Mozesmand als wiegje: wie heeft ervaring

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zoe2008, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heb op onderstaande link:

http://www.geboortewinkel.nl/bedden-en- ... eding.html

Een super schattig wiegje gezien (70 x 90 cm). Heeft iemand misschien ervaring met soortgelijke wiegjes? En wat vond je ervan?

Ik weet dat dit echt voor de eerste 2-3 maanden is en daarna past het kindje niet meer.. Maar wil toch graag ff ervaringen horen!

Alvast bedankt! Zoe

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind de afmeting wat vreemd?

Fae heeft tot haar 5 maanden in een wiegje gelegen van kindeklein (www.wiegje.nl) , hiervan is het matras bijna 80 cm. Ze was er nog niet uitgegroeid, maar ik vond haar behoorlijk zwaar worden om in en uit het wiegje te tillen , dus vandaar dat we haar in het ledikantje gelegd hebben sinds 2 weken. Maar ze past er zeker tot haar 6 maanden in.

Ik denk persoonlijk dat ik zo'n wiegje als jij beschrijft fijn zou vinden als reiswieg. Of je zou hem in het ledikantje moeten zetten ofzo.
    Als reis/logeerbedje lijkt het me dus ideaal, maar verder niet zo. Ik zie hierin niet echt meer toegevoegde waarde dan in de bak van de wandelwagen. Vooral doordat je dus geen onderstel hebt zeg maar en je hem toch nog ergens 'op' of 'in' moet zetten.
    Op zich vind ik een wiegje zeker fijn. Vooral nu in de winter, daarin kunnen ze zich toch wat sneller warm houden dan in zo'n groot ledikant. Het is ook gewoon erg knus en leuk om te zien, want hij is zeker prachtig :) !

3. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Een lengte van 90 cm en een breedte van 70 is voor zover ik weet heel normaal voor een wieg....

Er zit ook gewoon een standaard bij dit mandje, zie dezelfde internetlink..

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Athina, ik zit er ook aan te denken om zo'n wiegje aan te schaffen, maar zijn ze niet erg wiebelig en onstabiel, dat je kindje er in omrolt als hij teveel beweegt? Ziet er wel superschattig uit en lijkt me ook wel handig in mijn niet zo ruime slaapkamer. Mijn dochtertje is gelijk in haar ledikantje gegaan, maar achteraf was dat toch wel erg groot, ze lag er de eerste maanden zo verdwaald in, dat ik nu een wiegje wil.

Over de mand weet ik niet zoveel, ziet er wel leuk uit, maar lijkt inderdaad meer een reiswieg. Zou er dan inderdaad wel zo'n onderstel bij nemen.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het een schattig mandje!
    Ik heb het eerder gezien, die persoon had het mandje in het ledikantje gezet.
    Toch iets knusser voor een baby.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vond hem juist minder wiebelen dan gedacht. Je moet wel even handigheid krijgen met het in bed leggen van je kindje, omdat je natuurlijk het bedje wegduwt, als je er tegenaan leunt. Maar er van omrollen gebeurd echt niet. Het is echt een rustig wiegen wat kan ontstaan of een rustig schommelen. Dus wij vonden het op zich erg fijn. Als ze lag te huilen of wat onrustig leek, dan gaven we de wieg ook weleens een zetje zo, wat dan wel rustgevend werkte.
    Op je kamer lijkt het ook heel ruimtelijk, omdat je vloer-oppervlakte over hebt zeg maar, omdat het wiegje hangt.

7. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik heb de wieg ook gekocht. Ik wil hem de eerste tijd naast mijn bed zetten en daarna in het ledikant leggen, toch wat beschutter idd dan gelijk in het grote ledikant.

Alleen die standaard heb ik er niet bij, ik wilde het gewoon op een soort hocker zetten zegmaar en daar dan handdoekrollen omheen zodat het wiegje niet om kan rollen, maar misschien is die standaard toch wel handig. Vind het nogal duur voor 4 stukken hout (bij wijze van).

8. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    hoi meiden,

in de week heb ik mijn intake van de kraamzorg gehad.....
    ze ging direct naar de wieg kijken

tot mijn verbazing begon ze de hele met handgemaakte bekleding van mijn celine wieg te demonteren :evil: :x :confused:

ze moest namelijk zien dat er tussen de rietenmand en de katoenen bekleding niets tussen zat.

bij jou op de foto zie ik dat de binnenkant van het wiegje gewateerd is.
    en geloof me, ze halen het watten eruit of de hele bekleding anders mag je hem niet gebruiken. :(

9. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Zoe2008: Ik heb net een topic geopend over een reiswieg die ik ook wilde aanschaffen en ik zit met dezelfde vragen.

