afscheiding en temp

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meryem23, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meryem23

meryem23 Lid

14 apr 2009
    59
    0
    0
    ?k ben sinds deze maand naar mijn afscheiding gaan kijken om dus te kunnen bepalen waarneer ik mij eisprong heb, maar nu heb ik sinds een paar dagen een beetje gele afscheiding wat ook wat sterker ruikt dan normaal :oops: ?k weet dat dit wil zeggen dat de eisprong verlopig nog niet is, maar ik vroeg me af of dit wel normaal is. En vruchtbaar slijm, is dat geurloos of ruikt dat juist sterker eigenlijk? ?k zit pas op dag 11 en heb een lange cyclus (33 dagen) dus ik denk dat het zeker nog wel een weekje duurt.

Aan mijn temperatuur (wat ik nu dus ook deze maand bekijk) valt me op dat het steeds schommeld, zo ongeveer van: 36,6-36,7-36,8-36,6 Hebben anderen dat ook? als het zo schommeld lijkt het me lastig te bepalen waarneer je je ei hebt.

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey,

Vruchtbaar slijm is volgens mij doorzichtig en glad en geurloos, en je kunt er draden van trekken tussen een wc papiertje. Sterk ruikend en geel kan misschien op een infectie duiden, zeker als het ook pijn doet bij plassen/seks? Even aankijken of het zo blijft en anders de HA vragen...

Daarnaast werkt je lichaam als een thermostaat: hij 'slaat aan' als je een te lage temp. dreigt te krijgen en slaat af als je goed op temperatuur bent. Vandaar dat je ook moet tempen voor je op staat. Dan heb je nog niet bewogen en is je temp. dus zo min mogelijk onder invloed van beweging etc. die de hartslag en temp. doet stijgen.
    Mijn gyn. vertrouwt thermometers die altijd maar hetzelfde aangeven ook absoluut niet. Goede temp. dus lijkt me, en hopelijk zie je na de eisprong je temp. stijgen naar 37,0-37,2-36,9-37,1 etc.

Deel Deze Pagina