Nav mijn andere topic (welke periode/leeftijd vond je het moeilijkst) Welke periode/leeftijd van je kind vond je het makkelijkst! (want ik zie het helemaal niet meer zitten na dat vorige topic )
ik vond de babytijd, toen ze zo ieniemienie waren zo mooi!! Vond het heerlijk om bv te geven en al heb ik ook met een huilende baby avonden lang op mijn arm gelopen toch was dat de makkelijkste tijd. Maar ook nu is het ook nog leuk hoor alleen ook veel pittiger als ik moe ben en ze luisteren soms zo slecht
Poeh lastig, ik denk toch rond de 2,5 jaar. Dan praten ze goed (hier dan, verschilt natuurlijk per kind), vinden ze mama nog de allerliefste (al zei Lisa gister 'stomme mama' tegen mij, maar Eva geeft soms het slechte voorbeeld ). Van de peuterpuberteit hebben wij nog niet zo'n last gehad, we hebben makkelijke kindjes.
Och tot nu toe vond ik elke leeftijd wel mooie en makkelijke momenten hebben, maar ik kon toch altijd wel genieten elke keer als er weer iets nieuws bijkwam dat ze zelfstandig konden. Zoals aankleden, brood smeren, boodschappen voor me doen, etc. Nu werken we er aan dat ze ook zelf eten kunnen gaan klaarmaken.
Ik kan het alleen zo zeggen, kind 1 was makkelijker dan de nieuwste versie Bij de oudste moet ik nog steeds wachten op de peuterpubertijd (denk dat dat niet meer komt, hij is qua ontwikkeling al een kleuter). Aan de jongste heb ik sinds hij loopt (net 12mnd) echt mijn handen vol Maar vind ze absoluut even lief en ze zijn vooral samen helemaal geweldig, dus ervaar het nog steeds als makkelijk En ik vind elke periode geweldig inclusief de driftbuitjes van de jongste, waarbij grote broer+ik regelmatig samen ons lachen in staan te houden.
Vind dat elke leeftijd leuke en minder leuke dingen heeft. Nou zijn mijn kids 22,19,18,18 en bijna 1 jaar. Dean van 11 maanden loopt nu sinds een maandje en ja heb mijn handen nu echt vol maar vind het ook weer geweldig hoe hij zich ontwikkeld. En de oudsten zijn natuurlijk heel zelfstandig en ik heb mazzel want vervelende pubers heb ik nooit gehad.Maar je blijft je toch wel druk maken om dingetjes ook als ze ouder zijn. Mijn oudste is sinds januari de deur uit,op zichzelf,eigen bedrijf en zelfs geemigreerd naar het buitenland en dat vind ik nu het moeilijkste wat ik met mijn kids heb meegemaakt.Overmorgen word hij 23 en het is de 1e verjaardag dat ik niet met hem kan zijn en hij zit aan de andere kant van de wereld....pfffft.....heel moeilijk vind ik dat wel hoor.Mis hem enorm. Maar het is wel zo dat hoe ouder ze worden en hoe zelfstandiger ze zijn hoe makkelijker het allemaal is.
Tussen de 5 en de 10 jaar. Kinderen kunnen heleboel zelf. Ze kunnen luisteren en je kan duidelijke regels maken. Ze kunnen heerlijk zelf buitenspelen en af en toe een klein klusje. Ook gaan ze naar school zodat je weer wat tijd hebt voor jezelf, kopje koffie bij een vriendin en op je gemak je huishouding. Ook met werken is het een stuk makkelijker.
Tja, met 15 maanden natuurlijk nog niet zoveel meegemaakt en tot nu toe vind ik.aan iedere fase makkelijke en moeilijke kanten zitten. Ik vind het ouderschap helemaal niet moeilijk, hoewel je af en toe best wat pittige momenten heb. Als ik echt zou moeten kiezen denk ik dat ik voor nu ga. Ze slaapt sinds twee maanden eindelijk door en dat geeft een hoop meer rust! Hoewel ze nu overal aankomt en haar oren niet meer lijken te werken, dus nu wel overal ogen nodig haha!
