tattoo laten zetten nu ik zwanger ben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelyengeltje, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

mijn tatoueerder zegt dat ik het zelfs beter pas na de bv kan doen, ivm stoffen die toch in je bloed komen, en daardoor ook in de melk.
    Ik wil een stuk of 10 kersenbloesems op mn rug hebben :)

2. Bloemblaadje

Bloemblaadje Actief lid

2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Tja ik baal ook!
    Ik ben bezig aan een sleeve, heb er al en aantal sessies op zitten... Maar nu ik misschien zwanger ben kan ik niet verder gaan om hem af te maken.

Iedereen vraagt wanneer ik verder ga, maar kan niemand antwoord geven..... Zonde eigenlijk want nu loop ik er met een halve tattoo bij haha

3. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Geen enkele tattoo artist zal 'n zwangere tattoeren tenzij 't 'n beunhaas is die alleen op geld uit is, OF het is niet aan je te zien dat je zwanger bent dan is 't geheel je eigen verantwoording. 't Klopt dat de inkt niet goed pakt en ook in de bloedbaan van je kindje terecht komt en die kan het niet goed afbreken zoals je eigen lever dat wel kan.
    Piercings worden ook niet gezet omdat 't KAN zijn dat je lichaam 'n soort afweer systeem in werking zet en hierdoor niet alleen de piercing afstoot maar ook 'n foetus met als gevolg 'n (mogelijke) miskraam..

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jup, ik moet ook nog wachten tot ik klaar ben met de bv, wil er 1 op mn rug met o.a de naam van de kleine.

5. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hmm kan je dan gewoon niet wachten als je bevallen bent.. ? :rolleyes: en het dan erna doen.. ;) met de naam van je kleine ofzo.. ;) moet het dan echt nu gebeuren.. ? :rolleyes:

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Grappig, nu wij met de pil zijn gestopt wil ik (na 15 jaar!)mijn tattoo juist weg laten halen!

7. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Het is bij wet verboden je te laten piercen of te tattoeren als je zwanger bent. Heeft een een piercer me verteld altans.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat kan ik me niet voorstellen, waar zou die wet dan staan?

9. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik heb mijn laatste tattoo vorig jaar laten zetten toen ik een paar weekjes zwanger was ( ik wist nog niet dat ik zwanger was toen) maar die heeft dus niet gepakt... de inkt is er op een paar plaatsen gewoon uit gegaan in een paar weekjes tijd :confused:
    het is een beetje hetzelfde effect als je je haar verft tijdens de zwangerschap hihi ;) dat kleurt ook bij de meeste mensen niet zoals het moet
    grtz Ramona

10. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ik wil samen met mijn zusje voor un tattoo maar ben nu zwanger en doe het dan zowiezo niet maar wil ook borstvoeding geven moet je dan ook nog wachten?

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgens de man waar ik mn tattoo's altijd zet en de volgende ook wil laten zetten, moet je ook wachten.

12. Niet meer actief

Dat klopt. Alle piercers en tatoeerders moeten werken volgens de richtlijnen van de ggd, en hierin staat dat ze het niet mogen doen indien iemand zwanger is.

13. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ok dan weet ik dat thnx meid!

14. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Je moet idd wachten met een tattoo! De meeste doen het ook niet als je zwanger bent.

15. 1984mama24

14 aug 2008
    40
    0
    0
    rotterdam
    Ik zou nog ff wachten met de tattoo tot de kleine er is... zelf wil ik hem ook nu al laten zetten (het wordt mn derde). maar ik weet zeker dat als ik het nu doe, wil ik er straks als de kleine er is nog 1. zou een beetje veel worden.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heb je straks een blauwgroene baby, ook niet tof.

17. jootje1990

jootje1990 Actief lid

12 sep 2008
    176
    0
    0
    Vught
    Omdat ik voor aanstaande maandag een afspraak heb staan bij de tattooshop ( die ook al betaald is), heb ik net mijn verloskundige gebeld en die zegt dat zij geen enkele reden kan bedenken waarom het niet zou mogen,dat het niet in je bloed kon komen.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zeg maar 1 ding een goede tat shop zal hem NIET zetten als ze hem wel zetten weet je ook genoeg over de kwaliteit!

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tja Jootje, waarom zou je t risico wel nemen?
    Je kind is toch belangrijker dan het geld wat het gekost heeft?
    Dat kun je toch alsnog uitstellen?

20. jootje1990

jootje1990 Actief lid

12 sep 2008
    176
    0
    0
    Vught
    ja daar heb je ook helemaal gelijk in, maar mijn verloskundige zei dat het gewoon kon, dus nu weet ik niet meer wat waar is.

Deel Deze Pagina