Hoi dames, Ik hoorde afgelopen dinsdag dat onze frummel gemiddeld 3,5 week voorligt op de groei. Dat is dus te veel en wordt doorverwezen naar de gynaecoloog. Die heb ik ondertussen gezien en na allerlei metingen bleek het hoofdje echt groot te zijn nl al op omtrek van 40w5d terwijl ik toen zelf 36w2d was. Ook nog niet ingedaald en de kans dat dit nog zou lukken bleek ook erg klein met zo een groot hoofd en mijn gemiddeld bekken. Wordt nu over een dikke week ingeleid, gaan we het toch proberen op de vaginale manier, maar moest me ook voorbereiden op de grote kans van een keizersnede als het niet zou lukken. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ben er best bang voor voor die inleiding want heb nog geen ontsluiting of verweking, dus de weeenopwekkers zullen best heftig moeten zjn. Zou eigenlijk gewoon liever meteen een geplande keizersnede hebben, dann weet ik tenminste wat er mij te wachten staat... of ben ik nu heel gek?
Hoi Sofieke, was hier ook het geval, S liep gemiddeld 3-4 weken voor op groei. Ik ben ingeleid met met 39 weken braken mijn vliezen en met 39 en 3 dagen ben ik bevallen, uiteindelijk met de vacuümpomp. Keizersnede kwam ook bij mij, tijdens de bevalling ter sprake, heb ik alleen niet mee gekregen, maar gyn wilde nog 1x met de pomp proberen... inleiding vond ik wel fijn. Ik kreeg meteen een infuus en dat werd steeds een beetje hoger gezet. 10 uur begonnen, half 3 baby geboren. Mooi rond bolletje had onze kleine man... en woog uiteindelijk 8 pond
Mijn dochtertje was voor de weeen begonnen ook niet ingedaald, dat deed ze pas op het eind maar ik had maar een klein(2805kg) kindje dus ik weet niet hoe dat met een groot kindje is. Ik had een gel gehad om mijn baarmoeder te laten weken zodat ik de volgende dag ingeleid kon worden maar ben toen toch nog spontaan bevallen. Je weet toch niet hoe het lopen gaat.
als het je eerste is zou ik het gewoon proberen! je weet nooit hoe het loopt! mijn 1e was 4610 gr en uiteindelijk met een KS geboren en nu krijg ik een geplande. mijn advies, zorg dat je zoveel info inwint zodat je weet wat je te wachten staat...gewoon alles vragen ook al denk je stom over te komen, maar ik doe dat nu ook met de geplande wil weten wat er gaat gebeuren en zo ben je toch het meest ontspannen (voor zover dat mogelijk is ) veel succes! wie weet valt het allemaal mee!
Ik wist vantevoren niet dat mijn kindje groot zou zijn, maar hij was niet ingedaald en ben uiteindelijk met 42 weken ingeleid. Hier pastte het dus niet, bleek na 2 uur persen. Heb toen alsnog een keizersnede gehad.(hij was 4960 gram) Toch zou ik persoonlijk wel proberen om vaginaal te bevallen. Als het wel lukt heb je een groot voordeel tegenover het bevallen via een keizersnede tav je herstel. Het herstel van een ks duurt over het algemeen veel langer dan van een vaginale bevalling. Volgens mijn gynaecoloog had een kindje van 9 ipv 10 pond bij mij wel gepast.
wat is groot dean liep ook weken vooruit werd op den duur dik 37 cm, vonden ze best groot en had ook bijna een totaalruptuur maarja ik ken niet beter dus ik vond het "normaal" haha ik ben ook ingeleid mede hierdoor (algehele groei liep 3-4 weken vooruit) en hij woog 4160 gram met 38 weken. ik vond het goed te doen allen dat wachten en verplichte liggen DAT vond ik wel irritant!