Tas niet veilig op werk.

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik had vorige week een topic geopend over dat ik bestolen ben. In eerste instantie dacht ik dat het mijn zusje was die het gedaan had.

Ik was vandaag op het werk, ben overgeplaatst. Ging even koffie drinken en iets afsluiten.

Hoorde ik dus dat er bij 2 andere collega's ook geld is gestolen! Ik heb de leidinggevende gemaild van die afdeling en nu hoor ik wel hoe verder.

Is toch bizar dat waarschijnlijk je eigen collega's je geld stelen? :S

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Niemand is te vertrouwen zeg ik altijd.
    We zijn met een heel klein team en alles ligt open en bloot, maar toch check ik alles voordat ik naar huis ga.

Succes ermee.

3. Essenhout

Misschien had ik dat idd ook moeten doen ja. Vind het bizar. Onze tas ligt gewoon in de huiskamer waar de bewoners zitten en wij ook onze werkzaamheden uitvoeren als we klaar zijn met de zorg.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.078
    3.866
    113
    Ja, erg hè, helaas gebeurt dat op heel veel plekken. Vooral waar mensen zo even naar binnen kunnen lopen, ik leg mijn tas altijd achter een kast en als ik wat langer van mijn plaats moet, gaat de deur op slot. We hebben hier trouwens wel beveiliging en steekproefsgewijs word je tas gecontroleerd als je vertrekt, hier valt het ook aardig mee, maar bij mijn vorige werk werd er nog al eens wat gestolen van portomonnee's tot laptops.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    lekker dan als je je collega's ook al niet meer kan vertrouwen!

6. Essenhout

Er is bij een collega dit haar tas in de linnenkast legt ook geld gejat. In de kast kunnen alleen werknemers, die hebben daar als enige een sleutel van aan hun bos. Het moet dus door een collega gedaan zijn, andere mensen of familieleden kunnen zo'n kast niet binnen komen.

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik leg altijd mn tas in mn bureaula en als ik van mn bureau wegga voor een luchpauze ofzo dan sluit ik deze af. Maar jan en alleman kan ook binnenlopen bij ons. Ook zorg ik er altijd voor dat ik maar heel weinig geld in mn portemonaie heb zitten.
    Als dit vaker gebeurd op je werk, dan moeten jullie afsluitbare lockers eisen waar je tas in kunt leggen.

8. Essenhout

Ik werk er niet meer, maar zal de tip doorgeven aan mijn collega's!

9. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik werk ook in de zorg.. kleinschalig wonen. En hier werd zelfs boodschappen geld van de bewoners gepikt.. Het ging ook nog door.. Parfum, etenswaren, keukenspullen echt alles verdween er !! Tot nu toe gelukkig geen geld van medewerkers.

10. Essenhout

Tis toch verschrikkelijk, bah!

11. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zit ineens na te denken over je laatste topics. Het is uit met je vriend en hij is toch ook een collega van je? Kan hij het geld niet gejat hebben? Of denk je van niet?

Wel erg vervelend zeg. Als je zeker weet dat het een collega is die het gedaan heeft, dan zou ik wel je zusje bellen met excuses. Want het is natuurlijk wel heel erg als je beschuldigd word van diefstal.

12. Essenhout

Ik dacht dat mijn zusje het had gedaan. Heb haar er niet van beschuldigt, alleen gevraagd, zoals ik dat ook aan (ex)vriend heb gedaan.
    Het was toen nog koek en ei, ben er van verzekerd dat hij het niet heeft gedaan. Andere collega's zijn bestolen op dagen dat hij er ook niet was.

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    En het is niet een van de.bewoners? Op mijn werk gebeurd dit namelijk wel

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb in een grote kampeer en sportwinkel gewerkt en wij hadden ook gewoon kluisjes. Een nieuwe collega had nog geen kluisje en had zijn telefoon in zijn jaszak in de garderobe zitten en die hebben ze dus gejat, op zijn eerste werkdag notabene!

Maar er werd zoveel gejat bij ons door personeel, dat ze op een gegeven moment overal camera's neer hebben gehangen(magazijn, garderobe etc), alle apparaten om die beveiligingsdingen te verwijderen (van bijv kleding) (magazijn, garderobe etc) en wij werden regelmatig gefouilleerd als we naar huis gingen (willekeurig en onaangekondigd), toen is het minder geworden maarja tis te erg voor woorden eigenlijk dat het nodig is.

Was één weekendhulp die spande de kroon, die had twee dure skibrillen, drie sets thermokleding en een voetbalshirt aan toen hij naar huis ging en die hebben ze dus gepakt omdat hij die dag toevallig gefouilleerd werd..

15. Essenhout

Het zijn passieve, dementerende bewoners. Daarbij hebben hun geen sleutel van de linnenkast. Daar staat ook onze schoonmaakkar met chemische middelen en mogen hun absoluut niet bij in de buurt komen.

Helaas kan het dus geen bewoner zijn.

16. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik werk op twee locaties van een middelbare school en bij de een hebben alle docenten een sleutel om het lokaal op slot te doen en bij de ander niet (dan doet de conciërge dat aan het einde van de dag). Eigenlijk vind ik dat toch geen fijn idee. Als ik op de locatie met de sleutel werk, dan laat ik mijn tas met een gerust hart achter en als ik op de andere locatie werk, dan neem ik mijn telefoon toch mee naar de lerarenkamer en laat ik mijn portemonnaie thuis.

Moet ik ook heel eerlijk bekennen dat ik mijn collega's volledig vertrouw, maar de leerlingen (bepaalde figuren hoor ;)) juist niet ;) :)

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    daarom hebben wij nu kluisjes

18. Essenhout

Niet te geloven. Ik trek net mijn portomennee. Omdat ik een kaartje moest kopen in de bus. Er is gewoon weer geld van me gejat! 20 euro. Heb nu nog 3 euro voor tien dagen. Kreeg mail terug van leidinggevende, moet aangifte doen, hij onderneemt ook actie. Kakzooi!!

19. Locusta

Locusta Niet meer actief

Wow! Dat zuigt! :x Kun je niet iets regelen met je werk? Dat ze je die €20 voorschieten of vergoeden?

20. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ja echt triest, dit is bij mijn oude werk ook gebeurd. Zelfs ondergoed is wel is verdwenen ;).

Deel Deze Pagina