1e keer zwanger! En nu??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nynke Baukje, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke Baukje

18 jun 2011
    58
    0
    0
    Sinds afgelopen donderdag weten we dat het is gelukt; we (nou ja ik dan) zijn zwanger! Tsjah en nu..
    -wanneer vertel je het je ouders en zus?
    -hoe kom je die weken wachten door voor de 1e afspraak bij verloskundige en die 1e echo?
    -en dan nog het wachten tot die 12/13 weken, dan mag iedereen het weten.
    -welk boek is leuk om te kopen en ook om bij te houden hoe je zwangerschap verloopt?
    Iemand nog tips of iemand in hetzelfde schuitje? (kunnen we er mooi onderling toch over kletsen en ons enthousiasme kwijt :) )

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zit in het zelfde schuitje :) Gezellig! :D

Ik heb het wel al aan mijn zus gezegd, want ik vind het wel leuk als 1 iemand buiten ons het weet en ik weet dat zij het wel voor zich kan houden. Haar man weet het overigens ook, want die zat naast haar toen ik het aan de telefoon vertelde (we wonen 4 uur reizen bij elkaar vandaan, en ik kon echt niet langer wachten, dus over de telefoon verteld).

Onze ouders + mijn schoonzus en haar vriend vertellen we het wat later. We weten nog niet helemaal wanneer, mogelijk na de eerste echo, wanneer we een hartje hebben zien kloppen.

En het wachten wachten wachten, pff, inderdaad, ik weet nog maar sinds woensdag dat ik zwanger ben en vind het wachten nu al lang duren :p Maar mja, fijn zwangerschapsboeken lezen, en verder jezelf een beetje afleiden met andere dingen... en hier naar het forum komen, natuurlijk ;)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    GEFELICITEERD!!! Allereerst!
    Dan je vragen:
    - we hebben het direct aan mn ouders verteld, nou ja...niet helemaal direct maar wel de eerstkomende keer dat we elkaar zagen, dat was met een week of 6. Kom ik direct op je derde vraag: hoe kom je die weken door tot de 12 weken grens? Ja, dat is moeilijk! Ik trok het goed doordat ik het onze ouders, broers en zussen en beste vriendinnen al wel had verteld,. anders hield ik het dus niet vol waarschijnlijk ;) Als je verder niet misselijk of beroerd bent dan is het wel te doen. Ik ken ook mensne die het eerder aan collega;'s hebben verteld omdat ze gewoonweg te moe en te misselijk waren om normaal te kunnen functioneren...
    De periode tot de eerste echo is ook zeer lastig om door te komen... de ene verloskundige maakt met 8 weken de eerste echo, de ander met 10 of 12 weken pas. Ik heb de mijne erop uit gekozen :p:) Beetje googlen loont!
    En leuke boeken... ik zou zeggen: loop een boekenwinkel in, ze hebben veel verschillende soorten zwangerschapsdagboeken, Tis maar net wat je zoekt. De ene bevat veel info, de ander juist veel schrijfruimte.

Succes!

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Beiden: Gefeliciteerd!

Ik zit alweer bijna op het einde, maar wil het toch even met jullie delen. Ik was ook in de eerste ronde zwanger en wist totaal niet wat me overkwam. Had er helemaal niet bij stil gestaan dat het zo snel kon gaan ;)
    We hebben het de ouders en m'n zus verteld op het moment dat m'n NOD geweest was (had 3 dagen daarvoor al positief getest) Als het toch mis zou gaan dan zouden zij ook de eersten zijn die dat zouden weten.
    De eerste afspraak en echo bij de vk hebben we gehad met 9+4. De weken daarvoor had ik het 1 vriendin verteld, waar ik ook mee werk. Ook in het geval dat er iets mis zou zijn zou zij het meteen weten.
    Na de goede echo hebben we het iedereen verteld. Moest bijna ook wel, met 10 weken begonnen mensen echt al te zien dat m'n buikje aan het groeien was ;)
    Ik heb het boek "9 maanden zwanger". Daarin staat elke dag hoe het kindje zich ontwikkelt, wat jij kan verwachten en er staan ook tips in. Daarnaast kun je er je eigen ervaringen in kwijt en wordt er steeds gevraagd om je gewicht, buikomtrek, humeur etc bij te houden. Erg leuk :D

Wat je ook doet, zorg dat jullie je er goed bij voelen en probeer te genieten van het idee dat jullie straks papa en mama worden..

5. bull22

bull22 Niet meer actief

ik ben zelf onverwachts zwanger geraakt. maar niet ongewenst.
    ik wist ook niet wat me overkwam. ik had een afspraak gemaakt bij de dokter. hij legde me alles netjes uit.

wij hebben het onze ouders al eerder verteld.
    omdat ja ik kon niet wachten.
    dus alles komt wel goed. het wijst zich vanzelf allemaal.

groetjes sharon.
    een fijne zwangerschap

6. Nynke Baukje

18 jun 2011
    58
    0
    0
    Jullie ook gefeliciteerd!Leuk om in hetzelfde schuitje te zitten!
    Ik heb het aan 1 vriendin verteld, ze in momenteel 8 maanden zwanger, dus weet precies wat er in me omgaat.
    Bedankt voor de tips al!
    Nu genieten en ervaringen uitwisselen.

7. steef

steef Nieuw lid

18 jun 2011
    4
    0
    0
    Hoi allemaal :)

Gefeliciteerd allemaal:), ik ben ook zwanger ik ben nu 5 weken en heb erg last van mijn buik ( een soort steken) hebben jullie dit ook?

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb geen echte steken, maar wel een zeurderig gevoel in m'n buik, een beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar dan houdt 't langer aan en is het wat minder pijnlijk. Ik voel het ook echt in m'n bovenbenen als ik bv de trap op loop.

9. Nynke Baukje

18 jun 2011
    58
    0
    0
    Steef; ook gefeliciteerd. Leuk al die dames in rond dezelfde periode!
    Ik heb niet echt last, maar wel een behoorlijk opgeblazen gevoel.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb vandaag echt prima gegeten, maar nu heb ik toch ineens een honger! Haha, dat lijkt me duidelijk een symptoom, dit heb ik normaal echt nooit :D

11. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Gefeliciteerd dames!

Een leuk boek om te lezen: help ik krijg tieten van Claudia de Breij. Erg grappig :D
    Verder zou ik een boekhandel of babywinkel (bij prenatal is er ook veel keuze) binnenlopen om te kijken wat je aanspreekt!

Geniet lekker van je zwangerschap!

12. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Ik zit ook in hetzelfde schuitje!
    Na 1 maand al zwanger, toch een beetje onverwacht :)
    Ben ook bang dat het mis gaat. Heb nl al een keer een kleine bloeding gehad, toen heb ik het ook aan m'n moeder verteld. Wilde even met iemand praten ;)
    Verder weet (nast mijn vriend en moeder) nog niemand het en ik kan ook niet wachten om het te vertellen!
    En qua boeken, er zijn er zoveel! Ik ben gister naar de kringloop geweest en voor een paar euro een hele stapel gekocht dus misschien is dat een idee?

Groetjes!

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

Ik was geloof ik in ronde 3 al zwanger, veel sneller dan we verwacht hadden. Dachten er wel een jaar over te doen, maar super blij natuurlijk dat het zo snel gegaan was! Mijn moeder hebben we het een dag later verteld. Hadden wat kleins gekocht en een kaartje gemaakt. Schoonouders na 1.5 week en toen ook mijn zus en mijn mans broer verteld. De rest van de familie hebben we het met kerstmis verteld. Ik wist dat mijn oom en tante jaren geleden ook beide zwangerschappen met kerst hebben verteld en dat wilden we in ere houden.
    De tijd tot de eerste afspraak bij de VK en de eerste echo duurde vreselijk lang. Ik heb het uitgezeten door veel met mijn moeder te mailen, boeken te lezen en veel op het forum gelezen. Daarnaast maakte ik 2-do lijstjes. Die zitten in een klapper en daardoor is het nu makkelijk op te zoeken.

Na de 12 weken echo ging het allemaal vlug (belande nog 2x in het ziekenhuis waardoor ik blij was dat we al meubels gezien hadden die we wilden hebben).

Inmiddels zijn we aan de laatste loodjes bezig en die duren toch ook wel lang....

14. Nynke Baukje

18 jun 2011
    58
    0
    0
    Bij ons ging het ook vrij vlot, 3 maanden bezig en nu gelukt. Zijn echt super blij. Komen net bij mijn ouders vandaan, echt op tanden bijten om niks te zeggen. Met name mijn man wil het graag nog even stil houden. Is ook wel prima, moet nog heel erg wennen en ik ben dan zo lekker hyperenthousiast. Daarom erg blij met dit forum!
    Ben ook erg benieuwd wanneer ik echt iets ga voelen en wanneer de vermoeiheid toe gaat slaan. Ben tot nu toe alleen maar heel actief en heb energie te over.
    Ondertussen lekker veel lezen over de voortgang is erg leuk.

Hmm ontdek nu net dat ik stiekem al weekje verder ben, 5 nu. Gerekend vanaf laatste menstruatie. Scheelt weer, haha.

15. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Moeilijk is dat ja om je mond te houden! Haha!
    Vermoeidheid daar heb ik helaas wel last van. Heb al paar keer een dutje moeten doen omdat ik doodop was! Heb ook een paard waar ik elke dag heen moet dus is best wel druk! Zie dus al op tegen aankomende week, ga dat niet volhouden op m'n werk denk ik :p

Deel Deze Pagina