Ik heb jouw topic niet gezien, anders had ik mijn vraag gewoon hierbij gezet.

Maar ik wil dus ook een wiegje kopen bij happy baby voor ongeveer 160 euro. Deze heeft wel een kapje en is volgens mij iets groter (durf het niet met zekerheid te zeggen.
    Hieronder is de link:
    http://www.happybaby.nl/assortiment/index.html

Het gaat hierbij om de divino cinto (onderaan de pagina)

Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

Hij is wel wat prijzig, maar ik kan nergens een wiegje vinden met een kapje (ik heb een huis die wat tochtig is en wil de baby met deze wintermaanden toch graag beschermen tegen de kou).

10. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hoe weet jij dat deze wieg 70x90 cm is? Het wiegje wat ik hierboven aangaf (happy baby) is ongeveer 71x38 cm. Dus een stuk kleiner.

Is jouw bedje echt 70 cm breed, of begrijp ik dit verkeerd?

11. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Ik heb en mail gestuurd naar de webwinkel die het wiegje te koop aanbied, zij gaven als antwoord dat dat de maten zijn (ik vermoed wel buitenkant maten).
    Het probleem is dat ik het wiegje niet in het echt heb gezien.. ze hebben slechts een winkel en die zit in A'dam...

Het wiegje wat jijheb gezien vind ik trouwens ook erg mooi!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oke, klinkt goed, grote kans dat ik hem ook neem!

13. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16

Hallo Zoe2008,

Omdat ik echt twijfelde of mijn wiegje toch te klein zou zijn, heb ik even telefonisch snel nagevraagd bij die winkel in Amsterdam (deze ochtend nog).

Volgens hen is de maat van het wiegje 82 bij 40 cm. Dus een beetje in de buurt van mijn wiegje.

Ik vond het al een beetje vreemd ... en wiegje die 70 cm breed is. Zelfs een ledikant is niet zo breed. ;)

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dit beslis je als ouder altijd nog zelf hoor, of je iets wel of niet 'mag' gebruiken.
    De kraamzorg kan een advies uitbrengen, of weigeren om ermee te werken, maar jij als ouder neemt de beslissingen.

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Zoe, ik vind het idd een erg leuk mandje!
    Vraag me alleen af of er genoeg ruimte voor de baby overblijft omdat ie zo gewatteerd is..
    Jammer dat je 'm niet in 'life' kan bekijken.

Voor Ruben hadden wij de eerste maanden ook een wiegje.
    Wiegje zelf komt bij een tante vandaan.
    Standaard hebben we er ook bij gekocht in een winkel waar ze alleen maar van die ouderwetse houten/rotan spullen verkopen.
    Stonden idd ook wiegjes bij voor een erg leuk prijsje!
    Ik weet niet waar je woont?

Wij hebben er echt met plezier gebruik van gemaakt.
    Succes met je beslissing verder.

Edit: wiegje staat in mijn album.

16. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    dat klopt maar haar greetige vingers zaten vlug tussen de bekleding hoor!
    je had niets te vertellen :rolleyes:

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Athina, die wieg van kindekeklein is erg leuk ! Ik wil hem ook graag bij een 2e kindje. Was alleen benieuwd hoe de touwen er in het echt uitzien. Op de foto ziet ie er een beetje robuust uit. Is dit in het echt ook zo ?

18. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb zo'n wiegje in de box gezet. Daar kon Sofie overdag in slapen. Ik vond het ideaal en ze heeft er tot ze 9 maanden was overdag in geslapen. Ze is wel een heel rustig kindje moet ik erbij zeggen.

19. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    @demi79: Bedankt voor je info! Wel stom dat ze mij mailen dat de wieg 70 x 90 is.. Maar goed even mondeling checken kan natuurlijk nooit kwaad.. Heb besloten 'm gewoon te bestellen.. als het niks is.. stuur ik 'm wel weer terug... Als het goed is heb ik hem binnen 5 werkdagen!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in mijn album staan ook wat foto's van de wieg. Ook wel op afstand, maar toch.

Hier nog een foto van de bovenkant, van de touwen een close-up: http://i41.tinypic.com/5w9hxj.jpg

ik weet niet wat je precies onder robuust verstaat (wat jij robuust vind, vind ik misschien wel niet) , maar ik vind het er wel 'natuurlijk' uitzien zeg maar..

Deel Deze Pagina