tatoeage in het arabisch?

Discussion in 'De lounge' started by Siem, Nov 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    De tattoo's die sommige oudere Marokkaanse vrouwen op hun gezicht hebben zijn stam-gebonden.
    Dat wil zeggen dat deze vrouwen een bepaald patroon op hun gezicht lieten tattoe-eren wat hen herkenbaar maakte als zijnde van een bepaalde stan.

Dat geldt ook voor haardrachten en hoe ze bepaalde kledingstukken dragen.

Vrouwen vonden dat waanzinnig mooi, het gaf hun gezicht een bepaalde schoonheid....althans dat was wat zij geloofden.
    En op een vreemde manier is het ook wel mooi als je zelf in die omgeving woont en de meeste vrouwen zien er zo uit.

Tegenwoordig doen de jongere meiden het niet, het is ouderwets en ze piekeren er niet over om hun gezicht toe te takelen zoals zij dat dan weer zien.

Ik heb er god zijdank geen een, maar mijn oma heeft heel lang geprobeerd mij over te halen er een te zetten op mijn kin.

2. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Gedeeltelijk waar dus.
    De vrouwen die deze tattoo's lieten zetten voeren een eeuwen oude gewoonte uit. Sommige hebben de stad nog nooit van hun leven gezien.

Maar het is wel als onderscheid bedoeld, zoals andere dingen waarin zij zich onderscheiden van andere stammen: sieraden, kleding etc.

Mannen hadden een bepaalde klederdracht die hen weer onderscheiden en ze droegen hun leren tas , tulband en zwaard op een bepaalde manier waardoor je kon zien tot welke stam ze toebehoorden.

Mannen hadden verder ook helemaal geen bemoeienis met hoe de vrouwen zich kleden, tattoe-erden or what ever.

3. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik ben ook zeker van mening dat de Islam een vredelievend geloof is, maar mede door vrij radicale en agressieve geluiden wordt het als iets engs gezien. Dat is gewoon heel jammer. Ik kan zoveel voorbeelden geven van mensen die zulke grootse en goede dingen hebben gedaan en niet religieus waren, die zitten nu echt niet af te fikken in de hel denk ik. En ik kan ook weer voorbeelden geven van mensen die uit naam van een bepaald geloof (dan niet zozeer Osama bin Laden, maar ook keizer Nero, de kerstening van de Roomse kerk, of de strijd tussen hervormden en Roomsen in Ierland, voordat ik word afgeschilderd als Moslim-hater) hele slechte dingen hebben gedaan vanuit hun religie... Laat iedereen in zijn waarde heb niet gelijk een oordeel over je medemens klaarliggen. Het is niet aan ons om te beslissen over leven of dood, hemel of hel.

Flientje

4. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Dat is ook de reden die ik wel eens hoorde maar........
    Door oorbellen te nemen ''vermink'' je ook je lichaam en dat is wel weer toegestaan.

5. Arendskelk

Sorry Josien, ik lees nu pas je berichtje, was midden in mijn relaas toen het werd geplaatst...

Tattoos! Jaa, daar hadden we het over...:D

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Thanks! ;)

7. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Voor TS: Als je geen moslim bent, dus niet hoeft te dubben over de vraag of het nou wel of niet mag van de Islam, zou ik gewoon lekker doen waar je zin in hebt.

Als je moeite hebt met de reacties van familie, kan je er voor kiezen een armbandje te dragen of een horloge ( komt op je pols toch?)

Grote kans ook dat ze er helemaal niets van vinden, ligt er helemaal aan wat voor familie het is en hoe open minded ze zijn.

Ik dacht dat je twijfelde vanwege het geloof, daar kan ik mij nog wel in vinden aangezien dat met je zelf, je innerlijk te maken heeft.
    Maar nu het om wat anderen ervan vinden gaa, zou ik zelf zoiets hebben van: take it or leave it.

Succes!

8. Arendskelk

Lekker laten zetten die tatoeage, je hebt zo'n ding voor jezelf en niet voor een ander. En je maakt deel uit van een nederlandse cultuur waarin het volstrekt normaal is (in mijn opinie dan) dat mensen tatoeages hebben, dus ik zou me er niet van weerhouden zo'n ding te laten zetten. Het is trouwens geen pretje hoor, op je pols...

9. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Mijn schoonzus heeft op ieder pols naam van haar dochters(mijn nichtjes), ze is dit jaar ook naar Marokko geweest. Niemand die raar keek of zo. Boeit haar niet wat anderen vinden, zij vindt het mooi zegt ze.

10. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    dank jullie wel voor de reacties..
    ik zit er nog even over na te denken, maar waarschijnlijk ga ik 'm laten zetten :D

11. Arendskelk

Wel een fotootje in je album zetten als je 'm hebt hé! Ben erg benieuwd! Mooie plek ook, je pols, heb er zelf ook daar eentje zitten... :D

12. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    ja , dat zal ik zeker doen ;)! heb jij misschien een foto ervan? :D

13. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

nou ik heb 5 jaar lang mijn eigen naam in arabisch op mijn schouder gehad...ben veel in moslim landen op vakantie geweest en kreeg alleemaar positieve reakties..
    vorig jaar heb ik besloten om de tato weg te laten halen omdat ik het zelf niet meer mooi vond.....heb er een lotus bloem overheen laten zetten wat ik veel mooier vindt ;)

Share This Page