mijn werk. Dan eten we 's avonds wraps met vulling van sla/mais/gehakt, of kip/bonen/mais, etc. Ik maak dan een flinke pan en bewaar wat van die saus/vulling. Dat neem ik dan de volgende dag mee naar mijn werk in een wrap. Ik hou normaal niet van koud 'warm' eten, maar dit is echt heel lekker! Daarnaast maak ik vaak soort quesadilla's: wrap als pannenkoek in de pan, laagje ei, kip, roerbakgroente en dan een volgende wrap er boven op drukken zodat ie vastplakt. Het wordt lekker compact, knoeit niet, je kan het in punten snijden en makkelijk meenemen.