Tattoeage overleggen met werkgever?

Discussie in 'De lounge' gestart door Liekje81, 5 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik denk dat de meeste protocollen uit de vorige eeuw zijn , toen tattoo's nog niet echt normaal waren maar meer voor leden van motorbende's,zeelui enz... (plat uitgedrukt).Jaren terug werkte ik in de horeca waar de werkgever een simpele neusknop al helemaal niets vond,laat staan andere piercings ,teveel oorbellen of tattoo's....De mening was toen dat je er representatief uit moest zien en daar hoorde dat soort dingen niet bij.Tegenwoordig is het zo normaal dat dat (bijna) helemaal niet meer van toepassing is.Ik vind er zelf niets schokkends of abnormaals aan als iemand een tattoo heeft, in wat voor beroep dan ook.

nizzie86 en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, toestemming vragen is niet de goede verwoording inderdaad. Het melden bedoel ik ja.

3. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Nee dat lijkt me niet.
    Ik laat binnenkort een redelijk grote zetten op mijn onderarm en daar vraag ik echt geen toestemming voor.
    Heb het wel even verteld en niemand die er wat van zei.
    Maar moet wel zeggen dat tatoeages bij ons gewoon zijn toegestaan. We hoeven niks af te plakken zolang het niet beledigend, discriminerend etc is.
    Ik werk in een verzorgingshuis.

Liekje81 vindt dit leuk.
  4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Als er niets in je contract staat zou ik het niet melden. En anders zou ik het wel melden, geen toestemming vragen.

Bij mijn vorige contract stond dit ook, tattoos moesten bedekt kunnen worden. Grappig feitje was dat de CEO helemaal onder zat, maar wel bedekt kon worden.

Liekje81 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Ik was ook al razend benieuwd hoe dat ontwerp zou worden.

Splitijsje vindt dit leuk.
  6. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Met klanten bedek ik mijn tatoeages wel. Ik heb me laten meeslepen op mijn 18e door vrienden. Want ja, ze deden het allemaal en ik had helemaal geen mening.
    Ook op mijn onderrug heb ik dat laten zetten. Op de Pols heb ik er ook een paar maar.dat bedek ik met klanten wel. Het is helaas zo dat ze het vaak als asociaal ervaren.

7. Jolieke

Jolieke Actief lid

16 feb 2020
    196
    187
    43
    Vrouw
    Ik werk ook in de zorg. Toen ik 16 was en nog stage liep in een verpleeghuis. Was er ook iemand die een leidinggevende die riep tegen het hele personeel, dat we het niet moesten wagen een tattoo te nemen op een zichtbare plek.

Dat is inmiddels 20 jaar geleden. Nu hebben meerdere cliënten tattoos. Die weigeren wij toch ook niet? Ik heb ze inmiddels ook. Ook onderarm. Cliënten vinden het vaak heel mooi. En anders maar niet. Zolang je je werk maar goed doet.

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Een dokter(assistente) met doodskoppen etc op het lijf vind ik niet echt geruststellend hoor:roflmao:

Maar gewoon een naam zie ik geen problemen in. Bij een sleeve weet ik niet. Te weinig verstand van maar mn eerste gedachte vanmiddag toen ik dat las hier in 1 van de 1e reacties was "hm kan me niet voorstellen dat dat echt gezond is, zou voor mij toch minpunt kunnen geven". Nou weet ik wel dat roken slecht is;) als mijn huisarts dan zou roken zou ik er ook vraagtekens bij hebben. Maar nogmaals, me nooit verdiept in tattoos ondat ik dat sowieso niet wil

9. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag een sleeve gepland. Alle afspraken zijn gepland en heb er zelfs verlof voor aangevraagd en gekregen van mijn werkgever.

Enige wat ik wel heb is dat ik als ik wil het kan bedekken voor een lange mouw.

Lijkt mij dat met iets op je pols dat ook kan? Wat voor bezwaar zou je werkgever dan moeten hebben?

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Denk het ook niet hoor, maar vroeg het me ineens af. Ik ga het toch in de groep gooien, want ik wil eigenlijk niet constant af moeten dekken. Dan kan ik nl nog beslissen m evt ergens te laten zetten.

Vulpen vindt dit leuk.
  11. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Ik heb als ik iets met korte mouwen aan heb waarbij je mijn armen ziet ook altijd een beetje bij mij just in case.
    Vinden mensen het dan vervelend of iets doe ik gewoon dat vestje aan.

En nee ik heb en ga ook niet voor aanstootgevend :roflmao:

Liekje81 vindt dit leuk.
  12. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Zit met hetzelfde dillema, werk ook in de huisartsenzorg en wil een (kleine/fijne) tattoo op mijn onderarm. Na lange twijfel nu toch gewoon ingepland maar nog steeds soms in mn achterhoofd dat het misschien niet verstandig is ivm mijn werk.

Lange tijd was er niemand met een tattoo(maar ook jaren lang vast team) , Inmiddels zijn er wat meer (nieuwe) collega's zijn die tattoos hebben en dit is eigenlijk helemaal prima. Niemand zegt er iets van.

Net alsof het jarenlang een gedragscode was dat het niet gewenst was (maar nergens vast gelegd) maar dat er toch een omkeerpunt is nu.

Liekje81 vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Soms wel handig voor een doktersassistente denk

nizzie86 en Liekje81 vinden dit leuk.
  14. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Een goede vorm van communicatie toch?
    Ben je in een goede bui: pony erover
    Ben je in een slechte bui toupeer je die pony of zet je hem met speldjes vast.

of gewoon een petje….

Liekje81 en tuc vinden dit leuk.
  15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Oprechte vraag; waarom zou het ongezond zijn?

16. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Het zou niet eens in mij opkomen om dit te melden of toestemming te vragen eigenlijk.
    Ik dacht dat het tegenwoordig wel sociaal geaccepteerd was om tatoeages te hebben?

Ik zou zeggen, lekker doen!

Liekje81 vindt dit leuk.
  17. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Bij mijn oude werkgever was het echt not done.
    Maar daar was het ook nog “ cultuur” dat vrouwen liever geen broek aan had

18. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Ik heb zo'n soort tattoo gezet toen ik bij mijn vorige werkgever werkte. Geen publieke functie maar wel op kantoor met af en toe klantcontact.
    Ik heb toen aan de manager gevraagd of er regels of richtlijnen waren voor tattoeages en waar ik dat kan vinden. Mijn al bestaande tattoos zijn niet zichtbaar in werkkleding (enkel en rug)
    Die waren er niet, maar wel met de manager afgesproken als ik op werkbezoek zou gaan bij klanten dat ik dan armbandjes of een horloge er over zou doen..
    Niemand heeft er trouwens iets negatiefs gezegd na het plaatsen.
    Ik zou het gewoon vragen wat het beleid is.

19. Lentebloesem

Lentebloesem Actief lid

3 mrt 2023
    110
    92
    28
    Vrouw
    Precies om die reden heb ik netjes aangegeven dat ik er 1 ging laten zetten en wilde vragen wat hun richtlijnen waren qua tatoeages.
    Ik werkte er toen 3 maanden en bij mijn vorige werkgever moesten ze bedekt zijn.
    Hier vroeg ze wel even wat ik ging laten zetten maar ze vond het helemaal geen probleem. Toch een fijn gevoel, en anders was het een eigen keuze en werd het elke werkdag lange mouwen aan.
    (Ik heb een geboortebloem op de zijkant van mijn pols/onderarm.) 15/20cm ongeveer.

20. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Nou, precies dit dus! Ik zou er nog geen twee keer over nadenken om een tattoo te laten zetten in jouw situatie, net zoals dat ik er geen twee keer over na zou denken als onze doktersassistente een zichtbare tattoo zou hebben. Al had ze een sleeve. Leuke gespreksstof, toch? Gewoon doen dus, kom je hem hier dan ook nog even showen? :D

Zuul, sannever en Liekje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina