tatoeage in het arabisch?

Discussie in 'De lounge' gestart door Siem, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
  2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Maar wil je m dan op een opzichtige plek?
    Je kan toch rekening houden met je kleding, dan hoeven ze t niet eens te zien :)

Ik denk dat t qua reactie trouwens niet uitmaakt of je een arabische naam als tattoo hebt of iets anders. Een tattoo is een tattoo en mag niet in de Islam.

3. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ja, alleen had ''mijn'' tattoodame een subtieler streepje. Het ziet er best naar (understatement! :-# ) uit trouwens...

4. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    ik wil 'm aan de binnenkant van mn pols, dus das moeilijk om te verbergen ;)

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    De uitleg die erbij stond, is dat vrouwen dit hebben, zodat als ze naar een grote stad gaan, ze hun stamgenoten kunnen herkennen. (JOEHOE MIEP, HIER!)
    Mannen hebben deze tatoeages dan weer niet.

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland

ja ik weet wel wat dat is haha,dat is dus een tattoe!
    het is iets cultureels wat vooral in marokko gebruikelijk is vooral bij de oudere vrouwen.
    nu doet haast niemand het meer omdat veel imaans verkondigen dat het dus niet toegestaan is.

waarom die vrouwtjes het meestal wel hebben laten doen is(niet bij elke vrouw)
    omdat ze bijv ergens wonen in de bergen ect waar geen mens te zien is dus ook niks of weinig van de islaam te horen krijgen,die vrouwen kunnen meestal niet lezen en schrijven.

er zijn nog heus wel vrouwen die het doen waarom ze dat dan toch doen enzo dat kan ik natuurlijk ook niet weten.
    een moedervlek boven hun lippen word ook vrij vaak gedaan.

7. bapsie

bapsie Niet meer actief

sorry maar vind je reactie's op niet moslima's behoorlijk heftig, vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten, ikzelf ben christen ga je mij ook vertellen dat ik naar de hel ga? vind ik een leuke discussie maar niet voor op een forum en ook nog aardig offtopic, daarnaast zou ik het als een belediging zien!
    laat iedereen in zijn waarde en accepteer wat zij/hij vind! zulke heftige opmerkingen vind ik niet gepast, sorry...

8. Arendskelk

Echt waar?! Een tatoeage om je.. eh.. stamgenoten te herkennen? Nou doe mij dan toch maar een konijntje op mijn bil...

9. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    tsjah daar zijn de meningen denk ik over verdeeld..

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ach dan zullen wij het heel gezellig krijgen in de hel.weet je hoeveel niet moslims er zijn?

en het paradijs is alleen voor de jehova's dus daar mogen we ook al niet binnen.

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik vind deze opmeriking ook nogal te ver gaan
    noraal bemoei ik me maar niet met dit soort onzin dingen over geloof want van mij mag iedereen doen wat hij/zij wil zonder gelijk naar de hel te gaan
    en ik geloof ook nooit dat iemand die zichzelf loopt op te blazen uit respect voor zijn geloof naar de hemel ofzo gaat ....
    verder zeg ik maar ff nix maar soms lijkt het hier wel een werving voor moslims :-#

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn schoonfamilie daar hebben de oudere vrouwen dat ook op hun kin.
    het is iets van vroeger.

en iman, ik lees steeds met verbazing de dingen die jij af en toe neerpent. maar bepaalde zaken vraag ik toch echt af waar je ze vandaan haalt? het is niet aan jou om te zeggen wie in djanaham komt. je mag je zusters advies geven, maar aanvallen hoeft niet. en anders zijn er nog een heleboel islamitische sites waar je uitgebreid je mening kan verkondigen
    hiet zit niet iedereen daar op te wachten. en anders is er nog de prive mail

