Alle vooroordelen en speculaties ik word er maar gek van. Zoals roken tijdens zwangerschap vergroot kans op miskraam en laag geboortegewicht. Ik ben gestopt met roken en ik kreeg een miskraam en me baby woog 2480 gram. Waarvan me zus rookte en haar baby woog 3100 gram. Ik geef nu borstvoeding maar ben dus een jaar ofzo gestopt. Maar aangezien ik nu veel stress aan me hoofd heb lust ik er wel 1. Ze zeggen liever borstvoeding van een rokende moeder dan kunstvoeding. De verleiding is groot om af en toe er 1 op te steken maar krijg ik spijt? De gedachte om te roken is groot en ik vergeet het niet en ik word er gek van. Moest het even kwijt.
Geloof me dat blijft ook wel even.. maar kom op meid niet aan toegeven!!! schouders der onder en gaan!!
Ik vind het heel knap van je! Blijf volhouden want bij 1 ontzettend vies smakend sigaretje zit je zo weer aan een pakje per dag! Zonde van je poging, zonde van je gezonheid en zonde van je geld! Wees trots op jezelf, pak desnoods een peen wat je in je mond doet al heb je trek! Succes!
Ongeacht bv of kv; Natuurlijk krijg je spijt als je weer gaat roken! Wees sterk, roken voegt helemaal niks toe aan je leven, het bezorgt je juist meer stres! Ik kan het weten, ben nu 2 jaar gestopt. Heb het af en toe nog moeilijk, maar ik weet dat als ik er 1tje opsteek, ik nooit weer stop. Weer die ellende...nee dank u! Echt..het is smerig en het stinkt! En verder: Veel succes met dit topic...hoop dat je een dikke huid hebt
Kom op meid, je bent nu zo lang gestopt. Blijf het volhouden hoor! Je krijgt zeker spijt als je weer begint. En als je volhoud komt echt - beloofd!- dat moment dat je er geen behoefte meer aan hebt en blij bent dat je er vanaf bent.
Zonde om weer te beginnen toch? Lijkt me dat je jezelf dat alleen maar gaat lopen verwijten... En dat jouw baby ondanks stoppen met roken te licht was en die van je zus wel op gewicht ondanks het roken, zegt niet dat die onderzoeken niet kloppen he? Mijn schoonmoeder heeft bij alle 4 doorgerookt en dat waren alle 4 van die ielige 6-pondertjes, bij wel een normale lengte van 50 cm..... Als je de babyfoto's ziet, wordt je gewoon eng van de dunne beentjes en amrpjes! Roken is nou eenmaal niet de enige factor die effect heeft op het geboortegewicht van je baby: er spelen meer factoren mee. Maar het is wel een belangrijke factor EN een van de weinige waar jij zelf effect op hebt! Bovendien heeft roken meer nadelen dan enkel dat effect op geboortegewicht, dus staar je niet blind op enkel dat gewicht! Hou vol, als je het zo lang vol hebt kunnen houden al, kun je dat nu ook! Beloon jezelf door van het geld wat je anders aan roken zou besteden, wat leuks voor jezelf te doen, zou ik zeggen!
Het is ook vreselijk moeilijk om te stoppen en dat ook te blijven. Echter meid, je schrijft dat je gek wordt van de vooroordelen en speculaties. Vooroordelen is niet gek dat mensen dat hebben. Tenslotte zou jij toch ook je vooroordeel hebben als je een baby ziet die een heis krijgt van mama haar sigaret? Klinkt achterlijk maar dat is wel wat je doet als je zw bent en rookt. Speculaties, daarvan weet je ook dat het waar is. Toevallig was jouw baby licht. Je kunt je ook afvragen hoe ze was geweest als je gerookt had? En dat ouw zus haar beeb een hoger geboortegewicht had wil niets zeggen over zijn verdere ontwikkeling in de loop van de jaren. Je bent als ex -verslaafde op zoek naar een excuus om opnieuw te beginnen. Denk ook aan jezelf. Het is voor jou ook heel erg slecht! Ik vind het fantastisch juist dat je gestopt bent. Heel knap.
Ik was gestopt.. En heb helaas toegegeven aan die drang Wou dat ik toen niet zo zwak was en sterk in mn schoenen stond Dus kom op meid! Hou vol!!
Beter borstvoeding van een rokende moeder dan kunstvoeding??? Nou sorry, maar dit hou je je zelf alleen voor om het 'goed te praten'... Natuurlijk is roken niet goed tijdens de borstvoeding en überhaupt is een omgeving waarin gerookt wordt slecht voor een baby. Er zijn altijd slechtere dingen... Maar ik kan daar zo slecht tegen, net als mensen die tijdens de zwangerschap blijven roken die dan zeggen: 'jamaar drinken tijdens de zwangerschap is nóg erger'...
Inderdaad, HOU VOL! Je zult alleen maar trots op jezelf zijn als je er met je handen vanaf kunt blijven. Bedenk dat het nergens goed voor is. Voor je portemonnee niet, voor je longen niet, het stinkt, het kost tijd om er steeds weer 1 op te steken, etc.... Toen mijn man nog rookte rekenden we uit dat hij voor ongeveer 120 euro per maand verrookte. Dat is een hoop geld hoor. Moet je nagaan wat je er allemaal mee kunt doen, met 120 euro. Hou vol en doe het niet. Ik denk dat je je dan stukken beter zou voelen, echt! En dat je na het stoppen een miskraam kreeg, dat zegt niets natuurlijk, helaas krijgen vrouwen wel vaker miskramen, of ze nu roken of niet. Laat dat aub niet de reden zijn om dan maar weer te beginnen. Ik hoop dat je verstandig bent!
Thanks thanks thanks voor de aanmoedigende reacties stond bijna op het punt naar de Shell te lopen. Aaarghh lastig hoor dan denk ik misschien dan maar een red bull of lekker wat te snaaien dan roken? Jaa is ook niet goed voor de borstvoeding en de baby kan krampjes krijgen wat ze al heeft. Met red bull was ik ook gestopt en me zus niet maargoed ik denk teveel volgens mij ik moch al zoveel niet tijdens de zwangerschap maar borstvoeding net zo ik word er gek van als ik zeg tegen mensen dat me dochter krampjes heeft. Ja geen koffie geen koolzuur geen sinaasappelsap enz enz Leven op water en brood? Bij elke krampje denk ik, Aah komt door mijn voeding
Inderdaad wees verstandig, als ik je onderschrift lees en het contact wat ik met je heb gehad weet je ook wel waarom je niet zou (mogen) roken.
ik ben het met alle voorgaande reacties eens. kom op meid je bent al een jaar gestopt, je hebt nu even een moeilijk momentje maar volhouden meid!
Als de bv je zoveel stress oplevert, kun je dan niet beter op kv overstappen? Natuurlijk is bv beter, maar als je daardoor minder stress hebt en het niet roken vol kan houden (door dus lekkere dingen te eten/drinken) lijkt mij dat beter. En probeer jezelf niet te vergelijken met je zus, die heeft zo te lezen gewoon heel veel geluk gehad. Jij bent verantwoordelijk voor jouw kindje en lichaam en doet daar het beste voor (dus niet roken etc.) en dat is iets om trots op te zijn..
Meis ik vind je reuze dapper dat je gestopt bent met roken!!! En volhouden gaat je ook lukken... inderdaad hier lekker van je afschrijven en vooral stoppen met vergelijken aan zowel je zus als aan de "statistieken" Roken KAN een laag geboortegewicht en miskramen veroorzaken, maar het hoeft niet, maar gezond is het nog steeds niet. Een vriendin van mij had aan de HA gevraagd dat als ze haar lichaam schoon wilde hebben voor een evt zwangerschap hoelang van te voren ze dan min moest stopen met roken... de HA gaf als antwoord 1 jaar!!! Dat geeft wel aan wat voor troep het is. Ik heb gelukkig nooit gerookt, dus ik heb gelukkig nooit hoeven te stoppen, maar ik vergelijk het altijd met mijn "relatie probleem" met eten... en mij is het gelukt om 60 kilo af te vallen, maar alleen omdat IK het wilde en er achter stond. Dus YOU GO GIRL!!!! YES YOU CAN!!!!
Volhouden!!!! Niet weer beginnen. Ook geen excuses zoeken waardoor het stiekem wel zou morgen. Roken is slecnt dat is gewoon een feit! Heel knap dat je gestopt ben. Ik ben gestopt samen met mijn man toen we de positieve test van ons eerste dochtertje in handen hadden. Niet meer begonnen en ben er nog elke dag blij om. Het stinkt, kost handenvol geld, is ongezond, en heus niet zo lekker als je denkt zit allemaal in je hoorfd (haha)
hoi ik ben vanavond een week gestopt met roken,ik voel me bevrijd. soms is het nog moelijk ,maar ik weet waar ik t voor doe. een gezondere moeder voor mijn kinderen zijn,ik heb ook astma. naar een maand naar de bevalling ben ik weer begonnen,ik had zoveel stress,ik dacht lekker dit helpt me deze stress die sigaret. maar mij helpt achteraf een sigaret echt niet tegen stress. wat ik wel raar vindt dat ik naar een week gestopt te zijn ander mans rook vies vind. jij kunt t ook meid succes en sterkte groetjes
Heb niks verder gelezen, maar rozemarijke: 'ielige zespondertjes'? Zes pond is een doodnormaal geboortegewicht hoor!