Tatoeage, naam of geboortedatum?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jo86, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Als je een tatoeage zou nemen, (of er al eentje hebt), zou je dan kiezen voor de naam of de geboortedatum van je kinderen of een ander symbool?

En waarom welke keus? En als je een symbool hebt wat heb je dan gekozen en op welke plek heb je de tatoeage?

Ik heb geen tatoeages en mijn man ook niet (die vond het ook niets), alleen soms lijkt het me wel mooi om een tatoeage van mijn kinderen te hebben, alleen de namen lijkt me aan de ene kant zo groot worden, met straks drie kinderen...

Ik zag gisteren een programma, daar liet ze de geboortedatum van haar dochter, aan de bovenkant van d'r ribben zetten. (Het hoeft van mij niet zichtbaar te zijn, is echt voor mezelf). Vond dat ook wel wat hebben.

2. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ik ga als ik straks mijn gewone figuur weer terugheb een tattoo laten zetten.
    Ik weet nog niet precies hoe of wat, maar hij word groot. :p de.namen van.mijn kids komen er dan op te staan en daarbij int klein de geboortedata.

Mijn man heeft nu.over de hele lengte van zn ribben de naam van onzr.dochter en klein daarboven de datum. :)

Maar je kan altijd aan een tattoeerder vragen om opties van hoe je dit het besye.kunt doen, 1 op je been, 1 op je rug en 1 op je ribben is ook niet.zo mooi.
    Hij/zij weet wel hoe die er een mooi geheel van kan maken. En t hoeft.ook niet groot

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb een tattoo laten zetten voor mijn zoontje.. Zijn naam, met een vogeltje erbij. Hij heet Mees en het staat op mijn pols..

Verder zou ik nooit namen op mijn lichaam laten zetten, maar een kind is voor altijd jou kind. Vind het ook wel wat hebben dat je dan juist een naam laat zetten..

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb altijd beweerd geen tatoeage te willen, totdat ik met een joekel van een kater, compleet verbrand door de zon wakker werd op een bepaalde vakantiebestemming in ons hotel met een onmiskenbare heuse tatoeage op mijn bovenarm.

Lang leve de sangria, not. Maar goed, ik laat hem staan want ik vind het stiekem best wel grappig. Om nou mijn kinderen erbij te zetten - nee, dat is niet mijn ding. Dat zou mij een gevoel van 'wall of shame' geven, en zo zie ik mijn kinderen niet.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ga binnekort beginnen aan mijn nieuwste tattoo project en ook ik twijfel tussen datums en namen..
    Maar ik heb ook een specifiek thema. Normaal zou ik gewoon voor de naam kiezen als je voor een losse tattoo gaat.

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

hoi mede TLC fan (ik zat gisteren ook te kijken hihi) naar Cherry Healey geloof ik heet ze...

Ik vind naam wel mooi maar ligt er een beetje aan wat je wilt, als je het wat kleiner wilt houden dan is geboortedatum ook prima natuurlijk, een tatoeage is zo ontzettend persoonlijk en dat is juist ook het mooie / leuke...

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ik heb de naam van mijn zoontje op mijn ringvinger staan.

En in september komt op mijn bovenarm (van binnenkant richting buiten richting schouder) nog een nieuwe. 2 vlinders, symbool voor het ontplooien van jezelf, ontwikkeling, het dragen van een kind tot die een mooie vlinder is en zijn vleugels uitslaat. Symbool dus ook voor mama zijn. 1tje staat voor mezelf omdat ik zelf op persoonlijk vlak gegroeid ben, vooral laatste 2 jaar, en eentje die wat kleiner is staat voor mijn zoontje. Als ik over paar jaar nog een 2e kindje krijg, dan laat ik nog eentje bij zetten.

8. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ik zou eerder kiezen voor iets symbolisch.

Mijn moeder heeft om haar enkel een kettinkje met lotus en twee knoppen laten tatoeëren (door mijn broertje), zij staat voor de lotus en mijn broertje en ik zijn de knoppen.

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik wil graag een orchidee op de binnenkant van mij rechter onderbeen laten zetten. Met een open knop, en 1 heel klein dicht knopje.
    De grote open knop staat voor mijn oma, (mijn oma was gek op orchideeen en mijn zussen/moeder en ik hebben altijd orchideeen in huis dus ook zeg maar een familie symbool)
    De kleine dichte knop staat voor mijn miskraam.
    Ik weet alleen nog niet wanneer ik dit wil doen, want ik zou als ik een kindje krijg die er ook bij willen zetten met een middelgrote open knop als symbool voor mijn kindje zeg maar.

Dus ik denk dat het ik dus pas over n paar jaar ga doen.

10. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Haha idd!

Vond het zelf toch wel wat hebben, hoe ze het liet doen. Alleen om daar nou drie geboortedata onder elkaar te zetten ;)

11. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    dat klinkt wel heel mooi en mooi gebaar van je moeder

12. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik heb ruim 3 weken geleden een tattoo laten zetten.
    En één van de symbolen die er staan, staat symbool voor prinsje. Zal zo even een foto opzoeken voor je.
    Tattoo staat op mijn voet.

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik heb hem net vandaag bij laten werken, de klaver 4 staat symbool voor prinsje (zijn naam is afgeleid van het griekse woord geluk)

14. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    ik heb mijn eigen naam in chinees op mn pols

15. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik heb het oog van mijn zoon op mijn pols met zijn naam in mijn man zijn moedertaal eronder. Een datum vond ik bij een oog niet mooi, de tattoo man liet het zien en merkte op dat het daardoor leek alsof ik iemand was verloren, maar dat was binnen dit plaatje.

Ook heb ik om mijn ene enkel een plaatje van 3 bloemen (mijn man, zoon en ik, toen dus) met daar de tekst, ook in de moedertaal van mijn man, dat het gezin op nr 1 staat.

Op mijn andere enkel een blaasbloem, waarvan de pluisjes uitlopen in vlindertjes, deze staat voor mijn miskraam 2 jaar geleden.

Nu onze tweede is geboren komt ook zijn oog op mijn pols, de andere natuurlijk. Op mijn enkel komt er een bloem bij en op die steel komt dan een hangend knopje, voor onze tweede zoon en nog voor die miskraam.

Daarna is het compleet, we zijn niet van plan om voor een derde te gaan, dus dan ben ik klaar :)

16. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
  17. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    weet je dat wel zeker ;)in engeland was er ook een man die dat dacht bleek ie jaren rond te lopen met coca cola op zijn lichaam StudentStyle - Het laatste studentennieuws:D;)

18. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
  19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik laat toevallig ook een tattoo ontwerpen wat symbool staat voor mijn liefde voor mijn dochter.
    Ik laat een symbool ontwerpen dat staat voor moeder-dochter liefde met daarin verwerkt de betekenis van onze namen (afbeeldingen van bloemen, beide namen hebben als betekenis een bloem) en daarbij komt haar naam.
    Ben er alleen nog niet uit waar hij moet komen...

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ik heb afgelopen donderdag de naam van mijn dochtertje laten zetten
    Ninthe met een hartje op de i
    ondanks dat mijn man en tattoo artiest dachten dat het hartje niet mooi zou staan waren ze beide blij verrast en krijg ik daar juist enorm veel complimentjes over

Ik ben er enorm blij mee en stiekem trots op,
    de hele wereld mag hem zien!!
    toch staat hij op een plek waar ik hem wel kan verbergen voor bijv mijn werk

Deel Deze Pagina