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik lees hier ook dat er word gesproken dat je word 'afgestoten' als je een tattoo zou hebben en dat dat nogal schokkend is. Maar bijv in het Christendom mag je bijv ook geen sex hebben voor het huwelijk, maar dat word tegenwoordig niet schokkend meer gevonden.
    Het is gewoon een feit dat tattoo's niet zijn toegestaan in de Islam, en de vraagstelster houd rekening met haar familie in marokko omdat deze mensen waarschijnlijk wat meer waarde hieraan hechten. Als ik op zondag met mijn korte broek door Barneveld fiets word ik ook boos aangekeken. dus tja..
    en van het naar de hemel gaan: Uiteindelijk zijn wij niet degene die bepalen wie er in de hemel en de hel terecht komen. We moeten iedereen in zijn/haar waarden laten, en als je je wilt aanpassen aan je familie moet je dat zelf weten, als je dit niet wilt doe je het niet.. zo simpel is het.

14. Arendskelk

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er zo bekrompen wordt gedacht... Om een tatoeage naar de hel? Omdat je niet in Alla gelooft? Dus dat zou betekenen dat ik, als ik maar geen tatoeages neem, geen seksuele relaties heb en netjes wacht met de eeste keer tot ik ben getrouwd en ik maar in Alla geloof ik verder lekker de beest kan uithangen? Mijn medemens kan laten stikken? Ik vind het echt een schande dat er zo kortzichtig wordt gedaan, en ik geloof er geen zak van dat het Moslim geloof daarop is gebaseerd... Ik heb me niet verdiept in de Islam, maar dit gaat er bij mij niet in. Naar de hel als ongelovige, word effe wakker zeg!

Flientje

15. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Dan mag Satan de hel wel eens gaan uitbreiden,want dan wordt het nog heel druk daar! :)

16. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik geloof zelfs dat Iman last heeft van godsdienstwaanzin. Ze gaat te ver...
    Het boeit mij normaal gesproken geen moer wat er geschreven wordt in topics als deze, maar onnodig kwetsen was hier toch uit den boze?

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zo kort door de bocht is het zeker niet Flientje. Het is zeker niet dat je de beest uit kan hangen en je medemens kan laten stikken. De Islam is een hele vredelievende godsdienst (al lijkt dat tegenwoordig wel anders) zo moet een moslim bijv ook ieder jaar zakaat (aalmoezen) geven aan armen en respect hebben voor mensen die niet geloven of een andere godsdienst hebben. Er mag geen dwang zijn naar andere toe om dit geloof aan te nemen. Ook zijn er heel veel regels waar een moslim zich aan moet houden en dit is altijd met een achterliggende gedachte. Zover ik weet is een tattoo niet toegestaan omdat het je lichaam 'verminkt' en je zo de schepping verandert.
    En wie er wel of niet in de hemel terecht komt? Ik geloof dat alleen Allah/God dit kan bepalen.

18. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    *Gaat op vingers zitten*

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ontopic alsjeblieft. Het gaat hier over tatoeages. Als je geen antwoord op de vraag van de TS hebt, onthoudt je alsjeblieft dan verder even van commentaar. En al helemaal van veroordelingen en beoordelingen van medeforummers. Anders eindigt dit topic net als 'Voor de moslima's even een vraag' :(.

Groetjes,
    Josien

20. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    In Marokko zijn ze ook al aan meer gewend hoor. Tenzij je naar een dorpje gaat, maar daar kleden ze zich zowieso bedekter.

Ik weet zelf dat ik na verloop van tijd genoeg van een tattoo zou hebben,anders had ik deze wel gezet.

Mijn man heeft ze wel, een Thaise voordat hij mij kende en eentje heeft hij sinds vorige jaar. Mijn naam in het arabisch en daarboven : La Morena.
    Hij is gek op Spanje en de taal dus nu kon hij 2 liefdes samenvoegen.

Hij draagt meestal lange mouwen dus loopt er niet mee te koop, heeft het puur voorzichzelf gedaan.

Deel Deze Pagina