Hallo dames, ik zit met een probleem en weet niet wat ik moet. Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Sinds september ben ik werkzaam in een salon. Vanaf het begin ondervind ik al wat problemen met mijn werkgever, contract niet binnen redelijke tijd binnen, eerste loon was een beetje rommelig en zo nog iets kleine dingen. Omdat ik in verwachting ben en dat toen net wist nam ik het maar voor lief en dacht ik 'ik ben allang blij dat ik werk heb' en op mijn zwangerschap werd er gelukkig niet negatief gereageerd. Nu is het zo dat het bijna maart is en de enige loonstrook die ik tot nu toe heb ontvangen is van oktober. Wel is mijn loon altijd keurig netjes op dezelfde datum erbij en daar kan ik niets van zeggen. Maar wanneer ik afgelopen maanden vroeg naar mijn loonstroken werd er op geantwoord dat mijn bazin zelf geen printer heeft en daardoor ergens anders moet printen. Naja niet echt een probleem dacht ik tot vorige week (en nog geen nieuwere loonstrook gezien) ook mijn jaaropgave nog niet binnen terwijl dinsdag onze belastingadviseur komt om de aangiftes te doen en ik dus die papieren moet hebben. Ik heb deze afsrpraak niet voor niets op tijd gemaakt en onze belastingadviseur werkt alleen in de avonduren en zit ook gelijk de komende weken vol omdat iedereen zijn aangiftes in orde moet hebben, daarnaast ook omdat vanaf halverwege maart elk moment ons tweede kindje geboren kan worden wilde ik dit gedoe niet dan nog hebben maar voor die tijd geregeld hebben. En heb ook niet voor niks al 2 weken geleden mijn baas gevraagd deze af te drukken ivm de aangiftes en onze privesituatie... Hebben jullie misschien een advies hoe ik dit het beste op kan lossen, wil natuurlijk niet van mijn verlof terugkomen en op een verkeerde of vervelende manier terug op het werk komen maar ik stoor me enorm aan dat mijn werkgever de taken die er bij horen als je een zaak hebt niet op orde heeft en er zo laconiek mee om gaat. Ze werkt zelf 2 halve dagen en verder heeft ze schoolgaande kids, dus heeft prima 1 uurtje in de week tijd over om de loonstroken van de werknemers af te drukken of te e-mailen.
Ik kreeg op die vraagals reactie terug: ik kan de loonstroken niet apart in beeld krijgen om ze te e-mailen want ze staan in 1 email.... Als ik vervolgens zeg dat ze er een screenshot van kan maken reageert ze er niet op
Heb ook al aangegeven dat ze prima bij mij kan printen via de WiFi is dat zo gepiept en ook daar geen respons oo
Zou nog is bellen of langs gaan en zeggen dat je de jaaropgave nodig heb voor de belasting. Ze is het verplicht om tegeven
Ik wordt gewoon weg gedrukt of er wordt niet opgenomen, ik probeer het over een half uurtje even weer als mijn zoontje op bed ligt met de huistelefoon, volgens mij weet ze dat nummer niet en ziet ze mij ook niet in beeld staan wanneer ik bel, wat een gedoe. Daarnaast is ze er ze,f maar 2 dagdelen en staat dan volgepland en die uren wisselen nogal eens anders was ik zeker even langs gewipt morgen
Wat ontzettend vervelend zeg! En dat terwijl zij echt verplicht is die af te geven! Ik meen (maar weet ik niet zeker) voor 1 maart?? Of was het 1 april?
Lekker irritant! Het klinkt alsof ze het nog niet op orde heeft en nu het assortiment smoezen opentrekt, of ze is echt een totale digibeet. Je hebt volgens mij maar een paar getallen nodig: totaal loon - betaalde loonheffing - heffingskorting. Vraag anders om die getallen. Als ze dan nog loopt te draaien, weet je dat het administratief een puinzooi is. En zou ik de belastingadviseur toch maar voorlopig laten schuiven met een schatting en als de getallen er zijn aanpassen.
Ik zat te denken, kan ik eventueel ook rechtstreeks contact opnemen met de accountant zodat hij mij rechtstreeks deze informatie kan geven? Ik weet hoe deze man heet misschien wil hij mij verder helpen of stoot ik daarmee helemaal mijn werkgever voor het hoofd?
werk zelf op de salarisadministratie van een accountantskantoor maar wij mogen werknemers van klanten niet te woord staan en verwijzen naar de werkgever
Jeetje dat is inderdaad helemaal niet netjes! Als je dezelfde uren elke maand hebt gewerkt, kan je de loonstrook van oktober keer 3 doen. En als je na 1 maart inlogt met je Digid, is alles als het goed is al ingevuld, je kan zelf denk ik wel een beetje berekenen of het een beetje klopt.
De accountant zal je daar geen informatie over geven ben ik bang. Wel kan je contact opnemen met hem/haar om je probleem voor te leggen. Misschien dat hij je werkgever kan manen om de boel te regelen. Je werkgever is verplicht je elke maand een loonstrook te geven. Wij hebben vorige week pas alle jaaropgaven ontvangen van de accountant dus wat dat betreft is het niet raar dat je die nog niet hebt gehad. Echter; als je werkgever deze al in haar bezit heeft, had ze die allang moeten regelen voor je. En geen printer hebben, vind ik een rot smoes. Zo duur zijn die dingen niet en geen enkel bedrijf kan zonder printer
Dat was ook mijn eerste insteek alleen is deze loonstrook niet juist, er staat een verkeerde loonschaal op en er is heel veel opgeteld en afgetrokken waardoor het een onduidelijk zooitje is, ik heb op mijn digid mijn brutolonen van vorig jaar staan dus wellicht dat onze belastingadviseur daar wat mee kan als ik deze jaaropgaaf maandag niet heb ontvangen. Mijn baas neemt nog steeds geen telefoon op, ook niet wanneer ik met een ander nummer bel, ik zal het morgenvroeg opnieuw proberen en dan hopen dat ze beseft dat het niet zo netjes is en dat ze hem maandag klaar heeft liggen op de zaak zodat ik die daar kan halen.
Apart toch, een printer met WiFi kost tegenwoordig 60 euro max en vind het belachelijk dat ze die niet in bezit heeft, zowel thuis als op de zaak en anders alsnog; mail ze, dat kost zoveel minder werk (want dat werk wil ze er niet van hebben) en als werknemer raak je hem niet zo snel kwijt en wanneer je hem zelf afdrukt heb je altijd een reserve. Ik bedoel dan vraag je de accountant toch of hij elke loonstrook op een enkel a4tje doormailt zodat je hem zo door kan sturen naar de werknemers.
Ze weet dat het niet zo netjes is ze duikt weg bij alle verantwoordelijkheid Zoals de dames al voor me zeiden ze is het verplicht Misschien de belastingdienst opbellen? Is ze ergens bij aangesloten? Anders die mensen bellen?
Een loonstrook is wettelijk verplicht, dus die hoor je elke maand te ontvangen ongeacht veranderingen of niet
Dus dan ga je morgen met een printer onder je ene arm en een paar a4tjes onder je andere arm naar je werk.
Nee hoor is niet iedere maand verplicht, een aparte jaaropgaaf is ook niet verplicht (de strook van december met cummulatieven is voldoende) Stap 10 Loonstrook aan werknemers geven