Tattoo en piercing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Ik zit hier echt de hele avond al met een brandende vraag, nou eigenlijk twee.

    Mag je tijdens je zwangerschap een tattoo laten zetten, of is dit niet verstandig?
    Ik had het mijn HA-invaller gevraagd en die kon mij daar geen antwoord op geven.

    Verder wil ik graag weten hoe mensen die piercings hebben het doen met zwanger zijn.
    Laten jullie ze in of doen jullie ze uit?
    Zelf heb ik een tepel piercing en een intiem piercing die misschien in de weg kunnen zitten, maar heb hier geen idee van of dat moet, en wanneer dat moet.

    Liefs
     
  2. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik zou ze uitdoen, ivm de groei van je borsten door de melkproductie. Daardoor kan het gaatje van de piercing erg lelijk worden, ook een soort litteken (zoals de strea op een zwangerschapsbuik) erg sonde want je gaat dat later erg goed zien als je borsten weer "normaal" zijn. En ik zou je intiempiercing zoiezo eruithalen bij de bevalling ( dat moet ook) omdat ze eventueel kunnen blijven hangen, en dan ben je verder van huis ;)
     
  3. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik heb met de zwangerschap van me jongste ook een tepelpiercing gehad die heb ik eruit gehaald en kennenlijk toch eenbeetje te laat want heb er een litteken van zitten was ontstoken tijdens me zwangerschap,
    nu heb ik alleen nog een clithoodpiercing en hoe dat zit weet ik niet zal het eens vragen als ik bij de gyn ben morgen er is tot nu toe niks gezegt dat die eruit gehaald moet worden zodra ik wat weet zet ik het hier neer groetjes joyce
     
  4. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ik heb ook een tepelpiercing en er speciaal naar gevraagd toen, als ik ooit kinderen krijg moet hij er dan uit met de zwangerschap of als je borstvoeding geeft?

    Toen kreeg ik als antwoord, alleen op de momenten dat het kind borstvoeding krijgt, na het voeden kan het er dan weer in...

    Dus hij hoeft er niet persé uit,

    Met je clithood en tattoo kan ik je niet helpen...

    Veel liefs Marieke
     
  5. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ik had een tongpiercing en wat ik merkte waas dat mijn tong tijdens de zwangerschap elke ochtend heel erg opgezet was. Op een gegeven moment liep ik met een staafje van 24mm, dat was nite zo handig.

    Maar dat is denk ik niet wat je wilt weten he :$
     
  6. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    ik had bij mijn 1e zwangerschap een navelpiercing en die moest er na een tijd egt uit...

    kep wat gevonden voor je:

    Kan ik een piercing of een tatoeage laten zetten in de zwangerschap?

    Het zetten van een piercing of tatoeage moet onder streng hygiënische voorwaarden gebeuren. Het is belangrijk dat je een betrouwbaar adres zoekt. In de zwangerschap is door de verbeterde doorbloeding je huid gevoeliger en kan anders reageren dan buiten de zwangerschap. Het zetten kan pijnlijker zijn en het resultaat anders dan dat je verwacht.

    Ook hiervoor geldt dus dat je beter kunt wachten tot na de zwangerschap.

    ZWANGERSCHAP EN PIERCINGS
    Tegenwoordig zal een groot aantal zwangere vrouwen gepierced zijn.Nu zal niemand zich ineens ongerust gaan maken door een oorbel- of wenkbrauwpiercing maar wel door een eventuele NAVEL, TEPEL of GENITALIEEN piercing.Dit komt natuurlijk omdat de buik en borsten zullen gaan zwellen waardoor er veel spanning op de piercing kan komen. Bovendien kan de zwangerschap een heftige reaktie geven op het sieraad wat gedragen wordt. Zwangere lichamen verdragen vreemde objecten en materialen slecht-en werkt zo als verdedigingsmechanisme om de baby te beschermen.
     
  7. klavertje44

    klavertje44 Bekend lid

    31 jul 2007
    648
    0
    0
    Mijn navelpiercing heb ik gewoon laten zitten en helemaal nergens last van gehad terwijl ik toch een behoorlijke buik had.

    Maar ja, als ik jou was zou ik die tepelpiercing er wel uithalen. Zeker als je bv wilt gaan geven.
     
  8. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik heb in het begin van mijn zwangerschap een kleine tattoo laten zetten, en toen deze na 2 weekjes genezen was zag je dat de kleur niet goed gepakt had :rolleyes: dit kwam dus omdat ik zwanger was. dus ik moet na de zwangerschap terug om um bij te laten kleuren....
    groetjes van Ramona
     
  9. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb alleen een tong piercing maar ik heb nergens last van.

    bij mij weten kan je gewoon een tattoo laten zetten als je zwanger bent.
     
  10. randi

    randi Niet meer actief

    heb zelf een navelpiercing die ik vogende week ga vervangen door een zwangerschapspiercing. dus voor de navel kan je perfect een piercing dragen tijdens de zwangerschap. intieme piercings worden tijdens de bevalling meestal uit gedaan maar je kan hem daarna weer perfect indoen hoor. van borstpiercings ben ik niet zeker maar als je borsten behoorlijk opzwellen lijkt het me ergens logich dat je ze uitdoet maar als het een staafje is en geen ringetje kan het mischien wel dat dit ook speciaal voor zwangerschappen bestaat zoals bij de navel. mischien is navragen bij een zaak?
     
  11. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Wij zetten geen tattoo's bij zwangere vrouwen.
    Vaak is het idd zo dat door extra doorbloeding van de huid het er niet mooier op gaat worden.
    Ook veranderd je lichaam, al is dat enkel van het vocht vasthouden.
    Daar krijg je (helemaal bij een verse tattoo) lelijke lijnen van.

    Gewoon wachten dus, want het is echt jammer als hij daardoor niet mooi komt te staan.
    En mocht je, door welke rede dan ook een ontsteking krijgen, ben je verder van huis.
    Hoe hygienisch de tattoo shop ook is, thuis worden mensen daar vaak laks in.

    Groetjes, Mirelle.
     
  12. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Mijn navelpiercing zit er gewoon nog in. De tattoo op mijn buik is iets groter geworden en wat hoger gaan zitten.

    Hier zetten ze geen tattoos als je zwanger bent..

    Ik zou gewoon nog even geduld hebben.
     
  13. Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties allemaal

    Dan zeg ik de afspraak van mijn tattoo gewoon lekker af :p Had hem 2 weken geleden gemaakt toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, vandaar.

    Nou ik denk dat ik dat van de tepel en clithood piercing maar even na ga vragen bij de shop of ze daar iets speciaals voor hebben.
    Ik ga geen borstvoeding geven, dus daarvoor hoeft hij in ieder geval niet uit.

    Liefs
     
  14. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb mijn tepelpiercing er deze week uitgehaald omdat er allemaal vieze witte troep uitkwam en hij eigenlijk alleen nog maar zeer deed.
     
  15. meissie28

    meissie28 Actief lid

    24 jan 2007
    144
    0
    0
    verpleegkundige
    ho hoi

    bij mij zitten ze er allebei no in
    wel heb ik in mijn tepel een plastik staafje laten zetten dat wat langer is omdat mijn eigen srak begon te zitten
    van onderen zal ikheb denk ik voor de bevalling wel even uit halen

    succes ermee
     
  16. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik heb ook een piercing clith en mijn VK adviseerde me om hem eruit te halen, moet zo ie zo bij de bevalling. dus dat heb k gedaan.

    nieuwe piercing zetten mag zo ie zo niet omdat je kans hebt op hepatitis
     

Deel Deze Pagina