help! kerstdinerstress!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door babywish84, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    hoi!

zijn er hier meiden die leuke/makkelijke en lekkere recepten hebben om met de kerstdagen te maken???
    we hebben een paar lastige eters in de familie (lusten geen vis etc.) en en zwangere schoonzus die niet alles mag eten en een kleintje van 2 aan tafel.
    erg lastig dus! en aangezien ik gewoon tot 5 uur moet werken wil ik het liefst iets makkelijks wat niet teveel tijd kost of wat ik zelfs al kan voorbereiden een dag van tevoren!

HELP!!!! iemand tips? :(
    ik zoek een voorgerecht en hoofdgerecht (maar biefstuk hebben we vorig jaar al gehad..;))

alvast mega bedankt!!!! ;)

2. singa

singa Niet meer actief

kalkoenpoten zijn erg makkelijk te maken. dat hebben wij vorig jaar gedaan. toen was ik zwanger en had ook niet zo'n zin om uren in de keuken te staan. stoofpeertjes en aardappelkerstbooompje erbij. stoofpeertjes had ik de avond van te voren al klaargemaakt.
    als voorgerechtje kun je gevulde perzikken maken. de meeste dingen kun je hiervoor voorbereiden zodat je het alleen hoeft op te maken.

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik zou vooraf zowiezo dan een lekkere soep doen, bijvoorbeeld tomatenshoep en dan doe je daar een grote bladerdeeg ster in voor het kersttintje. Als hoofdgerecht zou ik dan toch gaan voor een rollade o.i.d., kan ook een dag van tevoren klaargemaakt worden en hoef je dan alleen nog maar op te warmen. Let er wel op dat je hoofdgerecht wel een gaar gerecht moet zijn voor die schoonzus! en dan lekker aardappelpuree erbij of een aardappelgratin (kan je ook een dag van tevoren klaarmaken en dan tegelijk met de rollade in de oven opwarmen) en een uitgebreidde luxe salade erbij of toch juist geglaceerde worteltjes.

Succes!

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Waarom niet lekker gourmetten ?? zo zit er voor iedereen wel wat bij. Lekkere salade erbij, stokbroodjes. Lekker makkelijk, snel op tafel gezet.

5. Que

Que Niet meer actief

Helemaal mee eens. Iedereen kan dan eten wat hij wil

6. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hier dan wel nieuwjaarsdinner maar wij doen gourmet ;)
    Eventueel soepje vooraf,gourmet (brood en groentjes erbij) en dan als dessert een ijstaart?

7. tulip

tulip Niet meer actief

als hoofdgerecht zo'n braadkip, bij de appie ofzo, hoef je alleen maar in de oven te schuiven en dat vlees is mals joh... valt zo van het botje.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ceasersalade als voorgerecht??

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ga dit jaar voor beenham uit de oven, hoef je niks aan te doen (nou ja... je moet het alleen maar in de oven stoppen).
    Stoofpeertjes zijn altijd heerlijk en kan je een dag van te voren al klaarmaken.
    Voorgerecht: De bospaddenstoelensoep van Unox soep in zak is echt heerlijk, alleen maar opwarmen...
    Of carpaccio, kan je ook kant en klaar verpakt kopen.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou ook beenham zeggen. Heerlijk, makkelijk, iedereen kan het eten. Je kunt er een salade bijgeven en warme groente en iets van aardappelspul (frietjes, aardappelpuree, aardappelkroketjes etc).

11. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ik maak meestal dit met kerst(als ik dit niet maak komt mijn familie niet ;) ze vinden het allemaal erg lekker) moet ook werken van te voren en maak het de avond van te voren en kan op het moment zelf zo de oven in.lekkere salade erbij en soep vooraf.

kip in de hoed

1 pakje bladerdeeg
    1 pot kersen zonder pit 350 gr
    6 bolletjes gember (pot)
    400 gr kipfilet
    zout en peper
    50 gr boter
    1 teentje knoflook
    2 zakjes kerriesaus knorr
    1 theelepel sambal
    1 bekertje creme fraiche 200 ml.
    2 eetl. paneermeel
    50 gr geraspte belegen kaas
    2 eetl. melk
    boter om in te vetten
    bloem om aanrecht mee te bestuiven

oven voorverwarmen op 200 graden gasoven stand 4
    bladerdeeg ontdooien
    kersen in zeef laten uitlekken
    gember fijnhakken
    kipfilet in stukken snijden en bestrooien met zout en peper
    in hapjespan boter verhitten en kip rondom bruin bakken
    knoflook fijnpersen en even meebakken.
    kerriesaus poeder er over strooien.
    gember sambal kersen en creme fraiche erdoor scheppen en 2 min. laten pruttelen
    vorm invetten. aanrecht bestuiven met bloem
    6 plakjes bladerdeeg op elkaar leggen en uitrollen tot ronde lapap van ca. 28 cm.
    vorm bekleden met deeg en met vork gaatjes in bodem prikken.
    paneermeel erop strooien
    kipmengsel over bodem verdelen
    kaas erover strooien
    rest van plakejes bladerdeeg uitrollen tot ronde lap iets groter dan de vorm
    op vulling leggen en rand dicht drukken
    bovenkant bestrijken met melk
    hartige taart een richel onder midden van de oven in ca. 30 a 40 min. goudbruin en gaar bakken
    smakelijkl eten

12. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    mmmmm!! wat een ideeën! ik geloof dat ik hier wel iets mee kan!!! ;)
    er staat eigenlijk niks tussen wat niet zou kunnen (behalve carpaccio dan voor mijn schoonzus)..
    dus nu nog een keuze maken! :( haha!
    maar zoiets van vlees uit de oven is inderdaad makkelijk!

Deel Deze Pagina