hoi even een vraagje over telebankieren. ik heb iets verkocht via marktplaats en ik heb zoiets van: ik stuur het pas op als het geld op mn rekening staat.. Nu heeft de beste man mij gemailt gisteravond om 21.00u en gezegt dat ie het geld heeft overgemaakt via telebankieren. Maar ik heb het dus nog niet op mn rekening staan.. Kan het zijn dat t zolang duurt? normaal gaat dat toch heel snel? :
Ik heb ook een keer gehad dat, het toen ik het naar iemand over gemaakt heb, 1 dag duurde voor het bij de ander erop stond.
het kan ff duren vooral als het van postgiro naar bank gaat of anders om en ook tussen 2 verschillende banken kan het een dag duren. dus kijk morgen nog een keer.
Klopt, het direct op je rekening hebben geldt alleen als het van postbank naar postbank gaat of van Rabo naar Rabo bijvoorbeeld. Zodra het van de een naar de ander moet, zit er meestal een dag tussen.
het kan zelfs 2 tot 4 werkdagen duren dus geen reden tot paniek telebankieren wil niet zeggen dat het gelijk op de rekening staat tenzij hij spoed heeft aangevinkt. Als jullie dezelfde bank hebben dan kan het weleens zo zijn dat het er gelijk opstaat anders zeker niet
het duurt altijd een tot drie dagen, meestal heeft de bank het geld al direct hoor maar men houdt dit geld vast voor aankoop aandelen opties etc, en na een tot drie dagen komt je geld weer vrij. Zo werkt het ook met je loon, komt ook altijd iets later aan, tja de bank moet toch hun centjes verdienen he, je krijgt niet voor niks rente. (al snappen velen niet waarom ze rente krijgen hihi)
ik had die man al gemailt van ik wacht even met opsturen totdat ik het geld op mn rekening heb.. toen stuurde hij gister terug, ja kan kloppen er iets fout gegaan nu staat het er wel op als het goed is... dus ik kijk strax even, zit nu op mn werk dus kan niet wist niet dat het zolang kon duren! thx