niet meer ongesteld na prikpil

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door hildesmit, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hildesmit

hildesmit Nieuw lid

26 jul 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds ander half jaar geleden ben ik gestopt met de prikpil. Ik was er ongeveer 1 tot 2 jaar aan. Ik wilde graag weer aan de pil. Vorige week ben ik naar de dokter gegaan om de pil weer op te halen, maar die gaf aan dat ik de pil kon slikken als ik weer een menstruatie heb. Nu ben ik heel erg bang dat ik geen menstruatie krijg, omdat het al zo lang geleden is en je normaal binnen een half jaar weer een menstruatie krijgt. Nu willen mijn man en ik krijg weer naar bed, maar we doen het liever niet met condoom. Als ik nu gewoon de pil ga slikken is er dan ook kans dat ik zwanger wordt?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes,

Hilde

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

Klopt het dat je al anderhalf jaar niet meer ongesteld bent geweest, ondanks dat je al zolang gestopt bent met de prikpil? Je zou mogen verwachten dat je alweer een keer een menstruatie zou hebben gehad. Is het een mogelijkheid dat je zwanger kan zijn en dat dat de reden is van het uitblijven van de menstruatie? Indien dit niet geval is, zou ik eerst met de huisarts overleggen wat verstandig is en mogelijk extra onderzoek doen, waarom je niet ongesteld wordt. Zomaar met de pil beginnen zou ik je nu niet aanraden. Het is eerst goed om te weten waarom de menstruatie weg blijft. Dus ik zou je toch adviseren het met condoom te doen, tot er meer duidelijkheid is. Ik hoop dat je hier iets mee kan! Succes.

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina