Etentje organiseren. Wie helpt mij met ideeen?

Discussion in 'De lounge' started by samarinde01, Apr 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Het is een etentje voor mijn schoonouders die 40 jr getrouwd zijn. Omdat dit in plaats van een groot cadeau is, willen we er wat bijzonders van maken. Mooi gedekte tafel en entourage lukt me wel. Maar het diner dar heb ik jullie bij nodig:

Voorgerecht wilde ik iets van aspergesoep maken. Lekker luxe en iedereen lust het.
    Maar dan.. ik zoek eigenlijk een gerecht dat je kunt voorbereiden, wat niet al te haute cuisine is. Een ovenschotel met wat bijgerechten of zo. Maar wat past er goed na asperges? En is simpel maar toch heerlijk?
    Alles met pasta is (helaas) uitgesloten. Dit vindt een van mijn gasten niet lekker.

Nou, overlaad me maar met tips, want.. Help!

2. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

Apr 13, 2009
    1,298
    132
    63
    lekkere beenham in de oven,daarna serveren met de asperges en krieltjes? of aardappeltjes uit de oven?

3. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    paar luxe soorten vlees. bijv. beenham en rollade
    asperges, boontjes, worteltjes en krieltjes. daarbij wat sausjes en voor de kinderen patatjes en een kroket/frikandel
    ijs na

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Aardappelgratin met een lekkere rollade of beenham. Sausje erbij, groente of salade erbij.

Na misschien een dessertbuffetje maken; verschillende soorten ijs, chocolademousse, slagroom, brownie, panna cotta, etc. Van alles kleine beetjes.

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Klinkt allemaal heerlijk.
    Verder dan een haasbiefstuk ben ik nog nooit gegaan eigenlijk. Zelfs geen draadjesvlees. Noem het gemak, lui of noem het genieten omdat we daarvoor af en toe aanschuiven bij onze ouders. :D

Misschien is dit de gelegenheid dan wel.

Of.. zal ik maar voor safe gaan?

Meer ideeen welkom!

6. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Na aspergesoep zal ik kiezen voor vis of een mooi stuk rundvlees.

Dus bijvoorbeeld zeebaars op een bedje van risotto met tomaat-venkel salade.

Rundvlees (bijvoorbeeld groot stuk ossenhaas uit de oven) met een goede rode wijnsaus, krieltjes uit de oven. En gemixte groene groenten.

Hele kip uit de oven, met de groenten erbij in de braadslede. (ook erg lekker) En een zelgemaakte dragonmayonaise.

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Als dessert een citroentiramisu!!

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou ook voor een lekkere witte vis kiezen. Met citroen risotto en een uitgebreide salade.

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Dit is mijn succesgerecht voor een lekker, makkelijk hoofdgerecht waarbij je niet lang in de keuken hoeft te staan: Gevulde zalm van de bakplaat, met sjalotjes en aardappeltjes uit de oven. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R487634/gevulde-zalmfilet-van-de-bakplaat

Zo hoort het eruit te zien:
    http://www.toekomstmetms.nl/Thumbs/305/0/Crop/CmsData/Afbeeldingen/leven-met-ms/dieet_koken/Gevulde%20zalmfilet.jpg

Zelf doe ik de zalm wat later erbij in de oven zodat de aardappeltjes knapperiger worden.

Voor erbij maak ik een lekkere salade en voila... eet smakelijk!

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113

Oeh die lijkt mij ook erg lekker. Ik ga mijn gasten peilen!

11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Kip is ook een goeie. Dat lust iedereen iig!

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,793
    18,984
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Denk je eraan om het sowieso al een keer klaar te maken vóór het diner. Even kijken of het wel lukt en echt goed uitpakt.

Share This Page