Qr code scannen op je scherm? Is dat mogelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 1 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Echt heel suf, ik probeer wat te bestellen en met ideal te betalen, maar ipv dat mijn bankieren app opent, krijg ik een scherm met een qr code. Dat is vast heel handig, als je op een pc aan het betalen bent en een mobiel apparaat met de app bij de hand hebt. Maar ik wil gewoon simpel betalen met de app, zoals normaal, maar dat mag dus niet :rolleyes:....

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik heb wel ideetjes, maar die wil ik eigenlijk niet doen, want dan moet ik opstaan, bankieren app op een ander apparaat installeren, etc, het moet toch gewoon mogelijk zijn slechts alleen mijn ipad te gebruiken?

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Je hebt dan toch alleen de scanner nodig?

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Dit ja! En je bankpas :)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je hebt dan toch gewoon het verkeerde aangeklikt?
    Gebeurd mij ook wel eens bij betaling via Rabobank. Klik ik betaling met scanner aan IPV met de app. Betaling annuleren en de goede aanklikken en opgelost.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ik heb het soms ook bij grotere bedragen en/of webshops waar ik nog niet eerder besteld heb, dan moet ik de scanner en bankpas er bij pakken.

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Je kunt in de app instellen tot welk bedrag je zonder scanner wilt betalen. Ik vond dat altijd zo een gedoe dus heb dat bedrag flink omhoog gezet.

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    :thumup: thnx! Ga ik dat ff uitzoeken want is inderdaad mega irritant :D

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Nee, gaat niet over dat ik met de scanner moet betalen, maar over een qr code, zo’n plaatje dat je met je camera kunt scannen.

9. GossipGirlxoxo

Welke bank heb je?

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Rabobank, ik weet niet of dat uitmaakt. Normaal wordt gewoon automatisch de rabobank app geopend als je met ideal probeert te betalen, nu krijg ik dus een webpagina met zo’n Qr code. Ik zet morgen wel gewoon de bankieren app op mijn telefoon, dan kan ik hem daarmee betalen. Mijn winkelmandje was ook al foetsie :(.
    Ik ben gewoon moe vandaag en heb een lage irritatie drempel, suf gedoe allemaal. En ik kon wel als alternatief met mijn scanner en bankpas betalen trouwens, haha, dat had veel minder tijd gekost.

11. GossipGirlxoxo

Ik heb dat nog nooit gehad eigenlijk. Misschien wat nieuws. Wel op papieren facturen (doen wij zelf ook) maar nog niet digitaal gezien in een webshop. Ook nog niet de optie in de rabo app om een qr code te scannen gezien (met telefoon ipv de scanner) volgens mij.

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    De optie om te scannen is linksboven in je inlogscherm, voordat je inlogt dus. Ik heb nu mijn man de code laten scannen met zijn telefoon, hoefde ik niet op te staan met mijn luie kont ;). Ik moest hem alleen wat aansporen, zo langzaam is hij (ik schreef al dat ik een lage irritatiedrempel heb vandaag, haha), hij had eerst ingelogd en toen kon hij dus de optie niet vinden...

13. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook soms bij bepaalde websites. Vind dat dus echt irritant op mijn mobiel haha. Volgens mij heeft de oa mango dat altijd. Ik annuleer dan alles en begin opnieuw met mijn bestelling met de kaartlezer en pas bij de hand haha.

MamavanLieverd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina