Ik maak geregeld zelf gehaktballen met ui/paprika/champignon. Alleen nu vallen ze allemaal uit elkaar. Denk dat ik deze keer te weinig paneermeel heb gebruikt. Maar goed...mislukt dus. Nu dacht ik, laat ik t dan maar rullen. Maar het blijft nattig en krijg het niet geruld. Al extra paneermeel eronder gegooid maar niks. Het blijft nattig. Is er nog iets van te maken of is het jammer maar helaas?
Gewoon ovenschotel, groenten en puree erop, ff onder de grill! Heerlijk! Ik doe nooit paneermeel in mijn gehaktballen, maar juist een ei? Misschien hebben de andere dames nog tips!
Gewoon laten voor wat het is. De smaak is toch hetzelfde en als het maar lekker is. Of kapot maken en er dan spaghettisaus van maken .
Bovenstaande inderdaad, een ovenschotel! Ik doe er ook altijd een ei in, en verkruimelde beschuitjes (en ui, paprika, champion, knofloof, zout, peper, beetje tomatenpuree en scheutje ketjap). Dan laat ik het even rusten en dan ballen van draaien
Voortaan even je ballen een uurtje in de koelkast leggen voordat je gaat bakken. Dan blijven ze beter in vorm
Een ei doe ik er ook altijd bij idd. Dan maar een overschot of zo Hoe het nu is (al ziet het er nattig uit, de smaak is hetzelfde). En de tip van een uur in de koelkast neem ik mee voor de volgende keer. En dan had ik ook nog eens voor 2 dagen gemaakt, dus nu een pan vol gehakt hahaha
als ze uit elkaar vallen zijn ze naar mijn mening te nat. ik meng alles wat ik door de gehakt doe van tevoren en laat het even 10 minuten staan. dan kan ik beter inschatten of er nog paneermeel doorheen moet. dan gaat het pas door de gehakt heen
Ik doe 1 ei en net zoveel beschuiten tot het een stevig deegje is waar ik ronde ballen mee kan maken. Dat werkt altijd. Alleen de ene keer meer beschuit dan de andere keer Zou d'r net als de dames hierboven zeggen een ovenschotel ofzo van maken.