Bij ons gaat het nu al een paar maanden echt heel fijn. Milan wordt volgende maand 4 en Isabelle wordt over 3 maanden 2. Ze kunnen al goed uitleggen/duidelijk maken wat ze willen en waar ze mee zitten. Ze zijn superlief voor elkaar en vinden het erg leuk om overal mee mee te helpen, waardoor er eigenlijk nooit strijd is.
Rond 1 jaar oud! Ze willen dan nog gewoon zitten in de kinderwagen en hebben nog niet zo hun eigen willetje... Alhoewel...dit is bij mijn zoon het geval. Dochter was anders!!!!! Tot nu toe vind ik mijn zoontje in alles makkelijker en rustiger.
Mijn oudste is bijna negen en vooralsnog vind ik deze prepuberteit (inclusief rollende ogen en slaan met de deuren, jawel..) het makkelijkst. Zelfstandig genoeg om lekker alleen buiten te spelen of zelf een boterham klaar te maken, klein genoeg voor een dikke knuffel of even bij mij op schoot te zitten..
Hahaha met die van mij is het sinds 9maanden al een strijd in de kinderwagen! Die wordt het liefst rondgedragen en kan héél driftig worden als ze in de wagen gezet wordt. Gelukkig is dat vaak over zodra we lopen Rustig op schoot zitten en knuffelen heeft ze nooit gedaan, alleen als ze ziek is of net uit bed komt.
Easy piecie... van 3-4 weken tot ongeveer 1,5 jaar.. je kan ze overal meer naar toe nemen, makkelijk te entertainen etc etc.. Maar vooral die eerste maanden (ik had dus duidelijk geen huilbaby's) Maar ook een jaar of 3... zo leuk om zo goed met elkaar te kunnen communiceren met taal..
Hier vind ik het makkelijker worden nu de jongste sinds vorig jaar november zindelijk werd. Opeens waa ze zo groot, niks geen babyspullen meer nodig, kan gewoon in allens meedoen. Die onafhankelijkheid die ze steeds meer kijgen, wel mooi om te zien, al vind ik dat natuurlijk ook soms wel moielijk om mijn kleine meisjes beetje bij beetje los te moeten laten
Hahaha echt meisjes he! Zei gister nog tegen vriend dat ik nog wel 5 jongens zou willen zoals zoontje! Persooonlijk vind ik meisjes stukken dramatischer en moeilijker. Mijn dochtertje was ook zo driftig in de wagen, dat begon bij haar met 10 maanden!
ik denk dat ik wel mee eens ben, elke leeftijd heeft wat leuks, maar vind toch de net naar school leeftijd en iets hoger erg makkelijk... maar de tijd zal het uitwijzen...
ik was aan het slapen geloof ik of ik heb de OP verkeerd gelezen. de makkelijkste periode.... 1 tot 2 jaar.
Kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het nog steeds makkelijker en leuker vind worden (niet dat ik het eerder niet leuk vond) Huilbaby, tot 2 jaar slecht geslapen Dreumes zat ze altijd óveral aan waar ze niet aan mocht komen en luisterde echt voor geen meter. De hele dag dat 'nee, mag niet, afblijven, zet maar terug' en overal achteraan rennen, weglopen, niet in de wagen willen blijven zitten (gillen) etc. Begin peuterpuberteit was ze ff lastig (verzetten, stout, eigen wil), maar ze sliep iig goed, dus vond t al lang beter Rond 3 jaar heel even een korte periode gehad dat ze een beetje moeilijk deed, stout gedrag. Maar verder is het nu zoooo'n makkelijk, rustig en lief kind Blijft netjes bij me, gezellig, vrolijk, kan best leuk zelf spelen, sociaal, slaapt goed.. Tjonge! Tja, ze weet nog steeds wel wat ze wil, maar luistert ook best aardig. Moeilijkst vond ik wel de babytijd, dat gehuuuuuuuil en altijd maar willen drinken. Mijn lijf schiet nog steeds in de stress als ik een baby hoor huilen.