De titel zegt het al. Heeft er iemand tips hoe ik het beste kan puffen met een kleine van 10 maanden. Hij heeft 's nachts veel moeite met ademen, veel hoesten en slijm. Nu heeft hij dus een puffertje gehad met zo'n toeter ervoor waar zijn neus en mondje inmoet en dan 10x in-en uit ademen. Nou drama natuurlijk meteen wegduwen en huilen. Ik laat hem er nu vandaag overdag zo nu en dan een beetje mee spelen om bekend te worden met de toeter, maar heeft iemand misschien nog tips of ervaring hoe ik hiermee om moet gaan dat hij toch gaat puffen. Liefs Yvonne
Misschien eerst zelf doen alsof, lekker lachen en feestje van maken, en dan je kleine echt laten puffen?
Welke puffer heb je? Ik heb sinds kort een andere voorzetkamer(behorend bij de Q-var, maar ventolin en berodual passen er ook op) en die is een stuk korter dan diegene die je bij de ventolin krijgt. Hij hoeft daar maar 5 ademteugen ipv 10 en het mondstuk past beter. Je kan hem beter op het gezichtje houden bij bewegen omdat hij minder lang is. Daarnaast staan er vrolijke beertjes op. Ik pufte al vanaf dat hij 2,5 maand is, dus hij is het inmiddels wel gewend. Ik zong vaak een liedje of hij keek net even tv ter afleiding. Een kleine tip: - bedje bij hoofdeinde wat omhoog zetten - niet teveel melkproducten (slijmvormend) - ik heb 1,5 jaar lopen klooien met ventolin, maar dat werkte niet (goed) bij mijn zoon. Maar de preventieve benauwdheidsmedicatie (Q-var) die hij in de herfst/wintertijd puft, werkt hier wel heel goed. Daarom is hij bijna niet meer benauwd en heeft hij de ventolin niet meer nodig. Twee weken geleden kreeg hij pseudokroep en speelden zijn luchtwegen weer erg op. Ik heb toen ik -naast Q-var - berodual gekregen als vervangen van de ventolin. Daar zit naast de werkzame stof van ventolin ook wat slijmoplosser en een ontstekingsremmer in. Dat werkt hier wel goed. Had ik dat maar eerder geweten, dat had me heel wat ritjes ziekenhuis gescheeld om hem te laten vernevelen. Dus een tip mocht je zoontje niet goed op die puffer reageren.
wij vonden het ook een heel gedoe (gelukkig nu al een tijd niet meer hoeven gebruiken), echte tips om hem rustig te houden heb ik niet, dat is ons niet gelukt helaas. maar onze dokter zei wel, als hij heel wild werd en flink ging krijsen e.d. dan ademt hij wel goed diep in, en dat vond de huisarts dan wel weer handig