Tips stoffen bank reinigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos12, 14 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Wij hebben nu een klein jaar een stoffen hoekbank, een beetje een zachte stof met een lichte structuur erin (zoals tweed).
    We hebben de bank laten impregneren en er spray bij gekregen voor vlekken. Desondanks vind ik dat je er toch vochtvlekken in gaat zien, misschien juist van het reinigen met de vlekkenspray.
    Heeft iemand een goede tip voor het zelf reinigen van de bank, zonder dat ik de stof beschadig?
     
  2. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Zit er geen garantie tegen vlekken met het impregneren?
    Ik huur om het jaar een tapijt reiniger, hiermee maak je de bank met zeep nat en zuig je het water weer op.
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.699
    113
    Vrouw
    Wij hebben garantie. Zodra we er een vlek niet uit krijgen mogen we bellen. Heb je dat ook niet?

    Hier raadde ze toen ook aan om de bank alleen met water schoon te maken en die spray pas als laatste te gebruiken als het er echt niet uit gaat. Tot nu toe krijg ik alles eruit zonder die spray
     
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik volg even, hebben zelf ook een stoffen bank en ben al heel internet aan het uitpluizen na goede tips. Zit er over te denken om een stoomreiniger aan te schaffen. Wat ik zelf al heb geprobeerd is;
    - meubelreiniger van de Ikea, maar daar worden de vlekken juist groter van.
    - een milde shampoo, heeft niet geholpen maar ruikt wel lekker.

    wat ik nog wil proberen is baking soda en iets met een sopje/strijkijzer en een natte handdoek (staat iets over op internet).

    succes!
     
  5. Me88

    Me88 Bekend lid

    5 apr 2013
    574
    23
    18
    Noord-Holland
    Wij hebben een licht grijze stoffen bank. Deze schoon gemaakt met heet water, met een hele natte doek de bank goed nat deppen. Daarna met witte handdoeken droog wrijven. Alle vlekken zijn eruit en op de witte handdoeken zag je hoeveel vuil eraf was gekomen.
     
  6. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Tmc vlekkenreiniger. En dan met een witte hydrofiel. Neemt al het vuil op. Zelfs wijnvlekken kreeg ik uit grijze bank.
     
  7. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Warm water met schoonmaakazijn werkt ook goed.
     
  8. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Bedankt voor de tips! We hebben wel garantie inderdaad. Maar het is niet zo dat het grote vlekken zijn, ik ben gewoon een enorme miep die alles erop ziet. Als je bij mij op de koffie komt zie jij als gast er waarschijnlijk niks aan, maar als ik er een tijdje naar kijk zie ik het dus wel. Vooral op de hoekzitting, want dat is iedereen zijn lievelingsplekje.
    Ik ga denk ik eens beginnen met heet water met hydrofiel doeken!
     
  9. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Bij ons zeiden ze juist geen water, maar alleen spray, omdat we anders juist de beschermende werking teniet deden. Dus dat heb ik braaf zo gedaan. Behalve toen er een keer tandpasta op is gekomen, dat heb ik met ossengal en water eraf gekregen.
     
  10. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Deze gaat viraal op internet! €2 bij het Kruidvat. Geschikt voor iedere bank behalve die ribstof banken. Schijnt wel in veel filialen op te zijn na het viraal gaan van het filmpje. Ik wil hem morgen ook gaan halen! Hopelijk staan ze er nog. 09D7C5D6-24FE-445E-ADE8-85DFE4EEB7AC.jpeg
     
  11. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    Ik gebruik azijn met heet water, en als t te erg is HG vlek spul extra sterk. Ik doe dat dus altijd s avonds voordat we gaan slapen, stinkt behoorlijk en je kan toch niet zitten op een natte bank;)
    Volgende ochtend in sprayen met impregneer spul, al heb ik t idee dat dat niet echt werkt eigenlijk. En we kunnen er weer een tijdje tegen daarna, blijft alleen zo'n terugkerend rotklusje
     

Deel Deze Pagina